• Anonym (Kristin)

    Era fördomar om hackare och troll.

    Jag har lite fördomar om människor som trollar och/eller är hackare. 
    Att dem flesta som trollar har problem i sina egna liv och är bittra o fula som troll,kan dock tänka mig att de finns ett eller annat snyggt troll men då att den personen har en diagnos som gör att personen blivit ett troll.
    Typ en fördom är att hackare/troll inte har egna liv, att dem har diagnoser som Asperger och autism som gör att dem tolkar allt bokstavligt och är enstöringar.

  • Svar på tråden Era fördomar om hackare och troll.
  • Anonym (En_sak)
    Anonym (Rofl) skrev 2023-12-08 08:48:46 följande:
    Så man ska inte ifrågasätta andra på forum? Ska man bara hålla med försvinner väl poängen tycker du inte 

    Hur förstör man en diskussion? Vilka åsikter är ok? Enbart dom du delar eller? 

     
    Nu har du nog missuppfattat något i mitt inlägg.

  • Anonym (Rofl)
    Anonym (En_sak) skrev 2023-12-08 08:50:31 följande:
    Nu har du nog missuppfattat något i mitt inlägg.
    Du klarar alltså inte av att svara på frågorna? Intressant 

    Vad exakt är ett troll? Vad är skillnaden på att tycka annorlunda och trolla? 
  • Anonym (Poppy)

    Hackare och troll är väl väldigt olika? 


    Mina fördomar om troll är att de mår rätt dåligt. 


    Min fördom om hackare är att de är smarta och har höga tankar om sig själva. 

  • Anonym (Patetiska människor)

    Skulle nog se det som ganska givet att nättroll har en bristande social förmåga.

    Något de också tenderar att ta ut på andra och det fegaste sättet att göra detta på är online och på forum där de får vara hemliga och inte behöver möta några större konsekvenser för sitt dåliga beteende.

    Den logiska slutsatsen blir då art de är både fega, socialt inkompetenta och desperata på uppmärksamhet.

    Gissar också på en oförmåga till att förändras då autistiska män ofta är dåliga på att ta till sig just förändringar. 

  • EnAnonumius
    Anonym (Kristin) skrev 2023-12-08 05:06:27 följande:
    Era fördomar om hackare och troll.

    Jag har lite fördomar om människor som trollar och/eller är hackare. 
    Att dem flesta som trollar har problem i sina egna liv och är bittra o fula som troll,kan dock tänka mig att de finns ett eller annat snyggt troll men då att den personen har en diagnos som gör att personen blivit ett troll.
    Typ en fördom är att hackare/troll inte har egna liv, att dem har diagnoser som Asperger och autism som gör att dem tolkar allt bokstavligt och är enstöringar.


    Till skillnad från troll, så kan du tacka hackers för att vi har datorer och internet på sådant sätt som det är idag.
    Sedan vad baserar du på att både troll och hackers är enstöringar och har diagnoser som exempelvis Asperger?

    De hackers jag känner är både sociala, hjälpsamma, och  tolkar knappast texter "bokstavligt".

    Om troll, ja du har inga direkta fördomar om dem.

    Det jag i stället undrar över.. Varför är det så viktigt att ha fördomar om andra människor över huvud taget? Du vet väl att om fördomar är sprungna ur direkt okunskap?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Rofl)
    Anonym (Patetiska människor) skrev 2023-12-08 09:00:26 följande:

    Skulle nog se det som ganska givet att nättroll har en bristande social förmåga.

    Något de också tenderar att ta ut på andra och det fegaste sättet att göra detta på är online och på forum där de får vara hemliga och inte behöver möta några större konsekvenser för sitt dåliga beteende.

    Den logiska slutsatsen blir då art de är både fega, socialt inkompetenta och desperata på uppmärksamhet.

    Gissar också på en oförmåga till att förändras då autistiska män ofta är dåliga på att ta till sig just förändringar. 


    Intressant att detta kommer från nån som är anonym själv Lol  

    Varför är din förolämpande retorik mer ok än andras? 
  • Anonym (Rofl)
    EnAnonumius skrev 2023-12-08 09:17:44 följande:
    Till skillnad från troll, så kan du tacka hackers för att vi har datorer och internet på sådant sätt som det är idag.
    Sedan vad baserar du på att både troll och hackers är enstöringar och har diagnoser som exempelvis Asperger?

    De hackers jag känner är både sociala, hjälpsamma, och  tolkar knappast texter "bokstavligt".

    Om troll, ja du har inga direkta fördomar om dem.

    Det jag i stället undrar över.. Varför är det så viktigt att ha fördomar om andra människor över huvud taget? Du vet väl att om fördomar är sprungna ur direkt okunskap?
    Jo men du vet att fördomar och hat är ok om det kommer från rätt håll 

    Det finns ju gott hat tydligen enligt hycklare 
  • Anonym (Patetiska människor)
    Anonym (Rofl) skrev 2023-12-08 09:26:52 följande:
    Intressant att detta kommer från nån som är anonym själv Lol  

    Varför är din förolämpande retorik mer ok än andras? 
    För att min retorik inte handlar om att att förolämpa utan snarare om att påpeka sanningen såsom den ser ut. Jag hade också stått för mina ord även i verkliga livet så..
  • Anonym (Rofl)
    Anonym (Patetiska människor) skrev 2023-12-08 09:33:21 följande:
    För att min retorik inte handlar om att att förolämpa utan snarare om att påpeka sanningen såsom den ser ut. Jag hade också stått för mina ord även i verkliga livet så..
    Sanningen? Vad är sanning? Din sanning? Min sanning? 

    Sanningen är väl lite hur man tolkar det? Hur vet du att dom inte hade stått för det i verkliga livet? 

    Jag säger inte att folk trollar. Det finns. Men här på FL har man ju en tendens att vråla troll så fort nån har en annan åsikt eller ifrågasätter

    Kallar dom för hatiska patetiska förlorare för att dom använder en hatiskt retorik. Vilket är att själv är att använda en hatisk retorik men tydligen är det ok för man gör det i et gott syfte

    Finner sånt lite lustigt 
  • Anonym (Patetiska människor)
    Anonym (Rofl) skrev 2023-12-08 09:41:39 följande:
    Sanningen? Vad är sanning? Din sanning? Min sanning? 

    Sanningen är väl lite hur man tolkar det? Hur vet du att dom inte hade stått för det i verkliga livet? 

    Jag säger inte att folk trollar. Det finns. Men här på FL har man ju en tendens att vråla troll så fort nån har en annan åsikt eller ifrågasätter

    Kallar dom för hatiska patetiska förlorare för att dom använder en hatiskt retorik. Vilket är att själv är att använda en hatisk retorik men tydligen är det ok för man gör det i et gott syfte

    Finner sånt lite lustigt 
    Sanningen är det man kommer fram till om man klarar att tänka logiskt på ett eq-mässigt plan, d.v.s., att någorlunda förstå människors psyken.

    Jag vet detta eftersom mycket få män i verkliga livet uttrycker sig så korkat som inceltrollen gör online. Detta bevisar att de inte vågar stå för sitt trams i verkligheten. Av ren feghet.

    Nej, det är inte hatiskt att påpeka när en kvinnohatisk incel beter sig som en kvinnohatisk incel. Att döma någon för ett dåligt beteende är bara sunt. Att tillåta folk att bete sig som idioter är bara att ge sitt tysta godkännande till fortsatt idioti.
Svar på tråden Era fördomar om hackare och troll.