• Koncen­tratio­n
    Sat 9 Nov 2019 15:29
    299 visningar
    5 svar
    5
    299

    Telfonförsäljare - Vart kan man ta sig vidare till nästa steg tack vare det jobbet?

    Hej!

    Jag skall få min första jobb någonsin medan jag studerar. Det blir telefonförsäljare. Jag ser framemot jobbet, just för att jag tänker att jag kommer utvecklas mycket av det jobbet. Dessutom kommer det bli kul för att jag kanske eventuellt inte behöver ta hjälp ifrån CSN. Känns skönare att jobba än att bara gå på CSN och studera.

    Det jag undrar vart jag kan ta mig till nästa steg tack vare genom telefonförsäljningsyrket. Skulle det vara meritpoäng till alla säljarjobb, butik och annat?

    Är alla telefonförsäljarjobb samma sak. Liksom att de erbjuder fina priser till sina anställda, tävlingar, event, bjuder på frukost, frukt och kanske annat? För att peppa anställda att fortsätta jobba flitigt och så.

    I och med att jag ser framemot jobbet och är glad. Vill jag inte höra negativa kommentarer om att jag inte skall ta jobbet eller annat elakt. Utan jag vill bara höra svar på mina frågor.

    TACK FÖR SVAR!! Skrattande

  • Svar på tråden Telfonförsäljare - Vart kan man ta sig vidare till nästa steg tack vare det jobbet?
  • Sun 10 Nov 2019 09:52
    #1

    Att dom bjuder på frukt och frukost är nog inget du ska ta för givet, kaffe brukar Dock finnas i mängder! :) tävlingar finns alltid, både större och mindre beroende på vad du kommer att sälja.

    Telefonförsäljare är en superbra erfarenhet som kan Ta dig vidare inom försäljningsbranshen, som butik, mäklare osv. Tänk på att använda din röst på rätt sätt! Skapa en relation med kunden, fråga om deras dag och försök inte sälja produkten det första du gör. Dom köper dig och din personlighet, gillar dom dig så köper dom oavsett vad du säljer. Knepet är att inte låta som en typisk telförsäljare, tänk på att set är ett tufft jobb, men ge det iaf en vecka innan man kommit in i det. Och det blir måååånga nej! Men ju fler nej du får, desto fler ja kommer det att bli :) / en som haft eget TM företag. Lycka till!!

  • Koncen­tratio­n
    Sun 10 Nov 2019 18:50
    #2
    MeandHim skrev 2019-11-10 09:52:10 följande:

    Att dom bjuder på frukt och frukost är nog inget du ska ta för givet, kaffe brukar Dock finnas i mängder! :) tävlingar finns alltid, både större och mindre beroende på vad du kommer att sälja.

    Telefonförsäljare är en superbra erfarenhet som kan Ta dig vidare inom försäljningsbranshen, som butik, mäklare osv. Tänk på att använda din röst på rätt sätt! Skapa en relation med kunden, fråga om deras dag och försök inte sälja produkten det första du gör. Dom köper dig och din personlighet, gillar dom dig så köper dom oavsett vad du säljer. Knepet är att inte låta som en typisk telförsäljare, tänk på att set är ett tufft jobb, men ge det iaf en vecka innan man kommit in i det. Och det blir måååånga nej! Men ju fler nej du får, desto fler ja kommer det att bli :) / en som haft eget TM företag. Lycka till!!


    Åh, sådan trevlig svar och dessutom ifrån en som haft Tele-Market företag!! Känns fantastiskt!! Tack så mycket!!

    I och med att jag studerar så tror jag inte att jag bryr mig så mycket om många nej. Jag ser framemot utvecklingen och jag tycker det är kul att det är min första jobb och dessutom kanske kan ta mig vidare till nästa steg så som försäljare inom btuik om mobiltelefoner eller någotning. Jag har inte några stora ambitioner inom försäljningsbranchen egentligen. Men däremot med att jobba med människor.

    Kommer bli så kul att jobba istället för gå på CSN.

    Jag har hört att vissa telefonförsäljningsarbeten lånar ut sina anställda till att jobba i butiker som omväxling. Är det någonting som man kan förvänta sig av alla telefonförsäljningsarbeten?

    Tack för att ditt inlägg här i tråden!! :)
  • Koncen­tratio­n
    Mon 11 Nov 2019 07:12
    #3
    MeandHim skrev 2019-11-10 09:52:10 följande:

    Att dom bjuder på frukt och frukost är nog inget du ska ta för givet, kaffe brukar Dock finnas i mängder! :) tävlingar finns alltid, både större och mindre beroende på vad du kommer att sälja.

    Telefonförsäljare är en superbra erfarenhet som kan Ta dig vidare inom försäljningsbranshen, som butik, mäklare osv. Tänk på att använda din röst på rätt sätt! Skapa en relation med kunden, fråga om deras dag och försök inte sälja produkten det första du gör. Dom köper dig och din personlighet, gillar dom dig så köper dom oavsett vad du säljer. Knepet är att inte låta som en typisk telförsäljare, tänk på att set är ett tufft jobb, men ge det iaf en vecka innan man kommit in i det. Och det blir måååånga nej! Men ju fler nej du får, desto fler ja kommer det att bli :) / en som haft eget TM företag. Lycka till!!


    Hej igen och nu är det stor sannolikt att jag dumförklarar mig. Men jag har hört att det finns lagstöd när det kommer till ens studier. Liksom att studierna prioriteras.
    Vilket betyder att man nästan får välja vilka dagar man kan jobba.

    Som jag skrev i TS så ser jag framemot denna arbete. DET är min första jobb och jag tror jag kommer utvecklas mycket.

    Däremot märker jag nu att min schema kommer göra som så att jag kommer vara tvungen att börja sent vid en dag. För då slutar jag nästan vid det klockslaget som jag börjar. Hur kan jag ta upp detta för min arbetsgivare?

    Jag vill verkligen inte gå ifrån denna arbete.

    Vad gör jag nu?! :(


  • Mon 11 Nov 2019 07:48
    #4

    var beredd på att många inte kommer att svara (inklusive mig, om du har tur så svarar jag och du får prata med min dotter!), många kommer vara otrevliga eller helt enkelt bara lägga på i örat på dig.

    Men jo, det är ju bra erfarenhet att ha på CV:t för framtida butiks jobb! Tävlingar finns det nog massor av, vem som säljer mest av en viss produkt etc..

  • Wed 13 Nov 2019 17:01
    #5
    Koncentration skrev 2019-11-11 07:12:22 följande:

    Hej igen och nu är det stor sannolikt att jag dumförklarar mig. Men jag har hört att det finns lagstöd när det kommer till ens studier. Liksom att studierna prioriteras.

    Vilket betyder att man nästan får välja vilka dagar man kan jobba.

    Som jag skrev i TS så ser jag framemot denna arbete. DET är min första jobb och jag tror jag kommer utvecklas mycket.

    Däremot märker jag nu att min schema kommer göra som så att jag kommer vara tvungen att börja sent vid en dag. För då slutar jag nästan vid det klockslaget som jag börjar. Hur kan jag ta upp detta för min arbetsgivare?

    Jag vill verkligen inte gå ifrån denna arbete.

    Vad gör jag nu?! :(


    Ta upp det med din arbetsgivare, om det bara gäller en dag så är det kanske inga problem.

    Aldrig hört om någon som lånar ut sina säljare till butiker?
Svar på tråden Telfonförsäljare - Vart kan man ta sig vidare till nästa steg tack vare det jobbet?