• darkan­gel
    Äldre 28 Aug 21:59
    130633 visningar
    32 svar
    32
    130633

    tips dop sånger?

    Jag ska döpa min dotter i oktober å behöver få lite tips om sånger på dopet.. Jag funderar på att ha "du vet väl om att du är värdefull". Men vet inte om det passar sig på dop? Tycker att den e så fin.. Sen funderade jag att ha "sång till friheten". Vad tycker ni? Kan man ha den? Lr passar det sig bara att någon sjunger den solo?? Jag har inte tänkt att ha någon som sjunger solo nämligen.. Har ni några tips??

  • Svar på tråden tips dop sånger?
  • AnnaLi­na
    Äldre 31 Aug 12:10
    #0

    På min dotters dop i lördags så hade jag önskat "Tryggare kan ingen vara" och "Det gåtfulla folket", den sistnämnda tycker jag så mkt om! Blev jätte fint dop!! =)

    Thea skrek bara lite när hon fick vattnet på huvudet. =)

  • Stinta­n
    Äldre 31 Aug 21:18
    #0

    "Himlen Måste Sakna En Ängel" med Linn Maria

    Finns med på skivan sånger för ett barn tror jag att den heter

  • Holmst­edt
    Äldre 31 Aug 21:22
    #0

    På min systers sons dop sjöng jag en vaggvisa som heter: Du lilla barn!

  • Holmst­edt
    Äldre 31 Aug 21:23
    #0

    "Av längtan till dig" med Cajsa Stina är väl också en sång till ett barn!?!?!?!?

  • nelly 1
    Äldre 31 Aug 21:37
    #0

    tipsar om psalm 744

  • Äldre 31 Aug 23:15
    #0

    Det vackraste... med cecilia vennersten

  • Pernil­la 77
    Äldre 23 Apr 23:18
    #27

    Tips på dopsång! Jag skrev en egen låt till min brorsdotter, lyssna och låna gärna den!

    ">



    Pernilla Löfquist

  • LGK
    Äldre 14 Feb 16:47
    #28

    Älskade ängel tycker jag är en rätt snygg låt. Den sjöng någon på min sons dop. Lite konstigt kanske, men det var okej.

  • Äldre 17 Feb 10:37
    #29

    En sång som jag tycker är kanon är "I Will be here" av Steven Curtis Chapman..

    Och som många andra så är ju det gåtfulla folket en favorit.

  • Äldre 19 Dec 18:38
    #30

    Du lilla Du, om mamma eller pappa vill tänkas sjunga själva på dopet ??

  • Äldre 27 Mar 23:59
    #31
  • Äldre 28 Mar 00:46
    #32

    Ser att tråden är gammal men kanske någon annan funderar på fina sånger till dop ???? Själv älskar jag -Jag håller livet i min famn. Den är helt underbar tycker jag och än idag, 3 år senare ( dopet var 2013 ) kan jag inte låta bli att lyssna på den ibland! Lyssna på den får ni höra ????

Svar på tråden tips dop sånger?