• Anonym (ABC)

    Uthängande blogg

    Vad säger ni manliga användare här på fl om att en användare systematiskt trakasserar kvinnliga användare och försöker ta reda på deras riktiga identiteter och var de bor?
    Att det i en blogg erbjuds pengar för att få reda på det?

    Vad tycker ni då om steget före det här (blogginläggen är polisanmälda), inläggen här:
    Säger ni ifrån när ni ser hur det skrivs om hur män fått nog och ska sätta stopp för kvinnorna eller bryr ni er inte?

    Om ni inte bryr er, varför inte?

  • Svar på tråden Uthängande blogg
  • Anonym (Just saying...)
    Auditanne skrev 2024-03-18 19:57:57 följande:
    Tycker att folk verkar rätt försiktiga härinne som det är. Har själv aldrig sett någon som lämnat ut rena personuppgifter i offentliga trådar. 
    Med lite detektivarbete kan man få veta en hel del om man följer en persons inlägg . Att man berättar orten/platsen där man bor och sitt yrke samt civilstånd kommer man långt med för den som vill veta vem man egentligen är bakom sitt nick. Kommer det sen andra uppgifter senare i andra inlägg av samma person kan man pussla ihop mera.   Så man behöver inte veta personnummer eller exakt adress  för att ta reda på vem någon är.  Sen sticker man självklart ut om man har ett udda yrke eller bor på liten ort och då är det ännu lättare att kolla upp vem det är. Är jag förskollärare i Sjöbo och bedrar min man är det inte så svårt att att klura ut vem jag är efter ett par veckors pussel av mina inlägg. Allt handlar om vad man delar med sig av  och hur mycket detaljer man lägger ut även i anonyma trådar. 
  • Anonym (Dude...)
    Anonym (Just saying...) skrev 2024-03-19 08:32:57 följande:
    Med lite detektivarbete kan man få veta en hel del om man följer en persons inlägg . Att man berättar orten/platsen där man bor och sitt yrke samt civilstånd kommer man långt med för den som vill veta vem man egentligen är bakom sitt nick. Kommer det sen andra uppgifter senare i andra inlägg av samma person kan man pussla ihop mera.   Så man behöver inte veta personnummer eller exakt adress  för att ta reda på vem någon är.  Sen sticker man självklart ut om man har ett udda yrke eller bor på liten ort och då är det ännu lättare att kolla upp vem det är. Är jag förskollärare i Sjöbo och bedrar min man är det inte så svårt att att klura ut vem jag är efter ett par veckors pussel av mina inlägg. Allt handlar om vad man delar med sig av  och hur mycket detaljer man lägger ut även i anonyma trådar. 
    Ja exakt så! Det finns en person här inne som jag är hyfsat säker på att jag vet vem det är pga uppgifter hem delat med sig av. Och då har jag inte ens aktivt sökt fram den personens inlägg. Så en del är ju väldigt naiva på så sätt.
  • nihka
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-03-19 07:39:08 följande:

    Vad är det för blogg ni pratar om? Låter obehagligt af. Kan någon berätta eller ge en hint. 


    Hatblogg om FL och FL-medlemmar av misogynist. Bortplockad.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (aa)
    Anonym (Just saying...) skrev 2024-03-19 08:32:57 följande:
    Med lite detektivarbete kan man få veta en hel del om man följer en persons inlägg . Att man berättar orten/platsen där man bor och sitt yrke samt civilstånd kommer man långt med för den som vill veta vem man egentligen är bakom sitt nick. Kommer det sen andra uppgifter senare i andra inlägg av samma person kan man pussla ihop mera.   Så man behöver inte veta personnummer eller exakt adress  för att ta reda på vem någon är.  Sen sticker man självklart ut om man har ett udda yrke eller bor på liten ort och då är det ännu lättare att kolla upp vem det är. Är jag förskollärare i Sjöbo och bedrar min man är det inte så svårt att att klura ut vem jag är efter ett par veckors pussel av mina inlägg. Allt handlar om vad man delar med sig av  och hur mycket detaljer man lägger ut även i anonyma trådar. 
    med tanke på hur mkt som är påhittat här så tror jag egentligen på ingenting andra skriver
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Moder  Ator :-))
    Anonym (fl) skrev 2024-06-01 16:11:18 följande:

    Det är en moderator på FL som hänger ut medlemmar på sin blogg: theentangler.blogspot.com/


    Det är samma person som tidigare som nu kallar sig moderator på FL.

    Det kan vem som helst göra var som helst
  • Anonym (Whoah)
    Anonym (fl) skrev 2024-06-01 16:24:59 följande:
    Bevisa det då.
    Nu har ju FL-moderator redan gått ut och förnekat det. Går att läsa i tråden. Det är väl för övrigt din uppgift att bevisa, eftersom det är du som påstår det.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Whoah)
    Anonym (fl) skrev 2024-06-01 16:28:16 följande:
    Klart att han/hon förnekar det. Det står i bloggen att det är en moderator på fl. 
    Vem som helst kan starta en blogg och skriva att de är vem som helst. Väldigt uppenbart för alla förutom dig då.
  • Anonym (Moder  Ator :-))
    Anonym (fl) skrev 2024-06-01 16:28:16 följande:
    Klart att han/hon förnekar det. Det står i bloggen att det är en moderator på fl. 
    Du ska inte tro på allt som skrivs på internet - det borde din mamma ha lärt dig.

    Är det inte du som skriver på den där bloggen då och kallar dig moderator på FL..

    Se nu står det på internet att det är du som skriver på bloggen och kallar dig moderator på FL.

    Då måste det väl vara sant.
  • Dr Nail

    Ta göra på identiteter och var folk bor görs redan även lagligt i vårt sjuka land. Ratsit? MrKoll?

Svar på tråden Uthängande blogg