• Anonym (Trött)

    Ångrar katten

    Känns hemskt att erkänna. Vi har bara haft den drygt en vecka, men hade jag anat hur jobbig den skulle vara hade jag aldrig gått med på det. Barnen har velat ha djur i många år (jag också) och nu när jag separerat från pappan (som inte ville ha djur) fick de sin efterlängtade katt.
    Han är ett år gammal, bits mer och mer (inte aggressivt, men det gör ofta ont) och sätter ständigt klorna i en.

    Jag mår inte alls bra psykiskt, men en kompis katter har varit lugnande för mig, så trodde att jag skulle känna så inför en egen också... men nej. Jag ångrar att vi köpte honom och vet inte alls vad jag ska göra. Barnen älskar honom och jag är mest uppgiven. Vännen säger att "katten är det bästa som kunnat hända mig" och vägrar ta till sig att jag inte alls känner så. Jag vill bara vrida tillbaka tiden och inte köpa honom alls.

    Vet inte om det är ångesten som talar... men just nu vill jag verkligen inte ha honom...

  • Svar på tråden Ångrar katten
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Jessica) skrev 2023-11-09 06:54:35 följande:
    Okej men orkar du inte ha katten och inte vill så lät den vara hos någon som vill ha den istället. Stackars katt.
    Barnen vill ha honom och skulle bli förkrossade.

    Sluta säg att det är synd om honom. Jag mår redan skit som det är och försöker hantera situationen. Jag är så jäkla djupt nere och vet inte hur mycket mer jag klarar av. Jag hade aldrig kunnat ana att jag skulle må såhär, djur har alltid hjälpt mig att må bättre.
  • Dexter dot com
    Anonym (Trött) skrev 2023-11-09 06:53:34 följande:
    Ja. Uppvuxen med både katter och hundar.
    Då kommer ju katten kräva all uppmärksamhet och sällskap från er nu när den är ensamkatt vilket naturligtvis kräver en hel del aktivering från er sida. Nu är ni väl hemma med katten på heltid första veckorna men sen när katten varit ensam om dagarna får ni förbereda er på att ägna er åt katten på kvällarna.
  • Anonym (Jessica)

    Tycker bara din attityd säger rätt mycket. Jag tycker så? Varför ska du säga till mig att sluta då. Om du mår dåligt gå och prata med någon sluta skyll på katten. 

  • Anonym (Trött)

    Ni är så fruktansvärt elaka, jag behöver stöd, inte mer ångest. Jag blev sjukskriven häromdagen på grund av min ångest och läkaren ville att jag skulle läggas in, men lyckades tala mig ur det. 


    Jag har tänkt i flera år på att skaffa djur och jag trodde inte alls att det skulle kunna kännas såhär.

  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Trött) skrev 2023-11-09 06:58:25 följande:
    Barnen vill ha honom och skulle bli förkrossade.

    Sluta säg att det är synd om honom. Jag mår redan skit som det är och försöker hantera situationen. Jag är så jäkla djupt nere och vet inte hur mycket mer jag klarar av. Jag hade aldrig kunnat ana att jag skulle må såhär, djur har alltid hjälpt mig att må bättre.

    Man skaffar djur för man vill ha en. Inte för att barnen vill. Eller för du ska må bättre. Du ska vilja ha en katt och tycka om den, även om den skulle rivas lite. lär den att inte göra det då. Fundera på vad det är den vill istället förr att bara tycka den är jobbig. 


    Nej jag håller fast vid att låt den vara hos nån som tycker om den istället.

  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Trött) skrev 2023-11-09 07:00:41 följande:

    Ni är så fruktansvärt elaka, jag behöver stöd, inte mer ångest. Jag blev sjukskriven häromdagen på grund av min ångest och läkaren ville att jag skulle läggas in, men lyckades tala mig ur det. 


    Jag har tänkt i flera år på att skaffa djur och jag trodde inte alls att det skulle kunna kännas såhär.


    Nej det är vi inte för att vi vill att katten ska ha det bra.
  • Anonym (Trött)

    Jag har ingen attityd... jag mår skit och gråter redan som det är...

  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Trött) skrev 2023-11-09 07:00:41 följande:

    Ni är så fruktansvärt elaka, jag behöver stöd, inte mer ångest. Jag blev sjukskriven häromdagen på grund av min ångest och läkaren ville att jag skulle läggas in, men lyckades tala mig ur det. 


    Jag har tänkt i flera år på att skaffa djur och jag trodde inte alls att det skulle kunna kännas såhär.


    Över om man har ångest så tycker man väl inr djur är jobbiga.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Trött) skrev 2023-11-09 07:01:34 följande:

    Jag har ingen attityd... jag mår skit och gråter redan som det är...


    Prata med en psykolog då?
  • Anonym (Jessica)

    Låter inte som katten är problemet utan att du behöver gå och prata med någon

Svar på tråden Ångrar katten