• Bär

    BIM September 2023

    Såg ingen sån här tråd så skapar en!

    Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

    10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

  • Svar på tråden BIM September 2023
  • Alvedon83
    cutepenguin skrev 2023-09-19 16:10:09 följande:

    Tack tack tack Pumpan, Syskonförsök, Ailicececilia och Kawa8! ❤️❤️ 


    Grattis!
  • Vinter01

    @pumpan: åh jag vet precis känslan av att stirra på ett helt blankt test :( 
    än finns det ju en chansen så länge inte mensen dykt upp annars håller vi tummarna för oktober 🙏🏻😊

    själv är jag ÄL+2 så nu har man den eviga väntan framför sig..

  • Anonym (Pumpan)
    Vinter01 skrev 2023-09-19 20:12:01 följande:

    @pumpan: åh jag vet precis känslan av att stirra på ett helt blankt test :( 
    än finns det ju en chansen så länge inte mensen dykt upp annars håller vi tummarna för oktober 🙏🏻😊

    själv är jag ÄL+2 så nu har man den eviga väntan framför sig..


    Ja jag minns så väl den väntan från när vi försökte förra gången. Sååå lång. 

    Ingen mens här än och mensvärken har avtagit. Får se om det sker något inatt.

    Det är egentligen bara två ligg som kan vara aktuella OM jag ska kunna vara gravid och det ena, som var i rätt period enligt appen, har jag räknat bort nu för det var 15 dagar sen och borde rimligtvis gett utslag på gravtest imorse.

    Men det andra ligget var för nio dagar sen, och var ägglossningen lite senare än appens uppskattning skulle det ju kunna vara för tidigt för utslag på testet.

    Exakt så var det nämligen när jag var gravid men fick missfall. Tog ett test först på det jag trodde var typ BIM+2, CD32, men fick neg, så tänkte att mensen skulle komma igång. Tre dagar senare tog jag nytt test med svagt plus och sen blev det starkare. Så ägglossningen hade skett senare. 

    Så det är väl inte helt crazy att tänka att det skulle kunna vara så igen. Men, som alltid, kan man bara vänta och se? denna ständiga väntan 

  • Mololo
    Anonym (Pumpan) skrev 2023-09-19 20:45:53 följande:

    Ja jag minns så väl den väntan från när vi försökte förra gången. Sååå lång. 

    Ingen mens här än och mensvärken har avtagit. Får se om det sker något inatt.

    Det är egentligen bara två ligg som kan vara aktuella OM jag ska kunna vara gravid och det ena, som var i rätt period enligt appen, har jag räknat bort nu för det var 15 dagar sen och borde rimligtvis gett utslag på gravtest imorse.

    Men det andra ligget var för nio dagar sen, och var ägglossningen lite senare än appens uppskattning skulle det ju kunna vara för tidigt för utslag på testet.

    Exakt så var det nämligen när jag var gravid men fick missfall. Tog ett test först på det jag trodde var typ BIM+2, CD32, men fick neg, så tänkte att mensen skulle komma igång. Tre dagar senare tog jag nytt test med svagt plus och sen blev det starkare. Så ägglossningen hade skett senare. 

    Så det är väl inte helt crazy att tänka att det skulle kunna vara så igen. Men, som alltid, kan man bara vänta och se? denna ständiga väntan 


     


    men även om det var 15 dagar från ägglossning så kan det ju ta mer än 7 dagar innan ägget fäster? Och då kanske det inte hunnits producera tillräckligt med hormoner än? 🤔

    Eller jag vet inte? Kanske bara gissar?


    Försöker hålla hoppet uppe själv här kanske, haha. 😅
    Är på äl+11 och tog ett helt blankt test i morse.. :/

  • Anonym (Pumpan)
    Mololo skrev 2023-09-19 20:57:38 följande:

     


    men även om det var 15 dagar från ägglossning så kan det ju ta mer än 7 dagar innan ägget fäster? Och då kanske det inte hunnits producera tillräckligt med hormoner än? 🤔

    Eller jag vet inte? Kanske bara gissar?


    Försöker hålla hoppet uppe själv här kanske, haha. 😅
    Är på äl+11 och tog ett helt blankt test i morse.. :/


    Jaa jo kanske det! Man kan verkligen spekulera ihjäl sig? har ju ingen aning om när ÄL varit (om det ens varit såklart). Är på CD30 idag och en cykel på 31-32 dagar är inget ovanligt för mig. Hade det inte varit för att mensvärken satte igång i förrgår och ingen mens dykt upp än hade jag nog inte ens börjat fundera vid det här laget..

    men det är ju spännande att testa också och svårt att låta bli hehe. Kommer nog testa varje morgon tills mensen eventuellt dyker upp?  blir liksom tokig av grejen att inte veta. Negativa test hjälper ju inte så värst förrän mensen dyker upp men då har man iallafall testat liksom. 

    ÄL+11 är ju fortfarande väldigt tidigt, så hoppet lever absolut!! Men man blir ju knäpp här på FL när man ser så många som testar positivt så himla tidigt. 
  • EFW
    cutepenguin skrev 2023-09-19 14:04:12 följande:

    ÄL+10 idag och trots mitt mående i helgen åkte jag iväg på konferens med jobbet. Ångrar det då jag precis fick prata med min chef och säga att jag mår dåligt (sa såklart inte symtomen till henne men är yr, halvt illamående och väldigt väldigt trött). Kom upp på rummet och kunde INTE låta bli att ta ett test.. och jag är gravid?! 😭 Är så glad. Hade ett MA i slutet av juni och detta var försök 3. Nu hoppas jag det går bra hela vägen denna gång!!


    Ååå grattis! ❤️🍀
  • Anonym (Pumpan)

    Mensen kom inatt. Spekulationerna över för denna gång. Tack och hej från mig och stort lycka till nu allihop, hoppas det blir några fler plus inträden innan månaden är slut. 

  • Mololo

    Helblankt test för mig i morse? äl+12. Bim i morgon eller fredag. 
    trodde verkligen på denna månad och hade så höga förhoppningar om att NU skulle det tillslut bli ett plus.. 😭

  • Oväntadedrömmen
    Syskonförsök skrev 2023-09-20 07:20:58 följande:

    Försök 16 medräknat ett missfall och äl+9 idag fick jag detta. Så glad så jag gråter ❤️❤️❤️
    //


    Grattis! Vad fantastiskt! Håller tummarna att allt går bra ❤️
Svar på tråden BIM September 2023