• Bär

    BIM September 2023

    Såg ingen sån här tråd så skapar en!

    Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

    10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

  • Svar på tråden BIM September 2023
  • Ailicececilia
    Vinter01 skrev 2023-09-24 14:19:39 följande:

    Ailicececilia: har du några symtom ännu?


    Ja, men det har jag. Eller?! Haha, man känner ju efter som fasen. 


    Det som skiljer sig från andra månader är ju en enorm trötthet, går och lägger mig vid 21, brukar lägga mig runt 00. 


    Har tyvärr ett jävla humör, värre än vanligt.
    Molvärk till och från och dragningar runt äggledarna. Förra veckan var jag lite smått illamående. 


    Men värsta är nog tröttheten, jag orkar knappt stå. Men kan ju bara vara progesteronet i sig, man överanalyserar ju allt 😂 

    Låter inte så konstigt ändå va? 🙈

  • Ailicececilia

    @cutepenguin 
    jag köpte något paket om 3, två testa tidigt och ett digitalt. Tror de är manuella tyvärr. 


    Men får väl åka och köpa mig ett digitalt ikväll så jag kan testa imorgon 😅 

    Såå glad för din skull, att du har plussat igen 🎉 Är det första eller andra barnet för dig?

  • inezp

    ÄL +13 här och vet inte riktigt vad jag ska tro..  
    Har för ett par månader sedan slutat på p-piller så har ingen aning om längden på min cykel..  Har alltså inte haft någon riktig menstruation sedan dess.
    Det enda jag är säker på är att jag hade ÄL, eller iaf fick tydligt utslag på test och tillhörande symptom för 14 dagar sedan. 

    Började testa med tidiga tester redan ÄL+10 men med tanke på att jag inte vet hur lång min cykel är blir det knepigare för varje dag att försöka tro eller hoppas något. Samtliga tester har hittills varit tvärnegativa. 
    Hade tidigare i veckan molande/stickande känsla i nedre delen av magen och extremt ont i bröstvårtorna. Men det verkar ha gått över igen..? 
    Nu var det ju många år sedan jag hade mens men tror nog ändå jag hade känt av om den rackaren lurade runt hörnet.. Tyst

    Är det någon annan som, precis som jag, som försökt direkt efter pillerstopp och vet om man kan lita på att BIM ändå bör vara runt 15 dagar efter ÄL? 

  • cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 15:01:14 följande:

    @cutepenguin 
    jag köpte något paket om 3, två testa tidigt och ett digitalt. Tror de är manuella tyvärr. 


    Men får väl åka och köpa mig ett digitalt ikväll så jag kan testa imorgon 😅 

    Såå glad för din skull, att du har plussat igen 🎉 Är det första eller andra barnet för dig?


     


    Då har du ju åtminstone ett digitalt, om de manuella bra ger svaga streck tänkte jag! 🤩👍🏼 

    Åh tack ❤️ Det är första barnet! 

  • Ailicececilia
    cutepenguin skrev 2023-09-24 18:06:28 följande:

     


    Då har du ju åtminstone ett digitalt, om de manuella bra ger svaga streck tänkte jag! 🤩👍🏼 

    Åh tack ❤️ Det är första barnet! 


    Ja men precis!! 


    Åh, gud vad spännande. För mig med 😍 Känns så nervöst och förväntansfullt på samma gång!

  • cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 18:37:55 följande:

    Ja men precis!! 


    Åh, gud vad spännande. För mig med 😍 Känns så nervöst och förväntansfullt på samma gång!


     


    Ja verkligen! 😍 Hoppas på ett plus för dig också!! 

  • Anonym (Temp)
    inezp skrev 2023-09-24 17:49:53 följande:

    ÄL +13 här och vet inte riktigt vad jag ska tro..  
    Har för ett par månader sedan slutat på p-piller så har ingen aning om längden på min cykel..  Har alltså inte haft någon riktig menstruation sedan dess.
    Det enda jag är säker på är att jag hade ÄL, eller iaf fick tydligt utslag på test och tillhörande symptom för 14 dagar sedan. 

    Började testa med tidiga tester redan ÄL+10 men med tanke på att jag inte vet hur lång min cykel är blir det knepigare för varje dag att försöka tro eller hoppas något. Samtliga tester har hittills varit tvärnegativa. 
    Hade tidigare i veckan molande/stickande känsla i nedre delen av magen och extremt ont i bröstvårtorna. Men det verkar ha gått över igen..? 
    Nu var det ju många år sedan jag hade mens men tror nog ändå jag hade känt av om den rackaren lurade runt hörnet..  // Tyst

    Är det någon annan som, precis som jag, som försökt direkt efter pillerstopp och vet om man kan lita på att BIM ändå bör vara runt 15 dagar efter ÄL? 


    En normal lutealfas är mellan 12 och 16 dagar lång. Det kan du lita på även om du nyligen slutat med p-piller (den kan ibland bli kortare än 12 dagar direkt efter p-pilleravslut, men i princip inte längre). Det du däremot inte kan lita på är att ÄL kommer i "normal" tid. Det är väldigt vanligt att ha oregelbundna cykler efter hormonella preventivmedel. Och positivt ÄL-test betyder ju tyvärr inte alltid att du haft ÄL, det kan ju bara tempen utvisa.  
  • Anonym (Trean)
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 13:08:03 följande:

    Samma här! BIM på fredag och vill sååå gärna testa. 


    Jag hoppas jag kan hålla mig till tisdag. Men fan vad långsamt dessa veckor och dagar går 😂 Har inte tålamod för det här. Kommer testa med CB tidigt! Någon som har erfarenhet av dessa?


    Jag gjorde ett för några dagar sedan, med svagt pos. Nu tror jag mens är påväg. 

    Har efter jag gjorde det läst massa om att de ofta visar fel tyvärr, man får iaf vara försiktig med att tolka svagt som positivt.
  • EFW
    Oväntadedrömmen skrev 2023-09-24 10:23:46 följande:

    Hur går det för er med bim i slutet av september? Några symtom?🙂

    Här är det symtomlöst bim-5 , lite ont i nedre delen av magen bara, inte riktigt som mensvärk, mer att det känns "tomt", svårt att förklara känslan. Blev minus på testet idag. Men än är det ju inte kört. 

    Med medicinen och pmdsen känns det ganska lovande. Hittills känns inte livet hopplöst i alla fall. 😁


    Nej än är det inte kört 😃

    Jag har mer pms än vanligt. Sugen på allt och ömma bröst. Ingen mensvärk som jag brukar ha, den försvann i går på äl +10. Minus på testa tidigt i går kväll. Har bim i morgon eller på tisdag 😊
Svar på tråden BIM September 2023