• Anonym (ABC)

    Uthängande blogg

    Vad säger ni manliga användare här på fl om att en användare systematiskt trakasserar kvinnliga användare och försöker ta reda på deras riktiga identiteter och var de bor?
    Att det i en blogg erbjuds pengar för att få reda på det?

    Vad tycker ni då om steget före det här (blogginläggen är polisanmälda), inläggen här:
    Säger ni ifrån när ni ser hur det skrivs om hur män fått nog och ska sätta stopp för kvinnorna eller bryr ni er inte?

    Om ni inte bryr er, varför inte?

  • Svar på tråden Uthängande blogg
  • Auditanne
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-18 07:50:16 följande:
    Det låter som du raljerar men jag kanske tolkar fel?
    Nej, jag klargjorde bara hur jag själv tänker i denna fråga och hur lite jag låter osäkra små manstroll styra mina handlingar online.
  • Agda90
    Tow2Mater skrev 2024-03-18 11:54:00 följande:
    Så nu vill du diskutera abort. Tänker på ditt uttalande kvinnor för mindre makt (genom att t.ex. inskränka abort rätten). Då reser jag ragg. Dvs du ser det som ett maktmedel. 
    Är rätt till abort maktmedel?
  • Auditanne
    Bis mis skrev 2024-03-18 08:51:27 följande:
    Nä, jag kan med stå för allt jag skriver här. Problemet är att jag inte vill få påhälsning av nån instabil tjomme hemma eller någon annanstans. Gör man dom här sakerna av det här syftet så står det inte rätt till i huvudet och såna människor vill jag ha så långt bort från mig som möjligt.
    Tveksamt om de skulle våga gå så långt som att söka upp någon?

    Fega, asociala töntar som ordkrigar online dagarna långa men som sällan törs möta en konfrontation i riktiga livet. Tror inte det finns så mycket att oroa sig för där.
  • Agda90
    Auditanne skrev 2024-03-18 12:09:27 följande:
    Tveksamt om de skulle våga gå så långt som att söka upp någon?

    Fega, asociala töntar som ordkrigar online dagarna långa men som sällan törs möta en konfrontation i riktiga livet. Tror inte det finns så mycket att oroa sig för där.
    Jag tror också att det är så. För hade personen haft lite stake så hade de som blivit uthängda på hat bloggen  fått PM här på FL. Det är ju det närmaste ansikte mot ansikte man kan komma på ett forum. Men se det är man för feg för. 
  • Bis mis
    AndreaBD skrev 2024-03-18 11:22:56 följande:
    Jag har ALDRIG fått hot. Ändå är jag en av de som skriver mycket och som uppenbarligen tas upp i bloggen. Så, det verkar inte vara någon större risk detta...
    Har aldrig fått hot heller men ofta när jag skriver nåt så får jag sexuella meddelanden men även en del glada tillrop. Dom där sexuella kontaktförsöken har jag tänkt nog är istället för hot i vissa fall, hot hade väl lett till att det kontot blir avstängt kanske? Har inte satt mig in i reglerna nyligen men det borde jag ju.
  • Bis mis
    Auditanne skrev 2024-03-18 12:09:27 följande:
    Tveksamt om de skulle våga gå så långt som att söka upp någon?

    Fega, asociala töntar som ordkrigar online dagarna långa men som sällan törs möta en konfrontation i riktiga livet. Tror inte det finns så mycket att oroa sig för där.
    Man kan inte veta vem som hänger här, kan vara vilka dårar som helst. Antagligen mjäkiga små räkor dom flesta ja men innan våldsdåd så har det ju hänt att incels har pratat om det på webben.

    Dom som inte har nåt att förlora är mer farliga.
  • Bis mis
    Agda90 skrev 2024-03-18 12:29:19 följande:
    Jag tror också att det är så. För hade personen haft lite stake så hade de som blivit uthängda på hat bloggen  fått PM här på FL. Det är ju det närmaste ansikte mot ansikte man kan komma på ett forum. Men se det är man för feg för. 
    Ja, rak konfrontation är väl inte vad dom har guts för, sneaky sätt att tro att man "ger igen" verkar vara deras natur. Sen att man då visar att man inte har några hästar kvar i stallet är tydligen inte ett problem. Tragiskt men helt oacceptabelt.
  • Anonym (ABC)
    Bis mis skrev 2024-03-18 12:42:56 följande:
    Dom som inte har nåt att förlora är mer farliga.
    Bloggaren är en person som stått utanför samhället i många år och föraktar svenssonliv och kvinnor, har enligt egen utsago umgåtts med kriminella när han själv missbrukade så jag tar det på allvar.
  • Tow2Mater
    Agda90 skrev 2024-03-18 12:06:11 följande:
    Är rätt till abort maktmedel?
    Det var du som sa det har med makt att gora. Ska vi fortsatta OT?
  • Tukt

    Hur vida personen är farlig eller inte, går ju alltid att spekulera i. Men i något så har ju hen uppnått sitt syfte. Att skapa oro bland Familjelivs medlemmar.
    Det är vad den här typen av personer gör. När det finns andra medlemmar här inne som på olika sätt stöttar det, så stöttar de också den typen av beteende. 

Svar på tråden Uthängande blogg