• Stolt Farsa

    En fråga till er som inte vill vaccinera er

    Även om ni inte vill vaccinera er så antar jag att ni precis som oss andra vill att pandemin skall ta slut. Därför undrar jag vad era förslag är för att vi skall nå dit om ni nu inte tycker att vaccin är rätt väg att gå. Är ni som inte vill vaccinera er mer positiva till lockdowns, restriktioner, hålla avstånd, etc och anser ni isf att det är tillräckligt?

    Berätta. Vad är era framgångsrecept? Jag vill väldigt gärna höra.

  • Svar på tråden En fråga till er som inte vill vaccinera er
  • kulturenskaleva

    Jag tror vi förr eller senare måste inse att vi får leva med att covid är här för att stanna, och inte hetsa upp oss så fort någon fått covid. Det är trots allt mest riskgrupperna som dör I det. Att en yngre person som inte är I riskgruppen ska dö av covid är ungefär lika stor sannolikhet som att bli träffad av blixten.

  • Anonym (Postcovid)
    Anonym (fel) skrev 2021-11-28 13:31:59 följande:

    Nja snarare 

    utan vaccin, bli smittad, märk inte ens av att du blivit smittad, ha bättre skydd än vaccin

    för de som redan är på dödens rand

    utan vaccin eller med vaccin : dö av dina åkommor eller helt vanlig sjukdom


    Njae, nu glömmer du bort Covid-19s följdsjukdomar och att även fullt friska vältränade människor blir svårt sjuka och även dör.

    Menar du verkligen att alla de äldre som dog 2020 inte dog i Covid-19 utan "dina åkommor eller helt vanlig sjukdom"? Vilken fruktansvärd sak att påstå med tanke på det stora lidande Covid-19 orsakar de avlidna och deras familjer!
  • Anonym (Första snö)
    Anonym skrev 2021-11-28 13:22:24 följande:
    Det kan du väl göra utan att alla andra ska drabbas av den här skiten?
    Gillar du att 15000 människor dött också, jag menar du får ju jobba hemma?

    Hej Ego! Kräks
    Jaja, nu skall vi vara snälla och lugna här. Påhopp behövs inte. Utrycka sin åsikt - ja.

    Det är fortfarande hjärt- och kärlsjukdomar och tumörer som dominerar dödsstatistiken i Sverige. 

  • Anonym (fel)
    Anonym (Postcovid) skrev 2021-11-28 13:47:36 följande:
    Menar du verkligen att alla de äldre som dog 2020 inte dog i Covid-19 utan "dina åkommor eller helt vanlig sjukdom"? Vilken fruktansvärd sak att påstå med tanke på det stora lidande Covid-19 orsakar de avlidna och deras familjer!
    Det är inget argument att sanningen är fruktansvärd. Folk dör, sånt är livet.
  • Anonym (Första snö)
    kulturenskaleva skrev 2021-11-28 13:47:01 följande:

    Jag tror vi förr eller senare måste inse att vi får leva med att covid är här för att stanna, och inte hetsa upp oss så fort någon fått covid. Det är trots allt mest riskgrupperna som dör I det. Att en yngre person som inte är I riskgruppen ska dö av covid är ungefär lika stor sannolikhet som att bli träffad av blixten.


    Bra svar
  • Anonym
    Anonym (E) skrev 2021-11-28 08:58:41 följande:

    Vaccin löser ingenting. Smittan ser ut som den gör trots väldigt hög vaccintäckning. Vaccinet hindrar inte smitta eller sjukdom. Corona kommer aldrig försvinna. Det kommer finnas i vårt dagliga liv för alltid (i alla fall under hela vår livstid) precis som andra sjukdomar, t.ex indluensa och vinterkräksjuka. Därför är alla åtgärder - vaccin, vaccinpass, restriktioner, lockdowns osv helt förgäves. Det som behövs göras är att sluta med allt detta och återgå till vanliga livet, som det var innan pandemin. Enda alternativet till det är att fortsätta med det som görs nu för alltid (och ändå ha värdelösa resultat att visa för det) och det känns liksom inte som ett alternativ.


    Anonym (fel) skrev 2021-11-28 11:03:13 följande:

    Att folk börjar tänka lite på egen hand och inte bara agera som får.


    Anonym (Anna) skrev 2021-11-28 11:18:29 följande:

    Herregud du låter helt hysterisk i dina kommentarer. Har du sökt hjälp för psykisk ohälsa? Skulle rekommendera dig det för din egen skull.

    Till frågan, nu har jag redan vaccinerat mig med 2 doser, men svarar då jag fått positivt covid-test igen i oktober och varit sjuk igen. Vems fel är det att mitt vaccin inte skyddar mot covid? Knappast de ovaccinerade.

    Jag ifrågasätter starkt vaccinet. Av min erfarenhet kan jag inte se annat än bluff! Vi är 4 på min arbetsplats som är fullvaccinerade men fått positiva covidtest i höstas och legat hemma sjuka. Vi är rent av upprörda och känner oss grundlurade av vaccinet, arbetar dessutom i vården.

    Hur besvarar du som egenutsedd expert detta vill jag gärna veta? Tycker du att vi som är fullvaccinerade ska drabbas av smittan igen? 8 av 10 som avled på ett äldreboende i höstas var dessutom fullvaccinerade.

    Menar du att vi ska gå och tro på vaccin trots att det inte har effekt? Ungefär samma sak som att hävda att jorden är platt.


  • Anonym (fel)
    Anonym skrev 2021-11-28 13:56:48 följande:
    Kul liknelse. Kör du med vinterrock på sommaren också, det kan ju inte skada liksom Drömmer
  • FuckGoggleAskMe
    kulturenskaleva skrev 2021-11-28 13:47:01 följande:

    Jag tror vi förr eller senare måste inse att vi får leva med att covid är här för att stanna, och inte hetsa upp oss så fort någon fått covid. Det är trots allt mest riskgrupperna som dör I det. Att en yngre person som inte är I riskgruppen ska dö av covid är ungefär lika stor sannolikhet som att bli träffad av blixten.


    Så man ska inte hetsa upp sig om någon i en riskgrupp får Covid19 och dör, är det vad du menar? Spelar det ingen roll om någon i en riskgrupp dör?
  • Anonym
    Anonym (fel) skrev 2021-11-28 14:12:25 följande:

    Kul liknelse. Kör du med vinterrock på sommaren också, det kan ju inte skada liksom 


    Skulle jag vistas på något kallt ställe under sommaren så självklart.
Svar på tråden En fråga till er som inte vill vaccinera er