• Rebecca786

    Bisolvonmetoden/knep för graviditet

    Hej!

    Vet att det finns många trådar om bisolvonmetoden men har bara läst trådar som har ett par år på nacken. Därav undrar jag om det finns någon i ?nutid? som skulle vilja berätta sina erfarenheter kring denna metod eller har några andra metoder man skulle kunna prova.

    Vi har försökt nu i 6 månader (vet att det inte länge egentligen) men man blir ju knäpp när det enda man vill är att bli gravid..

    Vet att det inte finns så mycket forskning kring bisolvon mm. Men roligt att få läsa andras tankar/erfarenhet kring sånt här :)

  • Svar på tråden Bisolvonmetoden/knep för graviditet
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-10-30 23:14:46 följande:

    Hej! Tack för att du delar med dig. Måste känts fantastiskt när du fick plusset!! Hoppas det går vägen med nr 2.

    Får nog ta och beställa hem rosenrot om det inte tar sig denna månad. Man förlorar väl inget på att testa tänker jag.

    Vart i cykeln är du nu? Nyfiken som man är :) Du behöver såklart inte svara!


    Ingen som helst fara ! :)

    Ja men gör det , det är värt ett försök tycker jag !

    Jag har ägglossning nu vilken dag som , har en blinkande smiley på ÄL test så borde vara idag eller imorgon. Känns så segt allt detta tycker jag och börja om men men .

    Själv då?
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-10-31 11:22:25 följande:

    Ingen som helst fara ! :)

    Ja men gör det , det är värt ett försök tycker jag !

    Jag har ägglossning nu vilken dag som , har en blinkande smiley på ÄL test så borde vara idag eller imorgon. Känns så segt allt detta tycker jag och börja om men men .

    Själv då?


    Okej spännande. Hoppas det tar sig :)

    Jag har bim på tis/ons, men har inga förhoppningar denna månad. Körde varken ägglossningstest eller bisolvon.
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-10-31 12:21:28 följande:

    Okej spännande. Hoppas det tar sig :)

    Jag har bim på tis/ons, men har inga förhoppningar denna månad. Körde varken ägglossningstest eller bisolvon.


    Ja detsamma :) !

    Man vet aldrig , när man inte har någon koll det är då det verkar ta sig, så slipper man stressa över allt .
  • Anonym (Bisolvon.)

    Efter mitt missfall tog det längre tid än vanligt att bli gravid (brukade bli gravid på första försöket). Så inför försök 4 testade jag bisolvon och plussade.

  • Rebecca786
    Anonym (Bisolvon.) skrev 2020-11-01 08:58:44 följande:

    Efter mitt missfall tog det längre tid än vanligt att bli gravid (brukade bli gravid på första försöket). Så inför försök 4 testade jag bisolvon och plussade.


    Häftigt! Tack för att du delar med dig :)
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-01 09:10:57 följande:

    Häftigt! Tack för att du delar med dig :)


    Rebecca786 hur går det för dig ?
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-11-04 21:42:56 följande:

    Rebecca786 hur går det för dig ?


    Mensen kom i måndags tyvärr. Men började direkt med bisolvon och rosenrot så vi får se då. Upplever mycket mer blödning än vanligt vet inte om det kan ha och göra med bisolvonen?
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-04 22:04:47 följande:

    Mensen kom i måndags tyvärr. Men började direkt med bisolvon och rosenrot så vi får se då. Upplever mycket mer blödning än vanligt vet inte om det kan ha och göra med bisolvonen?


    Jag upplevde det med fast jag tror det kan vara rosenroten... olika för alla säkert men Rosenroten gjorde så jag kände av ÄL mkt mer.

    Hoppas det funkar denna gången. !
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-11-05 21:28:03 följande:

    Jag upplevde det med fast jag tror det kan vara rosenroten... olika för alla säkert men Rosenroten gjorde så jag kände av ÄL mkt mer.

    Hoppas det funkar denna gången. !


    Ja okej då kanske det är den då!

    Tack snälla :)

    Hur går det för dig?
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-06 09:39:24 följande:

    Ja okej då kanske det är den då!

    Tack snälla :)

    Hur går det för dig?


    Jo men jag känner inte av någonting alls nu efter ÄL ...första graviditeten skrev jag ner känslor och allt varje dag tills jag plussade men nu känner jag inget så det har nog inte tagit sig denna gången :/
Svar på tråden Bisolvonmetoden/knep för graviditet