• Svar på tråden BIM Maj 2022
  • Sockerbulle1

    Ellamaja: Absolut syns det, grattis!!

    Har en lite känslig fråga kanske. Hur tänker ni kring alkohol under cykeln? Känns lite ?fel? att dricka mellan ÄL och BIM. Samtidigt som det känns jobbigt att leva i något jag-är-eventuellt-gravid denna månad. Har blivit rätt många sådana månader nu och det känns nästan lite dumt att inte kunna unna sig? Hur tänker ni?

  • Sockerbulle1

    Vill tillägga att jag tidigare testat om jag är några dagar från BIM bara, för att vara på säkra sidan om man ska på något firande eller annat med alkohol :) men nu är det ÄL+8 och alldeles för tidigt för att visa något på test ändå. Har inte heller något särskilda symtom denna gång. 

  • Cykelhjul

    Det går inte att citera :) 

    Jag tänker som du sockerbulle1. Man vill ju göra allt för att optimera sina chanser och står över alkohol och liknande för man vet ju aldrig, tänk om? Men det tar energi också att gå i det där tänk om limbot. Blir det inget denna månad så tänker jag fasiken försöka släppa dom tankarna och gå på events, ut och dansa och dricka vin under ljumma försommarkvällar :) 

  • Fagelfri
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-19 16:32:41 följande:

    Ellamaja: Absolut syns det, grattis!!

    Har en lite känslig fråga kanske. Hur tänker ni kring alkohol under cykeln? Känns lite ?fel? att dricka mellan ÄL och BIM. Samtidigt som det känns jobbigt att leva i något jag-är-eventuellt-gravid denna månad. Har blivit rätt många sådana månader nu och det känns nästan lite dumt att inte kunna unna sig? Hur tänker ni?


    I början avstod jag typ alkohol brie och ost i slutet av cykeln ifall att. Nu orkar jag inte leva så mer så jag ser det fritt fram att dricka vin osv tills mensen uteblir hehe. Är dock ingen stordrickare som dricker särskilt ofta eller stora mängder. Men tänker inte dricka vatten på tillställningar för att jag kanske är gravid om en vecka. 
  • Sockerbulle1

    Tack för era svar! Känns skönt att fler tänker jag som. Var och firade en kompis idag och tog ett glas vin, resten alkoholfritt. Får lite lite dåligt samvete för att jag drack ett glas, men när mensen väl kommer om en vecka så är det som bortblåst :) 

  • MissJK
    Fagelfri skrev 2022-05-19 00:55:18 följande:

    Jag har med sen BIM denna månad. tiden sniglar sig fram. Men börjar tyvärr ställa mig in på att det inte tar sig denna gång heller. Så segt! Orkar knappt bli ledsen när jag tänker på det, kanske börjar man acceptera att det kommer ta tid? fast sen när mensen kommer blir jag alltid ledsen ändå?

    håller tummar och tår för oss!


    Håller med, vill nästan inte hoppas längre och försöker tänka snart är det dags för nästa månads försök ???? känns som att det snart är något fel för oss 
  • Sockerbulle1

    ÄL+9 idag och jag fick svagt rosa på pappret när jag torkade mig. Är detta vad som kallas nidblödning?? Nu håller jag på att bli tokig. Gått från att inte tro alls att det tagit sig, till att börja undra om det kan vara nu det händer. Förvånad

Svar på tråden BIM Maj 2022