• Anonym (ABC)

    Uthängande blogg

    Vad säger ni manliga användare här på fl om att en användare systematiskt trakasserar kvinnliga användare och försöker ta reda på deras riktiga identiteter och var de bor?
    Att det i en blogg erbjuds pengar för att få reda på det?

    Vad tycker ni då om steget före det här (blogginläggen är polisanmälda), inläggen här:
    Säger ni ifrån när ni ser hur det skrivs om hur män fått nog och ska sätta stopp för kvinnorna eller bryr ni er inte?

    Om ni inte bryr er, varför inte?

  • Svar på tråden Uthängande blogg
  • Anonym (Q)
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-17 11:22:52 följande:
    Uthängande blogg

    Vad säger ni manliga användare här på fl om att en användare systematiskt trakasserar kvinnliga användare och försöker ta reda på deras riktiga identiteter och var de bor?
    Att det i en blogg erbjuds pengar för att få reda på det?

    Vad tycker ni då om steget före det här (blogginläggen är polisanmälda), inläggen här:
    Säger ni ifrån när ni ser hur det skrivs om hur män fått nog och ska sätta stopp för kvinnorna eller bryr ni er inte?

    Om ni inte bryr er, varför inte?


    Har inte läst bloggen men hört talas om den. Väljer att inte läsa sånt för att respektera andras anonymitet. Reagerar också på att andra låter sånt hat passera utan ens tillstymmelse till reaktion. (Eller den värre varianten, medhåll)
  • Tow2Mater
    Anonym (Q) skrev 2024-03-17 17:38:09 följande:
    Trams! Nikha kritiserar dig för att du gör dig förtjänt av kritiken. 
    Hon misstolkar t ex (medvetet?) nästan lite osunt insatt i FL sajten till nästan lite osunt insatt  i hatet riktat mot dem.
    Håller med Postman att det ni kallar kritik nu borjar alltmer ta sig formen av hatfulla kommentarer riktat mot honom.
  • Anonym (Q)
    Postman skrev 2024-03-17 17:40:01 följande:
    och så kommer stödtrupperna, lägligt. // Skål
    Har gjort samma observation som nikha. Om du slutar sympatisera med kvinnoföraktande inlägg så kommer du att märka att responsen blir bättre.
  • Meddelande borttaget
  • Postman
    Anonym (Q) skrev 2024-03-17 17:43:04 följande:
    Har gjort samma observation som nikha. Om du slutar sympatisera med kvinnoföraktande inlägg så kommer du att märka att responsen blir bättre.
    Vi lever i en demokrati och har yttrandefrihet, jag avgör själv i vilka inlägg jag ska svara, jag har också rätt till att kunna kommentera utan att själv bli förföljd. Ni tycker det är fel att någon, några blir trakasserade och förföljda ändå sitter samma personer här och förföljer och trakasserar andra med att de har fel åsikter eller uttrycker sig fel.

    Vad är nästa steg, man får inte svara i inlägg om politik om man inte har rätt åsikt, man får inte svara om bilar om man inte gillar rätt bilar, alltså sajten håller på att sjunka lägre än lägst nu som en del håller på. 
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 17:37:51 följande:
    Tack det samma Nihka, nu är det inte mig som person detta handlar om så gå nu vidare. Du kommer inte tysta mig om du nu inbillar dig det. Du själv skrev för en tid sedan att du förstod att en del skriver dubbelanonymt på grund av förföljelser och trakasserier, jag överväger detsamma snart om du ska fortsätta att ständigt misstolka mina inlägg och försöka trycka ned mig som person. Det du anklagar andra för sitter du själv här och gör.
    Exakt! Det är inte dig som persom utan vad du har sagt. Fast jag kan se en möjlig källa till missförstånd. Pratar du om hatbloggen när du skrev "sajten" eller syftade du på familjeliv.se?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-03-17 17:42:37 följande:
    Hon misstolkar t ex (medvetet?) nästan lite osunt insatt i FL sajten till nästan lite osunt insatt  i hatet riktat mot dem.
    Håller med Postman att det ni kallar kritik nu borjar alltmer ta sig formen av hatfulla kommentarer riktat mot honom.
    Nej, i så fall inte medvetet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 17:40:01 följande:
    och så kommer stödtrupperna, lägligt. Skål
    Jag har fan inga "stödtrupper". Man kan vara fler om en åsikt eller observation utan att det ligger en konspiration bakom. Vakna lite till den tanken.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 17:55:21 följande:
    Vi lever i en demokrati och har yttrandefrihet, jag avgör själv i vilka inlägg jag ska svara, jag har också rätt till att kunna kommentera utan att själv bli förföljd. Ni tycker det är fel att någon, några blir trakasserade och förföljda ändå sitter samma personer här och förföljer och trakasserar andra med att de har fel åsikter eller uttrycker sig fel.

    Vad är nästa steg, man får inte svara i inlägg om politik om man inte har rätt åsikt, man får inte svara om bilar om man inte gillar rätt bilar, alltså sajten håller på att sjunka lägre än lägst nu som en del håller på. 
    Man up please!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-17 17:56:31 följande:
    Exakt! Det är inte dig som persom utan vad du har sagt. Fast jag kan se en möjlig källa till missförstånd. Pratar du om hatbloggen när du skrev "sajten" eller syftade du på familjeliv.se?
    Det jag har skrivit är din och några andras tolkning och din slutsats, gillar du/ni inte vad jag skriver så hoppa över mina inlägg i fortsättningen, ignorera mig gärna, annars ser jag ingen annan möjlighet att jag gå över till att skriva dubbelanonymt i fortsättningen. Jag tänker inte låta mig tystas på grund av att jag inte råkar ha samma syn på saken som du/ni har. Eftersom FL också låter inläggen stå kvar är det ju inte helt uppåt väggarna.

    Menade du inlägg 45? då menade jag familjeliv. Hatbloggen vet jag inte vad där stod. Hur eller hur så var det bra att den då försvann.
Svar på tråden Uthängande blogg