• Anonym (förbryllad chef)

    kvinnlig anställd som verkar intresserad?

    Jag är ca 50 år, och en kvinna på cirka 40+ som rapporterar till mig verkar vara intresserad. Samtidigt som hon verkar vara lyckligt gift.

    Jag är också gift och inte intresserad att ta det hela vidare - särskilt som jag är hennes chef. 

    Är osäker på vad jag ska göra åt situationen. Jag har märkt av det i ungefär ett år, men det har börjat eskalera lite känner jag... Hon sitter gärna så våra ben nuddar - även om jag genast drar undan benen och säger sorry! Känner att hon tittar efter mig längtansfullt. Hon sitter så jag måste gå förbi henne påvägen till kaffemaskinen t.ex. och hon tittar alltid upp och försöker liksom fånga min blick, upplever jag.

    Vad gör jag?

  • Svar på tråden kvinnlig anställd som verkar intresserad?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-02-23 16:43:48 följande:
    Fast i detta fallet gäller det ju inte en konflikt mellan underlydande, utan om något som blivit mer personligt/privat eftersom det är just HONOM som kvinnan blivit kär i. Då är det inte lika lätt att hantera det enligt Regelbok för Chefer 1A.
    Vadå svårt?

    Det spelar ingen roll om det är lätt eller svårt det är fortfarande DITT ansvar och tar du inte DITT ansvar och gör det du har betalt för att göra så är du en kass chef.

    Du verkar tro att att så fort man tycker nåt är svårt så är det ok att skita i att ta sitt ansvar, en arbetsplats funkar inte så, har du betalt för att ta ett ansvar så ska du ta det vare sig det är svårt eller lätt.
  • Anonym (Aj aj aj)
    Anonym (jaha) skrev 2024-02-19 16:37:27 följande:

    Förvånansvärt många som verkar tycka att ha kroppkontakt med andra som tex låta ben röra varandra och fortsätta med det trotts att den andra drar bort sitt ben är helt normalt och sånt alla gör på sina arbetsplatser.

    Har aldrig stött på någon person som varit så ofattbart trögfattad att hen inte riktigt förstår vinken att den andra kanske inte gilla att deras ben och fötter vidrör andras när den andra tydligt markerar att den inte är bekväm med det.

    Jag undrar hur gör såna personer på bussar och tåg? Sitter man bara där med sina ben på andras? 


    Ja, ungefär alla män gör ju det i alla fall? Hört talas om manspreading? Drömmer
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (jaha) skrev 2024-02-23 16:48:04 följande:
    Vadå svårt?

    Det spelar ingen roll om det är lätt eller svårt det är fortfarande DITT ansvar och tar du inte DITT ansvar och gör det du har betalt för att göra så är du en kass chef.

    Du verkar tro att att så fort man tycker nåt är svårt så är det ok att skita i att ta sitt ansvar, en arbetsplats funkar inte så, har du betalt för att ta ett ansvar så ska du ta det vare sig det är svårt eller lätt.
    Det är ju ingen idé att diskutera med dig. Antingen lider du av någon form av autism, eller så har du levt så isolerat att du inte förstår dig på relationer, känslor och vibbar mellan män och kvinnor. Dessa upphör ju inte för att kontrahenterna befinner sig på en arbetsplats.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-02-23 16:43:48 följande:
    Fast i detta fallet gäller det ju inte en konflikt mellan underlydande, utan om något som blivit mer personligt/privat eftersom det är just HONOM som kvinnan blivit kär i. Då är det inte lika lätt att hantera det enligt Regelbok för Chefer 1A.
    Blivit kär?

    Låter mer som att ts blivit lite småkär i kvinnan än tvärtom. 
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-02-23 22:39:36 följande:
    Blivit kär?

    Låter mer som att ts blivit lite småkär i kvinnan än tvärtom. 
    Så kan det vara
  • Anonym (förbryllad chef)
    Anonym (jaha) skrev 2024-02-23 16:48:04 följande:
    Vadå svårt?

    Det spelar ingen roll om det är lätt eller svårt det är fortfarande DITT ansvar och tar du inte DITT ansvar och gör det du har betalt för att göra så är du en kass chef.

    Du verkar tro att att så fort man tycker nåt är svårt så är det ok att skita i att ta sitt ansvar, en arbetsplats funkar inte så, har du betalt för att ta ett ansvar så ska du ta det vare sig det är svårt eller lätt.
    Det du verkar missa är att jag tar ansvar för situationen.., Detta faktum verkar gå de flesta förbi.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (förbryllad chef) skrev 2024-02-24 08:47:50 följande:
    Det du verkar missa är att jag tar ansvar för situationen.., Detta faktum verkar gå de flesta förbi.
    Hur tar du ansvar? Har situationen löst sig?
  • Anonym (förbryllad chef)
    Anonym (Mia) skrev 2024-02-24 10:39:05 följande:
    Hur tar du ansvar? Har situationen löst sig?
    - jag har inte gjort något överilat hittills, utan tänkt att det kan vara hennes personlighet. Jag har dock varit väldgt noga med att inte uppmuntra henne
    - jag har nu, när jag känner att hon eskalerat, försökt FÖRBEREDA mig inför en diskussion, till exempel genom att forska lite i detta forum (vilket jag räknar som ett misstag - detta verkar vara en plats där grälsjuka människor hänger)
    - jag har nu min plan redo
  • Anonym (Osäker nyfiken)
    Anonym (förbryllad chef) skrev 2024-02-24 22:10:45 följande:
    - jag har inte gjort något överilat hittills, utan tänkt att det kan vara hennes personlighet. Jag har dock varit väldgt noga med att inte uppmuntra henne
    - jag har nu, när jag känner att hon eskalerat, försökt FÖRBEREDA mig inför en diskussion, till exempel genom att forska lite i detta forum (vilket jag räknar som ett misstag - detta verkar vara en plats där grälsjuka människor hänger)
    - jag har nu min plan redo
    Låter bra ! glöm inte att vi är några som varit på dina sida.  det löser sig men var stram, det får man vara i en sån här situation. Lite kanske det måste svida för henne, ditt sätt att hantera detta känns logiskt. det är så här man börjar. Funkar inte det så har man en bra grund för att gå vidare . Men det ska säkert inte behövas. lycka till och rapportera hur det gått lite längre fram ! 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (förbryllad chef) skrev 2024-02-24 08:47:50 följande:
    Det du verkar missa är att jag tar ansvar för situationen.., Detta faktum verkar gå de flesta förbi.
    Och du verkar inte förstå att bara det faktum att du kände att du behövde bolla det på detta forum visar klart och tydligt att du HAR svårt för att säga ifrån, dvs konflikträdsla. En person som inte är konflikträdd hade sagt ifrån UTAN att behöva bolla det med andra först.

    OBS! Jag säger inte att det är fel att bolla saker med andra, det är alltid bra, det jag säger är att man behöver vara ärlig med sig själv och sina brister om man vill kunna utvecklas.

    Det är snarar DU som gör det till en svartvit diskussion, antigen så är man med dig eller emot dig genom att inte tåla kritik.
Svar på tråden kvinnlig anställd som verkar intresserad?