• Jagärkille

    Fridays For Future blev nazistorganisation.

    Som ni säkert läst sprider nu Fridays For Future konspirationer mot judar, hur judar styr media mm.

    Varför blir alla vänsterorganisationer antisemitiska? 

    När ni ser Fridays For Future demonstrera, skrik INGA NAZISTER PÅ VÅRA GATOR!!

  • Svar på tråden Fridays For Future blev nazistorganisation.
  • AndreaBD
    linani skrev 2023-11-04 15:45:17 följande:
    Amnesty har även rapporterat om Hamas brott. Förstår inte vad ditt syfte är med att kalla dom ensidiga, eller överlag tendensen att misskreditera människorättsorganisationer. 


    Tro mig - för 40 år sedan var jag själv med i en sån. Men dels har man fått mer livserfarenhet och ser därför när en del där inte är realistisk, och dels så har världen förändrats. Numera har vi inte krig mellan länder, utan vi har terrorgrupper som krigar. Och det funkar inte på samma sätt. Jag älskade Amnesty förut.  Och man kan ju se det som de skriver som bra, i den kategorien. Men de har inte helhetsbilden. De har inte utvecklats med tiden. 
  • linani
    AndreaBD skrev 2023-11-04 18:51:38 följande:
    Tro mig - för 40 år sedan var jag själv med i en sån.
    Men de har inte helhetsbilden. De har inte utvecklats med tiden. 
    Ah nej, internationella organisationer som befinner sig på faktiskt plats i krigshärdar har ju sällan samma helhetsbild som privatpersoner. 
  • AndreaBD
    linani skrev 2023-11-04 19:11:24 följande:
    Ah nej, internationella organisationer som befinner sig på faktiskt plats i krigshärdar har ju sällan samma helhetsbild som privatpersoner. 
    Du kanske missförstår mig här. Det jag menar är att de bara tittar på möjliga brott mot mänskliga rättigheter och inte tittar på i vilket läge ett land gör si eller så, eller om det finns realistiska alternativ. 
  • Anonym (Suck)

    Jag ser allt mer hur antisemitism smyger sig in på städade instagramkonton som ägs av stora profiler. 


    Det är inte en fråga om när - hatet mot judar är tillbaka och alla som försvarar dem är ?för folkmord i Gaza?.

    Under tiden bygger Hamaz tunnlar åt sig själv i Gaza. Skiter i civilbefolkningen och lägger sig så nära den som möjligt. Gratulerar alla som förlorat en anhörig i kriget eftersom det innebär martyrskap och hindrar civila från att fly. Inte alls manipulativt! 


    Nehe om man skulle se ett avsnitt av Solsidan kanske. 


    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/vilka-ar-gazas-halsodepartement

  • KillBill
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-05 08:11:11 följande:

    Jag ser allt mer hur antisemitism smyger sig in på städade instagramkonton som ägs av stora profiler. 


    Det är inte en fråga om när - hatet mot judar är tillbaka och alla som försvarar dem är ?för folkmord i Gaza?.

    Under tiden bygger Hamaz tunnlar åt sig själv i Gaza. Skiter i civilbefolkningen och lägger sig så nära den som möjligt. Gratulerar alla som förlorat en anhörig i kriget eftersom det innebär martyrskap och hindrar civila från att fly. Inte alls manipulativt! 


    Nehe om man skulle se ett avsnitt av Solsidan kanske. 


    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/vilka-ar-gazas-halsodepartement


    Du måste skilja mot antisemitism och befogad kritik mot kriget.
    De flesta debattörer är överens om Israels rätt att försvara sig mot Hamas terror och är starkt kritiska till att Hamas håller gisslan. Samtidigt är många med rätta kritiska mot Israels krig som har drabbar många oskyldiga kvinnor barn. Igår kom bl.a. uppgifter om att antal döda barn nu närmare sig 4 000. Här är ett annat exempel på berättigad kritik mot Israel. 


     


    www.vaticannews.va/sv/kyrkan/news/2023-10/kyrkor-fordomer-flyganfall-mot-grekisk-ortodox-byggnad-i-gaza.html

    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2023-11-04 15:17:39 följande:
    Nej, jag påstår inte att de sprider desinformation eller är korrupta. Jag bara tyckte att Amnesty har blivit väldigt ensidig. Och att det är för många arabiska och andra icke-demokratiska länder i FNs säkerhetsråd vilket gör att de oftast är mot Israel. Och de som är på plats vet ju inte exakt hur många som har dött, det säger ju alla också. 

    Det är svårt att säga vad som skulle vara bäst. Om det fanns möjlighet att flytta alla människor därifrån så hade det varit bäst. Men då hade alla trott att man gör som Ryssland - kidnappar fiendens barn och hjärntvättar dem. Hade man kunnat flytta folk någon annanstans tidigare? Men det hjälper inte nu. Uppenbarligen är hela infrastrukturen och livsvillkoren där urusla. Inte först nu utan sedan länge. Och experter är inne på att man ska ta bort allt i Gaza och börja om. Eller fördela folk, Ägypten tar nog några  om de får något för det. Det kanske redan är på gång. 
    "Det är för många arabiska och andra icke-demokratiska länder". 

    Så att vara arab är i princip att vara icke-demokratisk (läs ociviliserad)?

    Du vet väl om att du är rasist, va?
  • KillBill

    Ja varför är Sverigedemokraterna så uppfyllda av tredje riket?


    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Håppsan)
    Dr Nail skrev 2023-11-05 12:11:34 följande:
    "Det är för många arabiska och andra icke-demokratiska länder". 

    Så att vara arab är i princip att vara icke-demokratisk (läs ociviliserad)?

    Du vet väl om att du är rasist, va?

    Varsågod, lista de arabiska demokratierna i Mellanöstern.


    Här är den listan jag har:
    1.
    2.
    3.

  • Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 12:27:56 följande:

    Ja varför är Sverigedemokraterna så uppfyllda av tredje riket?


    Nja, det var väl snarare representationen av så många antisemiter, NMR, Hamas, IS som vi har sett fira runt i våra svenska städer på sistone.


    Tror det är fler än SD som der det. 

  • KillBill
    Anonym (Håppsan) skrev 2023-11-05 12:35:39 följande:

    Nja, det var väl snarare representationen av så många antisemiter, NMR, Hamas, IS som vi har sett fira runt i våra svenska städer på sistone.


    Tror det är fler än SD som der det. 


    Att SD likställer uttrycket "Gud är den störste" med den nazistiska hälsningsfrasen Sieg Heil visar på SDs extremism och att SD inte står upp för demokratiska rättigheter såsom yttrandefrihet. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Fridays For Future blev nazistorganisation.