• Anonym (Har fått nog!)

    Lås ute männen från FL

    Varför inte göra om FL i grunden?
    Börja med att avsluta alla nuvarande medlemskap och lås alla gamla diskussioner så att det eviga tjafset inte kan fortlöpa. Kräv sedan identifiering med bank-id när ett nytt konto startas, men låt användarna själva få hitta på egna anonyma användarnamn så att man inte skyltar med sin riktiga identitet. På så sätt kan vi vara säkra på att det är ett 
    skyddat forum för endast kvinnor. Lås ute männen och ta bort möjligheten att posta svar anonymt. 



    hur låter det?

  • Svar på tråden Lås ute männen från FL
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag får inte kritisera kvinnor som jag tycker beter sig illa. Sånt ska tystas. Och så kan man säga att jag är kvinnohatare.

  • Bits1975
    Bis mis skrev 2024-03-17 09:21:39 följande:
    Ryggdunkande tror jag inte det skulle bli, för många år sen när jag var här fanns det olika åsikter men det här att FL har blivit Incelliv är nytt för mig, trist utveckling. Och den oftast otroligt låga nivån, det är 1/40 trådar som är intressanta för mig att ens klicka på. 
    Ja, olika åsikter har alltid funnits på FL, och folk annonserade ibland att se skulle avregistrera sig för att de blivit sura på något/någon, men det fanns en annan ärlighet och en annan stämning som gjorde att FL kändes som en trevlig plats att vara på, man fick liksom stå för det man sade. I början gick det inte ens att vara anonym utan det var förbehållet känsliga rummet.
  • Anonym (Off topic)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-17 09:44:24 följande:

    Jag får inte kritisera kvinnor som jag tycker beter sig illa. Sånt ska tystas. Och så kan man säga att jag är kvinnohatare.


    Off topic. Hur lyckas du alltid hamna off topic. vilka lässvårigheter har du? skriver folk off topic i dina trådar ska det anmälas. förstår du inte hur provocerande du beter dig?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Off topic) skrev 2024-03-17 09:54:47 följande:
    Off topic. Hur lyckas du alltid hamna off topic. vilka lässvårigheter har du? skriver folk off topic i dina trådar ska det anmälas. förstår du inte hur provocerande du beter dig?
    Inte off topic. Män får inte kritisera kvinnor. Tysta oss. Lås oss ute.
  • Bits1975
    Postman skrev 2024-03-17 09:41:19 följande:
    Precis. Att välja bort mångfalden gör att samtalet riskerar att dö istället och det blir extremt vi och dem mentalitet. Låter rätt tråkigt också om alla ständigt ska hålla med varandra. 
    Men det har aldrig varit så att alla har hållit med varandra på familjeliv, diskussionerna har gått högt och lågt, men det fanns mer respekt och mindre anonymitet. Jösses, jag tänker på vissa trådar inom barnuppfostran och andlighet, folk skrev verkligen vad de tyckte  :)
  • Core
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-17 09:44:24 följande:

    Jag får inte kritisera kvinnor som jag tycker beter sig illa. Sånt ska tystas. Och så kan man säga att jag är kvinnohatare.


    Du har samlat fragment från din mamma, syster, en yngre tjej du pratade med för tio år sedan, och ett gäng anonyma kommentarer och sedan skapat en avbild av kvinnan med det, som du i tråd efter tråd presenterat för läsarna här inne. Nej, ingen vet vad du skriver om, dina inlägg är inte förankrade i verkligheten. 


    Det går inte att diskutera med utgångspunkten att kvinnor är si, män är så.

    De som orkar dividera med dig är en och annan ny läsare, för resten är du en fluga som surrar runt med ett irriterande bakgrundsljud bara. Hitta nya vinklar så kanske nån är villig att lyssna

  • Anonym (Kaffedraken)
    Core skrev 2024-03-17 10:04:24 följande:

    Du har samlat fragment från din mamma, syster, en yngre tjej du pratade med för tio år sedan, och ett gäng anonyma kommentarer och sedan skapat en avbild av kvinnan med det, som du i tråd efter tråd presenterat för läsarna här inne. Nej, ingen vet vad du skriver om, dina inlägg är inte förankrade i verkligheten. 


    Det går inte att diskutera med utgångspunkten att kvinnor är si, män är så.

    De som orkar dividera med dig är en och annan ny läsare, för resten är du en fluga som surrar runt med ett irriterande bakgrundsljud bara. Hitta nya vinklar så kanske nån är villig att lyssna


    Ja, dom och andra kvinnor jag pratat med. Och så är jag bra på att iaktta, lyssna, se saker. Pratat med andra män, sett hur andras förhållanden ser ut m.m. Det är mina samlade erfarenheter av att ha levt i över 50 år.
  • Bits1975
    fornminne skrev 2024-03-17 08:30:16 följande:

    Sen när är detta forums inriktning, familjeliv, bara en angelägenhet för kvinnor?

    Är inte det extremt könskonservativt att tycka att FL vore bättre som kvinnoforum. Ska ett forum som t ex heter Karriärliv vara för män då?

    1800-talet ringde. 

    Att man vill bli av med troll och spammare förstår jag däremot.


    Jag tror att det kan bero att FL i början på 2000-talet startades som ett slags avknoppningsforum från Bröllopstorget där det uteslutande var kvinnor som skrev, och många tyckte att det var kul att babbla och ville fortsätta ha kontakt på nätet även efter bröllopet,  då minns jag att många gick över till familjeliv. Ämnena som behandlades var till största delen graviditeter, planering för barn, graviditetssymptom, första tiden med barn, barnlöshet, relationsfrågor et.c 

    Det blev lite som ett damrum eller en mammamaffia om man så vill. Jag minns inte ens om jag såg någon man inne på forumet då faktiskt, det var styrkekramar och flamsande hit och dit och kanske ganska stereotypiskt med dagens mått mätt, men jag uppfattade det som att målgruppen var kvinnor, det var iallafall definitivt kvinnor som gjorde forumet så stort. Kanske lever den bilden kvar. 
  • enfunderandeman

    Vill man ha ryggdunkningar, kan man som man alltid välja FB. Det är ju ett kvinnofientligt forum till att börja med. Där man mest diskuterar kvinnor som objekt. Och talar nedlåtande om dom. Deras utseende, kroppar. Tror det är mycket yngre män som hänger där framför allt.

    Som man, håller jag mig från att posta där. Postar enstaka inlägg väldigt sällan. Mest för en kvinnlig användare där. Då jag tycker det är ett forum som håller en väldigt låg nivå. Dessutom är det många män, som inte har alla hästar hemma där. Jag som man blir både påhoppad och anklagad  för att vara kvinna. Det säger en hel del mer om dessa män, än om mig.Och andra ointelligenta ord på köper.

    Jag kommer fortsätta att  berätta, att jag har en mor, systrar och systerdöttrar. Och det är därför jag håller så starkt på att kvinnor inte ska behandlas som lägre stående.  Många män tycker att en kvinna, är feminist. Om hon bara uttrycker sig eller står upp för något. Innebörden och ordet i sig, har blivit väldigt suddigt i kanterna. För mig innebär feminismen, kampen om att kvinnorna ska ha det jämställt med män. Varken mer eller mindre.

    Många män, har börjat använda det som skällsord emot kvinnor. Sen finns det kvinnor som är mer extrema och rabiata. Och den typen håller på med något helt annat. Det har ingenting med någon jämställdhet göra. Och varför är det en konstig sak i sig?  Jämställdhet emellan könen. Ett förhållande, mellan två personer bygger väl på det. Att man är ett team. 

  • Anonym (Off topic)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-17 10:09:04 följande:
    Ja, dom och andra kvinnor jag pratat med. Och så är jag bra på att iaktta, lyssna, se saker. Pratat med andra män, sett hur andras förhållanden ser ut m.m. Det är mina samlade erfarenheter av att ha levt i över 50 år.
    över 50 år men aldrig levt med kvinnan annat än mamsingen och syrran. så de där så kallade erfarenheterna är exakt lika stora för dig som för en man som precis fyllt 18. skillnaden är att den 18-årige mannen har större chans till att lyckas i livet
Svar på tråden Lås ute männen från FL