• Anonym (Kaffedraken)

    Är du också en skugga av ditt forna jag?

    Det mesta hos dig förämras med åldern, du känner att du tynar bort sakta men säkert.

  • Svar på tråden Är du också en skugga av ditt forna jag?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (livskriser) skrev 2024-03-17 11:58:02 följande:
    Den enda anledningen borde vara att hjärnan kan bli beroende av att tänka negatiivt.
    Tror också det. Jag känner självförakt som inte lyckats få en kvinna, och att jag blev av med oskulden först vid 35. Kvinnor har sagt en del negativa saker som har satt sig, det är vanligt att kvinnor vill trycka ner män istället för att lyfta.
  • Anonym (Tuggummi)

    Alla är inte per automatik snygg bara för att man är ung. Men det verkar du inte vilja ta till dig. Varför?  

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tuggummi) skrev 2024-03-17 12:13:52 följande:

    Alla är inte per automatik snygg bara för att man är ung. Men det verkar du inte vilja ta till dig. Varför?  


    Jag säger hur jag upplever det för mig. Jag var starkare då, kunde springa längre, snabbare, var mer rörlig, lättare för att se resultat av träningen, jag var mer viril, hade inte prostataproblem, skador av träningen, var inte bitter och arg som jag är nu, inte lika uppgiven, m.m.
  • Anonym (Mino)

    Om man sköter sig blir man bara starkare och starkare fram till 70-80 års åldern i alla fall.

    Nästan alla riktiga handikapp som följer 20+ är en konsekvens av en person som inte tar hand om sig.

  • 567890
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-17 12:11:24 följande:
    Tror också det. Jag känner självförakt som inte lyckats få en kvinna, och att jag blev av med oskulden först vid 35. Kvinnor har sagt en del negativa saker som har satt sig, det är vanligt att kvinnor vill trycka ner män istället för att lyfta.
    En ärlig fråga, tror du att det bara är du som fått höra negativa saker eller delar du den erfaranheten med fler? Om så är fallet, vad skiljer de från dig eftersom den större massan ändå går vidare i livet?

    Kan du inte ta emot råd från de män/kvinnor som varit i samma sits som dig men ändå lyckas gå vidare i livet?
  • Anonym (Kaffedraken)
    567890 skrev 2024-03-17 12:27:53 följande:
    En ärlig fråga, tror du att det bara är du som fått höra negativa saker eller delar du den erfaranheten med fler? Om så är fallet, vad skiljer de från dig eftersom den större massan ändå går vidare i livet?

    Kan du inte ta emot råd från de män/kvinnor som varit i samma sits som dig men ändå lyckas gå vidare i livet?
    De flesta har nog fått höra saker som sårat. Jag har t ex pratat med flera kvinnor som berättat om saker de varit med om, och jag kände sympati, tyckte det var hemskt att de råkat ut för såna svin.
    Om vi tar de kvinnorna som exempel så har alla haft förhållanden. Inte bara ett. Och legat med flera. De blev av med oskulden långt tidigare än 35. Om de haft samma erfarenheter som mig, så hade de nog också känt sig otillräckliga och värdelösa. Kanske lyssnat på män som sagt negativa saker till dom. De kanske t o m känt självförakt. Och känt sig trötta och uppgivna.
  • Anonym (Perka)

    Jag har aldrig varit med om att bli tillsagd i egenskap av man, utan för att jag gjort nåt i relation till personen jag blev tillsagd av.

    Exempelvis lackade min storebror iu på att alltid vara den som fixade grattiskort till våra föräldrar, mitt ex skällde på mig för att jag ofta handlade utan att kolla med henne vad vi behövde hem så det behövde kompletteras, jag blev tillsagd av en kollega för att jag inte var tydlig nog i min kommunikation.

    Allt sånt var för saker jag gjort, inte för att jag var man.

  • Anonym (A)
    Anonym (Perka) skrev 2024-03-17 12:44:38 följande:

    Jag har aldrig varit med om att bli tillsagd i egenskap av man, utan för att jag gjort nåt i relation till personen jag blev tillsagd av.

    Exempelvis lackade min storebror iu på att alltid vara den som fixade grattiskort till våra föräldrar, mitt ex skällde på mig för att jag ofta handlade utan att kolla med henne vad vi behövde hem så det behövde kompletteras, jag blev tillsagd av en kollega för att jag inte var tydlig nog i min kommunikation.

    Allt sånt var för saker jag gjort, inte för att jag var man.


    +1
  • Anonym (Loppan)

    Jag som kvinna får ständigt kränkande kommentarer, framförallt av män. Men jag dömmer inte hela manssläktet för det utan förstår att det är enskilda individer som är respektlösa.

    att du inte lyckats med förhållanden är ditt eget fel, men du behöver lära dig att förlåta även dig själv och acceptera att man inte kan vara bra på allt. Hitta något annat du är bra på så du kan må bättre i och av dig själv.

  • Anonym (T)

    Nej. Allt handlar om attityd. Om du går runt år efter år och tänker negativt och blir mer och mer deppig så är det klart det blir värre med åldern. Men du kan ochså välja att utvecklas och bli en positiv person, då kan det bli bättre ju äldre du blir. 

Svar på tråden Är du också en skugga av ditt forna jag?