• Wilma3
    Äldre 28 Mar 13:04
    21134 visningar
    6 svar
    6
    21134

    Vad är miniform?

    VAd är miniform som en del skriver om och till vad använder ni det?

  • Svar på tråden Vad är miniform?
  • Lola Jämtla­nd
    Äldre 28 Mar 13:05
    #1

    Finns inget som heter miniform. Däremot finns det minifom mot onda magar. Det är droppar som dämpar magont, gaser o sånt.

  • MayaS
    Äldre 28 Mar 13:06
    #2

    MiniFOM är ett sorts läkemedel som man ger barn som har svårt för att prutta... det hjälper barnet med att "lossna" gaserna så att bebben inte får magknip vid matning.

    Köps receptfritt på apoteket.

  • Jennie med ie
    Äldre 28 Mar 13:08
    #3

    Minifom kan man bl a använda som lindring av spädbarnskolik, ofta i droppform. Det är alltså ett läkemedel.

  • mammas älskli­ng
    Äldre 28 Mar 13:08
    #4

    Minifom är droppar man kan ge sin bebis om de har problem med magen (ska ges 10 droppar innan varje gång de ska ammas/äta). har mycket gaser/ont i magen/knip. Det gör att gas bubblorna samlas och det blir lättare för bebisen. Mycket bra, fick använda det till min son i början. Han svalde så mycket luft när jag ammade honom då.

  • Lola Jämtla­nd
    Äldre 28 Mar 13:08
    #5

    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=50988&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

    Hoppas länken funkar.

  • SuziQ
    Äldre 28 Mar 13:09
    #6

    Minifom e super bra.... bra mot kolik o inte farligt (även om det används till klövdjur o deras magar oxå, hi hi) Minifom e rätt billigt.60 spänn aknske o räcerk ca 2 veckor. Men man sak använda det kontinuerligt före varje maning-flaska o då funkar det på väldigt många barn!! Lycka till (o jag trodde innan oxå att det hette Miniform...inget märkligt med det)

Svar på tråden Vad är miniform?