• xxmeya­xx
    Äldre 16 Apr 23:29
    514439 visningar
    987 svar
    987
    514439

    * Roliga händelser under förlossningen *

    Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

    Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

    OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer!

  • Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Äldre 16 Apr 23:36
    #1

    Detta hände under min systers förlossning som jag var med på.

    Hon var i v 27 och de kunde inte stoppa förlossningen. Allt var ganska nervöst och det tog lång tid i och med att hon hade dropp som skulle stanna upp värkarna. När de väl godkänt att "nu skulle hon få föda i och med att förloppet inte stoppades" så kändes det helt okej. MEN vi var båda jättetrötta. När värken gick över så somnade min syster och det var mörkt, tyst och mysigt i rummet tills nästa värk kom. Det håller på så här ganska länge och helt plötsligt så vaknar JAG av att jag lägger världens fis (jag hade alltså somnat)!! Min syster vaknar också av ljudet och jag håller på att döööööö av skam. Jag asgarvar och fiser ännu mer... och ännu mer....och ännu mer! Min syster börjar också gapskratta och så håller det på tills nästa värk kom. Härligt att få skratta loss ett tag!!!

    Tur att det inte luktade!

  • xxmeya­xx
    Äldre 16 Apr 23:46
    #2
  • Äldre 16 Apr 23:52
    #3

    precis när jag började med lustgasen och var som mest flummig viskade jag flera gånger att min sambo skulle lyssna på havet i lustgasmasken, följt av hysteriskt gapskratt. sedan skulle sambon testa lustgasen (i smyg eftersom vår bm var helt galet arg och aldrig hade tillåtit det) precis när han börjat kommer tydligen bm tillbaka, vilket jag inte märker förräns hon befunnit sej i rummet i x antal sekunder. så jag sliter tag i jaris krage och väsviskar: schhhh! jag tror den jäveln kommer nu!
    vilket hon såklart hör, varpå jari som just börjat bli riktigt fnissig får ett hysteriskt skrattanfall.

  • xxmeya­xx
    Äldre 16 Apr 23:53
    #4

    Haha! Undrar vem det var mest synd om.. dig eller BM

  • Lamie
    Äldre 16 Apr 23:54
    #5

    Skrattar gott och ganska högljutt
    Hihihi svenska fismästerskap och inte fullt så diskreta viskningar *voine voine undrar vad man själv kommer hitta på den dagen *


  • Minna1­982
    Äldre 17 Apr 00:42
    #6

    Min dotter kom på internationella kvinnodagen, och på radion var det nån diskussion om fördelarna med att vara kvinna. Att föda barn var enligt dem en av fördelarna, och där låg jag med världens värkar stenhög på lustgas. Skrek åt narkosläkaren och sambon att "det är fan ingen fördel, det här slipper ni era jävlar". Sen belv jag orolig för att läkaren tagit illa upp och bad om ursäkt och upprepade "gör mig inte lam, gör mig inte lam.." haha...

  • xxmeya­xx
    Äldre 17 Apr 00:45
    #7

    Göra dig lam?

  • MariaV­iktor
    Äldre 17 Apr 05:56
    #8

    Nog fanns det roliga stunder mellan värkarna *tänker tillbaka* När narkos läkaren kom och skulle sätta epiduralen var jag helt desperat. Hade ju sä jälva ont. Jag vrålade att kunde han ta bort smärtan skulle jag minsann kyssa honom!!! Epiduralen blev lagd och läkaren sa att jag inte skulle känna nästa värk. När värken kom slet jag tag i lustgasen och skrek rakt ut "det blir fan ingen kyss" epiduralen fungerade inte alls

    Under krystvärkarna tyckte jag det känndes som om hon typ skulle flyga ut, känndes som ett massivt tryck så jag skrek hela tiden till barnmorskorna. E ni beredda? hon kommer nu!! ta emot! Men nej då, det drog ut på tiden

  • Bellis­imo
    Äldre 17 Apr 07:22
    #9

    Hihi...rolig tråd

  • Marin
    Äldre 18 Apr 13:38
    #10

    Vilka underbara historier!

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *