• Bär

    BIM September 2023

    Såg ingen sån här tråd så skapar en!

    Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

    10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

  • Svar på tråden BIM September 2023
  • Ailicececilia

    @anonymtrean

    Ja, läste det också. Men vänta några dagar, när har du BIM? Det är nog inte kört än. Tror ändå man måste ha is i magen, vissa plussar ju inte förens efter BIM.


    Jag tänker så här; jag köpte ett trippelpaket så jag börjar med det manuella. Kollar där. Väntar två dagar och tar det digitala, väntar till BIM och tar det sista. 


    Första testet imorgon. Vet med mig att jag kommer bli besviken om det inte blir något. När man väl bestämt sig så vill man ju att allt redan skall vara klappat pch klart. Kan nästan bli lite irriterad på mig själv. Förstår ju att detta är en STOR process där allt måste klicka och ägget måste vara i topp annars gör sig kroppen av med det. Vilket är bra, men svårt att se till sådana detaljer när man bara vill bli gravid 😅 

    Jag hoppas och tror inte jag är ensam i de här känslorna 😂

    Men skall absolut ta testerna med en nypa salt och blir det positivt, då tar jag veckoindikatorn direkt ! 

  • cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 20:22:14 följande:

    @cutepenguin 
    Hade du några symptom på ÄL10+? 


    Hur kände du dig? 🥰


     


     


    Ja, det hade jag. Fick yrsel på ÄL+8 och var tröttare än vanligt. ÄL+10 var jag på konferens med jobbet men fick säga att jag mådde dåligt (vilket jag gjorde då jag var extremt yr och trött) så gick upp på hotellrummet för att sova. Det var då jag tog testet och fick gravid på Clearblue digital testa tidigt 😅👍🏼 Så yrsel och trötthet var nog tidigaste symtomen. Tillsammans med molvärk strax ovanför blygdbenet. Ömma bröst fick jag en eller två dagar efter att jag plussade. Är bara 5 dagar sen och mår fortfarande likadant med samma symtom 😅 

  • Ailicececilia
    cutepenguin skrev 2023-09-24 20:36:10 följande:

     


    Ja, det hade jag. Fick yrsel på ÄL+8 och var tröttare än vanligt. ÄL+10 var jag på konferens med jobbet men fick säga att jag mådde dåligt (vilket jag gjorde då jag var extremt yr och trött) så gick upp på hotellrummet för att sova. Det var då jag tog testet och fick gravid på Clearblue digital testa tidigt 😅👍🏼 Så yrsel och trötthet var nog tidigaste symtomen. Tillsammans med molvärk strax ovanför blygdbenet. Ömma bröst fick jag en eller två dagar efter att jag plussade. Är bara 5 dagar sen och mår fortfarande likadant med samma symtom 😅 


    Åååh, pirrigt!!! Tog du det på kvällen? 


    Amen min trötthet är också förlamande, men kan lika väl vara att hösten är här och mycket på jobbet. 


    Ingen molvärk precis där, men känt lite i livmodertappen och äggledarna. Återstår att se helt enkelt, men vad man känner in 😂🙈

  • cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 21:02:00 följande:

    Åååh, pirrigt!!! Tog du det på kvällen? 


    Amen min trötthet är också förlamande, men kan lika väl vara att hösten är här och mycket på jobbet. 


    Ingen molvärk precis där, men känt lite i livmodertappen och äggledarna. Återstår att se helt enkelt, men vad man känner in 😂🙈


     


    Jag tog det mitt på dagen vid 14-tiden 😂👍🏼 Men hade druckit otroligt lite den dagen så chansade lite när jag tog testet.

    Hoppas så mycket för din skull!! 😍😍

  • Vinter01

    Hur går det för er som närmar sig bim och testar?
    jag är på ÄL+9 och fick negativt precis (cb digital). Vet att det är tidigt men har testat positivt tidigt med tidigare graviditeter.

    känns ganska hopplöst just nu :(

  • Ailicececilia

    @cutepenguin

    Ja, men då var det ju lugnt! 


    Testade nu på morgonen, helt negativt 😔 
    Men jag håller hoppet uppe några dagar till, kanske att det har fallerat lite nu...
    Men annars är det bara att satsa på nästa månad! 

  • Ailicececilia

    @vinter01

    Testade också negativt och blev som du säger rätt besviken. Tar ett test på torsdag eller onsdag tror jag, men aldrig sett en sån blank testruta som idag. Så hoppet försvann nog lite ändå.

  • inezp

    Hepp, där kom mensen..
    Samtidigt som jag fick reda på att min bästa vän är gravid. Fantastiskt glad för hennes skull men vi som vet vi vet hur det också kan kännas. 
    Vill därför passa på att påminna alla om att inte jämföra sig själv med andra och va snäll mot dig själv och din kropp Hjärta

Svar på tråden BIM September 2023