• Rebecca786

    Bisolvonmetoden/knep för graviditet

    Hej!

    Vet att det finns många trådar om bisolvonmetoden men har bara läst trådar som har ett par år på nacken. Därav undrar jag om det finns någon i ?nutid? som skulle vilja berätta sina erfarenheter kring denna metod eller har några andra metoder man skulle kunna prova.

    Vi har försökt nu i 6 månader (vet att det inte länge egentligen) men man blir ju knäpp när det enda man vill är att bli gravid..

    Vet att det inte finns så mycket forskning kring bisolvon mm. Men roligt att få läsa andras tankar/erfarenhet kring sånt här :)

  • Svar på tråden Bisolvonmetoden/knep för graviditet
  • Anonym (Ma)

    Jag fick ma vid användning av Bisolvon metoden. Sen vet jag inte om det var pga bisolvonen, men en läkares fru skrev i en gammal tråd att Bisolvonen kan tunna ut sekretet för mycket så att ägget kan få svårt att fastna och då kan det leda till missfall

  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-12 17:02:04 följande:

    Hur går det för dig Bessan91?


    Jag vet inte har BIM om 3 dagar gjorde ett test igår men den var negativ :( så jag tror det är mens på G denna gången ..

    Själv då ?
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-11-12 17:16:46 följande:

    Jag vet inte har BIM om 3 dagar gjorde ett test igår men den var negativ :( så jag tror det är mens på G denna gången ..

    Själv då ?


    Åh okej :( Hoppas inte!!

    Har ägglossning vilken dag som helst. Har dock blivit sjuk så får se hur mycket ork vi har att försöka..
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-12 22:03:38 följande:

    Åh okej :( Hoppas inte!!

    Har ägglossning vilken dag som helst. Har dock blivit sjuk så får se hur mycket ork vi har att försöka..


    Försök så mycket ni kan och orkar ! När kroppen är avslappnad brukar det hända grejer så njut :)

    Är med sjuk nu , ont i halsen och täppt :( man känner ju att det blir pricken över i:et om mensen också kmr på söndag , är ba så trött orkar inte försöka hela tiden.. funderat på att inte testa med Äl-test utan bara köra när

    Jag tror jag har ÄL och hoppas de tog sig ..
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-11-12 22:15:32 följande:

    Försök så mycket ni kan och orkar ! När kroppen är avslappnad brukar det hända grejer så njut :)

    Är med sjuk nu , ont i halsen och täppt :( man känner ju att det blir pricken över i:et om mensen också kmr på söndag , är ba så trött orkar inte försöka hela tiden.. funderat på att inte testa med Äl-test utan bara köra när

    Jag tror jag har ÄL och hoppas de tog sig ..


    Ja precis får göra det!

    Va jobbigt..

    Man tänker ju bara ännu mer när man ligger hemma hela dagarna och inte har någon sysselsättning.

    Har också tänkt skippa ägglossningstest men ångrar mig alltid sen när det inte blir något att jag då skulle kanske ha prickat in bättre med tester.. Men verkar som min ägglossning blir lite förskjuten, kanske kan bero på rosenroten.
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-11-12 22:15:32 följande:

    Försök så mycket ni kan och orkar ! När kroppen är avslappnad brukar det hända grejer så njut :)

    Är med sjuk nu , ont i halsen och täppt :( man känner ju att det blir pricken över i:et om mensen också kmr på söndag , är ba så trött orkar inte försöka hela tiden.. funderat på att inte testa med Äl-test utan bara köra när

    Jag tror jag har ÄL och hoppas de tog sig ..


    Ja precis får göra det!

    Va jobbigt..

    Man tänker ju bara ännu mer när man ligger hemma hela dagarna och inte har någon sysselsättning.

    Har också tänkt skippa ägglossningstest men ångrar mig alltid sen när det inte blir något att jag då skulle kanske ha prickat in bättre med tester.. Men verkar som min ägglossning blir lite förskjuten, kanske kan bero på rosenroten.
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-13 09:00:09 följande:

    Ja precis får göra det!

    Va jobbigt..

    Man tänker ju bara ännu mer när man ligger hemma hela dagarna och inte har någon sysselsättning.

    Har också tänkt skippa ägglossningstest men ångrar mig alltid sen när det inte blir något att jag då skulle kanske ha prickat in bättre med tester.. Men verkar som min ägglossning blir lite förskjuten, kanske kan bero på rosenroten.


    Ja precis ! Jobbar själv hemifrån nu as jobbigt :(

    Exakt så blir man ännu me nojjig o tänker ännu en månad
  • Rebecca786
    Bessan91 skrev 2020-11-13 09:48:15 följande:

    Ja precis ! Jobbar själv hemifrån nu as jobbigt :(

    Exakt så blir man ännu me nojjig o tänker ännu en månad


    Kan tyvärr inte jobba hemifrån så går bara runt här hemma..

    Verkligen! Får se hur det går under helgen om vi får till det något. Du får uppdatera hur det går för dig sen, om den dyker upp eller inte. Håller tummarna att den inte gör det!! :)
  • Bessan91
    Rebecca786 skrev 2020-11-13 17:13:08 följande:

    Kan tyvärr inte jobba hemifrån så går bara runt här hemma..

    Verkligen! Får se hur det går under helgen om vi får till det något. Du får uppdatera hur det går för dig sen, om den dyker upp eller inte. Håller tummarna att den inte gör det!! :)


    Ne jag förstå det.

    Ja men detsamma ! Håller verkligen tummar o tår för ett pluss för oss =) !!!!
Svar på tråden Bisolvonmetoden/knep för graviditet