• husdjursdisco

    Vad heter barnen på förskolorna i Stockholm?

    Vad heter barnen på förskolorna i Stockholm? Ni som har barn där, berätta gärna!

  • Svar på tråden Vad heter barnen på förskolorna i Stockholm?
  • Anonym (Y)

    Kan tillägga att vi träffade två syskon på badhuset idag som hette Gunvald och Hilma, det tyckte jag var fina namn också.

  • Anonym (Y)
    Skitstövel skrev 2024-02-09 22:33:14 följande:

    I vår grupp har vi bara namn från mellanöstern, alla barnen har en egen bönematta. 


    Så du har döpt alla dina barn till allah mohammed för att passa in
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Nu bor vi inte i Stockholm, men nära. I både förskolan och skolan har barnen namn som Elsa, Nora, Liv, Siri, Edvin, Oliver, Ludvig, Vincent. Mycket svensk medelklass. Enstaka namn som Amir, Samir, Yasmin och Malika förekommer också.

  • Anonym (lollo)

    Todd, Freja, Ines, Selma, Leia, Benjamin, Stellan, Maja, Iris, Leah, Idun, Astrid

  • Anonym (Lis)

    Kul med Ralf och Agnetha. Är vi på väg in på den generationens namn nu kanske?😊

    Förvånande med en Adolph, trodde inte man skulle se det på åtminstone 50 år till?

    Kul tråd att följa.😊

  • Anonym (Lis)
    husdjursdisco skrev 2024-02-11 22:50:21 följande:

    Ja kul om fler vill svara - behöver inte vara förskolor i Stockholm. Intressant att se om det skiljer sig åt. 


    Bor själv i gbg, här kryllar det av Matteo, på mitt barns förskola finns både Matteo, mathea, Theo och Theodor?
    Så intressant att se att det inte verkar lika vanligt bland svaren här.
    Vincent och Liam verkar ha minskat rejält.👌🏻
  • Anonym (Stockholm)

    Här heter barnen
    Greta, Ebba, Ted, Todd, Bill, Thor, David, Ebbe, Sigrid, Kristina, Elsa, Stephanie, Emma, Märta, Hugo, Ian, Bianca, Julia

  • PH76
    Anonym (Elin79) skrev 2024-02-09 21:06:29 följande:

    På mitt barns avdelning genom åren;
    Aya, Filip, William, Noel x 2, Melissa, Frank, Gordon, Nahla, Meja, Maja, Oliver, Noah, Leon, Selma,  Clara, Ida, Johanna, Tim, Juni, Lo, Esmeralda, Fabian, Ted, Fred. Har säkert glömt en handfull. 
    Ganska bra spridning. 


    Ha ha vad roligt, jag kan tickan 8 av dessa i min dotters 2a klass.
Svar på tråden Vad heter barnen på förskolorna i Stockholm?