• darkan­gel
    Äldre 28 Aug 21:59
    130661 visningar
    32 svar
    32
    130661

    tips dop sånger?

    Jag ska döpa min dotter i oktober å behöver få lite tips om sånger på dopet.. Jag funderar på att ha "du vet väl om att du är värdefull". Men vet inte om det passar sig på dop? Tycker att den e så fin.. Sen funderade jag att ha "sång till friheten". Vad tycker ni? Kan man ha den? Lr passar det sig bara att någon sjunger den solo?? Jag har inte tänkt att ha någon som sjunger solo nämligen.. Har ni några tips??

  • Svar på tråden tips dop sånger?
  • disel
    Äldre 29 Aug 12:20
    #0

    vi hade dop igår.. först så sjöng vi En vänlig grönskas.., sen en doppsalm (385) och sist hade vi tryggare kan ingen vara. När själva dopet var klart så sjöng vi gud som haver tillsammans med alla kusiner och sen så skulle julians 2-åriga kusin sjunga blåsippan, hon började med den men avslutade med ja må han leva :) Det var jättefint!

  • Ina79
    Äldre 29 Aug 15:09
    #0

    Vi funderar på att låta en solosångare sjunga " Det vackraste" av Cecilia Vennersten... Så fin!

  • darkan­gel
    Äldre 29 Aug 20:46
    #0

    mer tips?

  • Bebban­Ebban
    Äldre 29 Aug 21:00
    #0

    det var den vackraste dagen i mitt lliv den dagen då du såg på mig å jag kände mig så stolt som en människa jkan bli den morgonen du såg på mig å jag på dig, jag lyssnar efter dina andetag så lätta som enfjärilsvinges slag , jag ska alltid minnas den dan jag ska alltid finnas här för dig, välkommen till jorden välkommen min vän låt lyckan följa me dig p¨å din väg från himelen,¨som en ängel har du landat här i vårat hem , välkommen till jorden min vän! välkommen hem! o och sen är det en vers till

  • Äldre 29 Aug 22:06
    #0

    Hej!
    På vårat dop sjöng min syster "Älska mig" och " Av längtan till dig".
    Mycket vackra sånger!
    Lycka till med ditt val!

  • Fido
    Äldre 29 Aug 22:08
    #0

    Vi hade "Det gåtfulla folket" spelat av kontrabas och saxofon. Oerhört fint blev det! Sen sjöng vi Trygga räkan, Vi sätter oss i ringen och en till som jag har lite dålig koll på, typ Det gungar så fint (?) Det var flera barn som döptes samtidigt, jag kunde inte den psalmen.

  • Limpan­1
    Äldre 29 Aug 22:20
    #0

    "Det gungar så fint" Psalm 606 är fin, och psalm 386 oxå. På min dotters hade vi "Vi sätter oss i ringen", det beror lite på om det är många barn som ska va med, då kan det va kul med en barnsång, som kanske några kan.

  • S Sofia
    Äldre 29 Aug 22:24
    #0

    "Det är du" med Shirley Clamp, Lotta Ahlins "Välkommen till jorden" och "Himlen Måste Sakna En Ängel" med Linn Maria

    De är helt otroligt fina, vi hade de två första på min sons dop! Min kära kusin sjöng dem... Underbart

  • Helene B
    Äldre 31 Aug 10:32
    #0

    Är det Carolas som har gjort skivan "Kärlekssånger till ett barn"?

    Vem är skrivit/sjunger låten som till texten som "Stintan" har skrivit?

  • Millan­s hustru
    Äldre 31 Aug 12:01
    #0

    På skivsamlingen "cilda fåglar" har Irma gjort en underbar sång "Vagga dig". Texten gör mig tårögd varje gång!

Svar på tråden tips dop sånger?