• Anonym
    Äldre 26 Aug 23:41
    57490 visningar
    19 svar
    19
    57490

    Böld på penisen, vad är det?

    Min sambo har fått en knöl på sin penis den är lite mindre än en tummnagel och den är hård, på den hårda bölden så är det ännu en liten böld som nästan ser ut somm en stor finne, någon som vet vad det kan vara?

  • Svar på tråden Böld på penisen, vad är det?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 23:54
    #0

    TS här.
    Jag är anonym eftersom jag inte vill att någon jag känner ska veta om min sambos penisproblem. Han tycker att detta är mycket pinsamt och jobbigt.
    Tacksam för svar.

  • Anonym
    Äldre 26 Aug 23:56
    #0

    gå in på RFSU: s hemsida o kolla runti frågelådan, där brukar man hitta det mesta..

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 00:12
    #0

    Det ska jag göra. Tack!

  • Äldre 27 Aug 00:16
    #0

    Han borde gå och kolla upp det.
    Det är svårt att gissa sig till vad det skulle kunna vara, och även om jag kan ge dig samma svar som du kan läsa dig till på RFSUs sida eller andra sidor på nätet så kan man ju inget säga förrän man sett det själv.
    Dessutom måste han ju gå och kolla det om det ska bli behandlat.
    Nä, gissninglekar är onödigt, det är lätt att man feldiagnoserar om man söker svaren själv.
    Lycka till och hoppas att det inte är något allvarligt!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 00:20
    #0

    Men det är väll ingen könsjukdom? Han säger att han inte har varit med någon annan och jag vill tro honom.
    Ska man vända sig till vårdcentralen?
    Tack för svaren!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 00:32
    #0

    Ingen som vet om man ska vända sig till vårdcentralen eller något annat ställe?
    Tack på förhand.

  • Gith
    Äldre 27 Aug 00:35
    #0

    Kan kanske vara en finne. En del får ju dem påå de mest konstiga ställen.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 00:38
    #0

    Men den är mycket större än en finne och han har jätte ont.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 00:39
    #0

    Men det kanske kan vara det ändå, en sådan som växer inåt.

  • Äldre 27 Aug 00:40
    #0

    Kontakta er läkare o boka tid för undersökning.

    Lycka till!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 00:44
    #0

    Ja han få göra det så ska jag berätta vad det var sen när vi vet.
    Tack för alla svaren.

  • Anonym
    Äldre 27 Aug 07:11
    #0

    hade en kompis, och det yttrade sig som en finne, blåsliknande. Han hade Köns herpes.

  • dexter­swife
    Äldre 27 Aug 08:07
    #0

    Könsherpes ger mkt mindre blåsor än vad TS beskriver.

  • Äldre 27 Aug 09:29
    #0

    det är nog en finne som vissa skriver.. dessa finnar bölder kan uppkomma lite var stans och är völ inte så faliga så men mycket obehagliga.
    oftast blir dom itne stora och rensar sig sjölv ibland fungerar inte detta. har flera som fått det... om den är stor och rälig är det nog bra att ni går till läkarna annars kan man försöka sticka hål på den tömma den och tvätta noga!!!

  • Triss
    Äldre 27 Aug 10:38
    #0

    Min son har haft en knöl på snoppen när han var 6 år. Den var typ 0,5 cm i radie. Han hade inte ont av en med den gjorde att han kände sig kissnödig hela tiden - tryckte mot urinröret tror jag.

    Nojig som man är så släpade jag upp honom till BVC där flera sköterskor och sedan en läkare tittade på knölen (stackars 6 åring tyckte det var skit pinigt att visa snoppen för alla....) Alla ruskade på huvudet och hade ingen aning om vad det kunde vara. Vi blev hänvisade vidare till akuten.
    Även där skakade på huvudet och ryckte på axlarna frågande - tillsist hämtade de in en äldre mer erfaren kvinlnig läkare som tog en snabb titt klämde lite och konstaterade att det var en talg knöl. Den skulle gå bort av sig själv - sonen blev ordinerad varma bad och han försikt skulle trycka och massera på knölen i badet. Efter några dagars regelbundna bad gick den bort av sig själv.

  • Anonym
    Äldre 27 Aug 14:09
    #0

    Min sambo hade en böld på penisen en gång... En stooor finne liksom. Det var väl inte direkt jättekul, och ont gjorde det. Den var väck efter en vecka ungefär. Hur länge har din kille haft den då?

  • Anonym
    Äldre 28 Aug 17:44
    #0

    Nyfiken på hur det har gått... Min man har psoriasis och han har såna utslag på snoppen ibland. Det kan man visst på överallt =) Inte lätt, men det är säkert en finne!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 30 Aug 19:48
    #0

    Hej!
    Den sprack av sig själv och det kom var, det är fortfarande en liten knöl men han har inte ont.

  • Äldre 30 Aug 20:05
    #0

    låter som en infekterad hårsäck. sånna kan jag få när jag rakar bikinilinjen, vet att killar kan få det oxå. dom läker oftast ut av sig själv.

Svar på tråden Böld på penisen, vad är det?