• Freddie K

    Vad gör man om hoppet är ute?

    Jag tänker inte gnälla! Jag tänker bara fråga en sak: Vad gör man om hoppet är ute?

    Jag försöker att hitta någon så gott jag kan, men det är väldigt svårt. Antingen gör jag inte på rätt sätt eller så är folk helt enkelt inte intresserade! Jag känner mig obetydlig och oälskad. (Okej, nu gnäller jag lite) Jag börjar närma mig 40 och är rätt ensam.

    På jobbet går det bra och jag önskar att mitt privatliv gick lika bra, men där är det en öken.

    Ni som känner att ni måste hoppa på mig, don't. 

    Jag behövde bara vädra mig lite.


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Svar på tråden Vad gör man om hoppet är ute?
  • Anonym (Pep)
    Anonym (Noter) skrev 2022-03-21 11:40:07 följande:
    Det här är också roligt.
    Kvinnor vill ändra på mannen. Sen när hon ändrat på honom, han blev som hon ville, så klagar hon på att det inte finns några riktiga män.
    Kvinnor vill överlag inte bara ha nickedockor och ja-sägare. Dom tröttnar och det är därför väldigt snälla/medgörliga män ibland blir utan.
  • Anonym (Pep)
    Embla twopointoh skrev 2022-03-21 11:51:16 följande:
    Jepp, och männen klagar över att kvinnan 15 år och två barn senare inte längre ser ut som en 25-åring i kroppen.
    Jag vet flera 40-åringar med barn som håller sig i trim. Jag känner även till flera 20-åringar som definitivt inte är i form, så det handlar nog mer om personlighet.
  • Embla twopointoh
    Anonym (Pep) skrev 2022-03-21 12:51:23 följande:
    Jag vet flera 40-åringar med barn som håller sig i trim. Jag känner även till flera 20-åringar som definitivt inte är i form, så det handlar nog mer om personlighet.
    Fast även om man håller sig i form ser de flesta inte ut som 25 när de är 40 och har burit och fött barn. Det handlar om mer än vikt och muskulatur, kroppen åldras, blir mindre fast och spänstig.

    Jag är 42, har en handfull barn och väger typ 60kg till mina 163cm. Jag är smal och hyfsat vältränad (tränar kampsport och löptränar), men inte ser jag ut som 25 för det.
  • FannyN
    Anonym (Noter) skrev 2022-03-21 08:18:53 följande:
    Jag ville visa en annan sida, då det inte alltid är så att ens bror eller syster (som känner en) vet vilka som passar bäst ihop med en.
    Jag tror det är bättre att man går efter sina egna känslor, och det som känns rätt för en själv.
    I mitt fall så är det så att min syster anmärkt på alla som jag varit intresserad av, haft invändningar. Det är bara bra när det är hon som har godkänt det. För då blir det rätt.
    Hela livet har jag blivit föreslagen massa män av min mamma. Dumheter hon vet ju dessutom att jag kan välja själv. Det är nog ett övertramp av henne men det gör mig ingenting för jag kunde inte bry mig mindre. Det är väl bara att skratta bort sådana oönskade råd. Och sen glömma för man kan vara helt säker på att människor gör samma igen och igen. Jag kan ju inte ändra på henne och tar det onda med det goda och bryr mig inte ens.
  • Anonym (Fin)
    Anonym (Noter) skrev 2022-03-21 08:18:53 följande:
    Jag ville visa en annan sida, då det inte alltid är så att ens bror eller syster (som känner en) vet vilka som passar bäst ihop med en.
    Jag tror det är bättre att man går efter sina egna känslor, och det som känns rätt för en själv.
    I mitt fall så är det så att min syster anmärkt på alla som jag varit intresserad av, haft invändningar. Det är bara bra när det är hon som har godkänt det. För då blir det rätt.
    Jag tror faktiskt att det ofta kan vara just ens närstående som vet vad man behöver. Många fastnar i samma hjulspår och dras till en personlighetstyp som inte ens passar en. Ett förslag från en närstående är just bara ett förslag och det kan faktiskt vara till hjälp om man vågar ge sig ut ur sin egen komfortzon.
  • Freddie K
    Embla twopointoh skrev 2022-03-21 08:18:21 följande:
    Jag har sett dig en hel del på forumet och du verkar vara en trevlig person. Hoppet är absolut inte ute! Du är inte ens 40 än och du har gott om tid på dig.

    Däremot, är jag lite tveksam till uttrycket "man duger som man är". Det är både sant och inte sant. De flesta människor har fel och brister och dessa behöver man jobba med. Samtidigt så ska man såklart inte böja sig baklänges för att passa in i någon typ av form eller tro att man måste vara på ett visst sätt för att bli älskad. Så, så länge man inte använder "man duger som man är" som en ursäkt att inte förändra brister så är det sant. Glad
    Freddie K skrev 2022-03-21 06:38:39 följande:
    Tack, min kära. De orden värmer verkligen. Du vet hur du ska ta mig! . Du får mig att spinna som en katt nu.

    Grejen är att jag träffar inte mycket folk, förutom de på jobbet, sen åker jag hem och så fortsätter det. Jag är en vanemänniska uti fingerspetsarna. Att ändra på mina vanor eller göra något oväntat ligger inte för mig, tyvärr. .

    Det där är kanske en sak som du kan försöka jobba på? När man är i ett förhållande behöver man kunna kompromissa, och allt som man gjorde som singel kommer man inte att kunna fortsätta med, i alla fall inte på samma sätt och/eller i samma utsträckning. Kanske kan du börja med någon typ av aktivitet, vad som nu passar dig? En lagsport, klättring, bokcirkel, schackklubb  ..., de träffas ju ofta på regelbundna tider och kan bli en del i din rutin.Gärna något där man kanske även åker på tävlingar eller läger så att du regelbundet får träffa folk (kvinnor).

    Jag är övertygad om att du kommer att hitta någon, du är smart och trevlig.
    Tack! . Du har gett mig mycket att tänka på och det var det jag behövde! Jo, jag behöver få in lite nya rutiner. Jag åker ju bara till jobbet och hem igen. Kanske det skulle vara något att träffa annat folk mer regelbundet.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

    Tack för alla svar! Om jag har missat något ber jag om ursäkt!


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Damm)
    Freddie K skrev 2022-03-21 16:36:52 följande:
    Tack! smile1.gif . Du har gett mig mycket att tänka på och det var det jag behövde! Jo, jag behöver få in lite nya rutiner. Jag åker ju bara till jobbet och hem igen. Kanske det skulle vara något att träffa annat folk mer regelbundet.
    Vad är du intresserad av då? Finns ju massor av klubbar, föreningar, intressen som drar folk. Sjunga i kör? Spela bowling? Flyga drake? Paintball? Segla? Traktorpulling? Djur och natur? Språkkurs? Studiecirkel? Volontärarbete? Vare sig vänner eller flickvänner dyker upp i brevlådan vet du. Glad  De finns där ute- utanför din bostad. Och kanske utanför din komfortzon också? 
  • Freddie K
    Anonym (Damm) skrev 2022-03-21 17:04:41 följande:
    Vad är du intresserad av då? Finns ju massor av klubbar, föreningar, intressen som drar folk. Sjunga i kör? Spela bowling? Flyga drake? Paintball? Segla? Traktorpulling? Djur och natur? Språkkurs? Studiecirkel? Volontärarbete? Vare sig vänner eller flickvänner dyker upp i brevlådan vet du. Glad  De finns där ute- utanför din bostad. Och kanske utanför din komfortzon också? 
    Jo, det har du rätt i. Jag kanske skulle göra något oförväntat, men då chockar jag väl mig själv. :-P. Men det verkar vara svårt att hitta någon vare sig det är vän eller flickvän, sen måste jag erkänna att jag är ganska dålig på att vårda de relationer jag har och faktiskt vara glad för det jag har istället för det jag saknar.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Damm)
    Freddie K skrev 2022-03-21 17:07:30 följande:
    Jo, det har du rätt i. Jag kanske skulle göra något oförväntat, men då chockar jag väl mig själv. :-P. Men det verkar vara svårt att hitta någon vare sig det är vän eller flickvän, sen måste jag erkänna att jag är ganska dålig på att vårda de relationer jag har och faktiskt vara glad för det jag har istället för det jag saknar.
    Jag tycker absolut du ska prova nåt nytt. Vad har du att förlora? Om det liv man har inte riktigt funkar, men man ingenting ändrar så fortsätter man ju ha det liv man inte riktigt är nöjd med. Då får man göra nånting. Eller som en bekant till mig sa: om inget händer händ själv.
Svar på tråden Vad gör man om hoppet är ute?