• Lyksa

    Gravid med BF Juli ♡

    Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

    Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

    Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

  • Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Fyran)
    tjatalagom skrev 2023-11-16 10:23:33 följande:

    Tror också jag ska testa ett nytt digitalt idag (5+3) och hoppas de vill boka in ett vul på inskrivningen nästa vecka. Har sån ofantlig värk i höger sida då och då. Kan alltså inte sitta/böja benen och vaknar på natten då skoven kommer. Är rädd för utomkvedes eller något...


    de låter jobbigt! tycker du ska ringa och rådfråga redan nu faktiskt. Var rädd om dig!! 
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Hoppaspåbebissnart) skrev 2023-11-16 10:42:09 följande:
    Jag satt precis i tankarna själv att testa nytt idag. Hoppas på +3 men är bara i vecka 4+6. Dvs vecka 6 imorgon (5+0). Skitdumt jag vet men är alltför nyfiken.
    Hoppas du får vul nästa vecka. Men ring gyn tidigare om du får mer ont. Hade nog ringt på en gång. Kanske du kan få vul tidigare pga den smärta du beskriver. Kram
    Roligt att vi ligger precis lika :) 
    min Sambo tyckte jag var helknäpp som tyckte de var såå skönt att få 3+ 
  • Ememem
    johanna1992 skrev 2023-11-16 08:43:28 följande:

    Hej!
    Sitter här helt omtumlad efter att imorse ha testat positivt för första gången. Clearblue säger 2-3v. Vi har försökt ett tag och därför är jag såklart helt orimligt glad nu! 

    Har känt minimal mens/molvärk senaste dagarna men i övrigt inga symptom alls. Åkte på en förkylning nu så känner mest av den ärligt talat ;)


    Stort grattis!
  • Ememem
    Anonym (Fyran) skrev 2023-11-16 09:48:24 följande:

    Idag fick jag 3+  ( enligt uträkning är jag i v 4+6) så nu ska jag inte testa mer men bokar in ett tidigt ul 


    Jag ska också ta ett nytt digitalt idag, har inte testat sen jag fick 1-2. Är 4+2 idag så hoppas på 2-3. 


    Känner absolut ingenting än så länge. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget illamående. Kanske lite tröttare, men med tanke på att jag är inne i en stressig period på jobbet så behöver det inte bero på graviditeten.

    Känner bara extrem oro för att det ska ha avstannat, så fort jag känner det rinna till där nere så får jag panik även om det hittills bara varit flygningar. Min man tycker jag är knäpp som klagar över att jag mår bra och han har rätt i att jag har haft två lätta graviditeter men ganska lite symptom men med tvåan fick jag iaf lite illamående vid den här tiden. 


    Inskrivning om 2,5 vecka så bara försöka hålla ut till dess så får jag se om de kan tänka ge mig ett vul.

  • Anonym (Hoppaspåbebissnart)
    Anonym (Fyran) skrev 2023-11-16 11:06:11 följande:
    Roligt att vi ligger precis lika :) 
    min Sambo tyckte jag var helknäpp som tyckte de var såå skönt att få 3+ 
    Ja vi ligger ju precis lika! Jag fick bara 2-3 idag... Kanske tidigt ännu i vecka 5+0?
  • tjatalagom

    Gubben ska köpa ett test med veckoindikator efter jobbet. kan jag testa ikväll och få +3 eller bör jag vänta till morgonen imorn? 5+3 idag
    känner att +3 skulle lugna min extremt oroliga själ😭 har haft någon dag av lugn men idag har jag haft sån hemsk molvärk igen... känns dumt att ringa gynakut så väntar till telefontiden på måndag 🥲

  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Hoppaspåbebissnart) skrev 2023-11-16 18:55:54 följande:
    Ja vi ligger ju precis lika! Jag fick bara 2-3 idag... Kanske tidigt ännu i vecka 5+0?
    Jag hade tidig ägglossning tror jag, har man ägglossning enligt skolboken så är de nog nästan tidigt tror jag va? 
  • Anonym (Fyran)
    tjatalagom skrev 2023-11-16 19:21:26 följande:

    Gubben ska köpa ett test med veckoindikator efter jobbet. kan jag testa ikväll och få +3 eller bör jag vänta till morgonen imorn? 5+3 idag
    känner att +3 skulle lugna min extremt oroliga själ😭 har haft någon dag av lugn men idag har jag haft sån hemsk molvärk igen... känns dumt att ringa gynakut så väntar till telefontiden på måndag 🥲


    Jag hade inte kunnat hålla mig 😊
  • tjatalagom
    Anonym (Fyran) skrev 2023-11-16 20:35:57 följande:
    Jag hade inte kunnat hålla mig 😊
    Det fanns inga digitala i butiken så han köpte vanliga stickor😅 började redan gråta över att jag gjorde köttfärssåsen för saltig så kände att jag inte kan börja gråta över att han gör sitt bästa för mig😂❤️
    stickan blev iaf maximalt starkt före komtrollsträcket ens fått färg 😅 så gravid är jag!
  • Anonym (Linda)

    Hej vad roligt att få följas åt! :) 

    Jag har precis plussat med cb digital ultratidigt på äl+10. Kan fortfarande inte tro det! Det här är andra barnet för oss. Det är så mycket känslor i kroppen. Det känns så otroligt spännande men läskigt samtidigt. Detta trots att det ändå är andra barnet. Bf har jag enligt mina beräkningar i slutet på juli.

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡