• Anonym (ABC)

    Uthängande blogg

    Vad säger ni manliga användare här på fl om att en användare systematiskt trakasserar kvinnliga användare och försöker ta reda på deras riktiga identiteter och var de bor?
    Att det i en blogg erbjuds pengar för att få reda på det?

    Vad tycker ni då om steget före det här (blogginläggen är polisanmälda), inläggen här:
    Säger ni ifrån när ni ser hur det skrivs om hur män fått nog och ska sätta stopp för kvinnorna eller bryr ni er inte?

    Om ni inte bryr er, varför inte?

  • Svar på tråden Uthängande blogg
  • Tow2Mater
    Anonym (Dude...) skrev 2024-03-17 23:33:08 följande:
    Skickade iväg förra svaret lite för fort..

    Hur tycker du att det här "problemet" ska lösas då? Att åsikterna ransoneras? Att bara ett visst antal med samma åsikt får svara i samma tråd? Eller ska det delas ut uppdrag till medlemmarna att balansera upp trådarna lite? Känns inte helt realistiskt. 
    Kanske att skribenter står upp när de ser hat/forakt for alla olika grupper och personer och inte enbart väljer en av grupperna.
  • Tukt

    Blir lite nyfiken på hur "folk" vet om det är en kvinna eller man som skriver. Det finns ju ingen verifiering av de som reggar sig, och lägg till att man i vissa fall kan vara anonym, eller som en del säger "dubbelanonym".
    I vissa fall ser man det tydligt på hur vissa uttrycker sig. Men ändå... det är massor som låssas vara både det ena och andra här inne. Inte minst de med en tydlig politisk agenda.

  • Tow2Mater
    Tukt skrev 2024-03-18 00:19:53 följande:

    Blir lite nyfiken på hur "folk" vet om det är en kvinna eller man som skriver. Det finns ju ingen verifiering av de som reggar sig, och lägg till att man i vissa fall kan vara anonym, eller som en del säger "dubbelanonym".
    I vissa fall ser man det tydligt på hur vissa uttrycker sig. Men ändå... det är massor som låssas vara både det ena och andra här inne. Inte minst de med en tydlig politisk agenda.


    Det är ju inte alltid lätt, men t ex den kvinnan jag pratar om säger uttryckligen hon dejtar män och har noll intresse för att dejta kvinnor och att hon är straight.
  • Tukt
    Tow2Mater skrev 2024-03-18 00:46:52 följande:

    Visst kan ju folk låtsas, men man måste ju kunna utgå från vad de säger.


    Tänker det är bättre att diskutera utifrån folks åsikter, inte filtrera dom genom ett (eventuellt påhittat) kön.
  • Auditanne

    Oj vad rädd man blir Förvånad Drömmer

    Detta kommer ju verkligen få mig att sluta skriva vad jag tycker härinne. Annars blir jag uthängd. För det är ju inte så att jag kan stå för mina åsikter om tröttsamma manstroll även i riktiga livet. 

  • Anonym (ABC)
    Auditanne skrev 2024-03-18 00:56:53 följande:

    Oj vad rädd man blir Förvånad Drömmer

    Detta kommer ju verkligen få mig att sluta skriva vad jag tycker härinne. Annars blir jag uthängd. För det är ju inte så att jag kan stå för mina åsikter om tröttsamma manstroll även i riktiga livet. 


    Det låter som du raljerar men jag kanske tolkar fel?
  • Anonym (Z)
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-17 11:30:36 följande:

    Den senaste bloggen stängdes igår.

    Frågan var vad ni gör när ni ser hatiska inlägg här när ni vet vad det kan leda till.


    Har ingen aning om vilka inlägg eller trådar som avses i trådstarten så jag gissar att det är trådar med ämnen som inte intresserar mig. Men jag anmäler alltid inlägg som av en eller annan anledning inte hör hemma i en tråd och min erfarenhet är att om man anmäler inlägg så tas de bort.
  • Bis mis
    Auditanne skrev 2024-03-18 00:56:53 följande:

    Oj vad rädd man blir Förvånad Drömmer

    Detta kommer ju verkligen få mig att sluta skriva vad jag tycker härinne. Annars blir jag uthängd. För det är ju inte så att jag kan stå för mina åsikter om tröttsamma manstroll även i riktiga livet. 


    Nä, jag kan med stå för allt jag skriver här. Problemet är att jag inte vill få påhälsning av nån instabil tjomme hemma eller någon annanstans. Gör man dom här sakerna av det här syftet så står det inte rätt till i huvudet och såna människor vill jag ha så långt bort från mig som möjligt.
  • Agda90

    Så mycket energi som läggs på att diskutera allt annat än det som faktiskt är kärnämnet - hat blogg som hänger FL medlemmar. 

    Så länge det finns medlemmar (för man kan inte veta könet på de som skriver) som skriver på olika sätt att kvinnor ska veta sin plats och att man på olika sätt ska se till att kvinnor för mindre makt (genom att t.ex. inskränka abort rätten). Då reser jag ragg och kommer alltid att göra. 

    Män och kvinnor ska leva i ett så jämlikt samhälle som möjligt. Och är det någon som anser att det inte passar så flytta! Det finns gott om länder där knäppgökar till män styr och ställer och anser att de har all makt i världen över det motsatta könet. 

    Vi har yttrandefrihet. Det betyder att varje så kallad man som kastar skit på kvinnor får samma skit från mig. Kan man inte hantera det utan att starta en hatblogg då är det något fel i huvudet på den personen. 
    Vad är det man kan hitta för uppgifter om medlemmar på FL? Det medlemmarna har uppgett när de reggade sig på sidan?

    Polisanmälan tänker jag inte göra för då blir mina personuppgifter offentliga och straff för brott i det här landet är snarare en belöning än straff. Den som anmäler blir mer straffad så nej tack. Men det betyder inte att jag sitter på röven och gör inget. 

Svar på tråden Uthängande blogg