• Äldre 21 Apr 21:24
    6957 visningar
    9 svar
    9
    6957

    Bisköldkörteln, kan den orsaka problem?

    Vet att jag trolitvis har problem med Bisköldkörteln...
    mina prover visar att jag har överproduktion...ha testat två gånger att ta proverna...varit på flera olika undersökningar...

    Men läkarna vill int göra nåt ännu, för di tycker jag är så ung, jag ha just fyllt 23 år...

    Jag och min sambo ha fundera på att skaffa en bebis i redan ett år...ungefär...före ja fick veta om att jag hade detta...

    Nu undrar ja bara då vi båda sku vila ja sku bli gravid å vi fundera på att vi sku börja försöka...ja sku lämna bort pillren..

    Kan fostre ta skada av min "sjukdom"???
    kan de påverka att d blir svårare å bli gravid???

    Någon som vet något....tacksam för svar!

  • Svar på tråden Bisköldkörteln, kan den orsaka problem?
  • Äldre 22 Apr 21:36
    #1

    peppar på lite...

    någon som vet nåt?

  • Sessna
    Äldre 22 Apr 21:38
    #2

    Vet inte hur det funkar med bisköldkörteln, men jag hade överproduktion på sköldkörteln. Opererade mig -99 och fick underprodultion i stället. Medicinerar nu och mår prima.
    Du får ingen medicin mor överproduktionen?

  • Äldre 22 Apr 21:43
    #3

    mmm..

    Nepp inga mediciner å int någo...
    ända ja äter e minipiller...8som jag slutar med nästa vecka på onsdag) :)

    läkarna säger bara att jag skall vänta ännu 4 månader så ska vi ta nytt prov å se hur jag mår då....före di sku kanske operera eller ge medicin...

  • Äldre 24 Apr 22:51
    #4

    puffar på....

  • Äldre 25 Apr 10:02
    #5

    Om de nu finns nån som läser här eller så...

    så kan ja ju berätta att ja ringde min läkare för att fråga...

    å goda nyheter...

    D e int svårare att bli gravid fast man har problem med bisköldkörteln..och varken jag eller bebisen kan ta skada...
    Så han önska lycka till...
    å att vi ser hur situationen är då jag har tid till honom om 4 månader..:)
    jeee....jag e sååå lycklig!

    imoron börjar bebbeverkstaden! :)

  • amorin­a518
    Äldre 31 May 13:37
    #6

    Hej
    kan du inte gå till en alternativ terapeut? dom kan ofta mer om sånt här-enligt min erfarenhet iallafall ex akupunktur eller zonterapi kolla på www.ajkon.se det är alternativ terapeuternas guide du hittar nr samt ort etc

  • amorin­a518
    Äldre 31 May 13:37
    #7

    Hej
    kan du inte gå till en alternativ terapeut? dom kan ofta mer om sånt här-enligt min erfarenhet iallafall ex akupunktur eller zonterapi kolla på www.ajkon.se det är alternativ terapeuternas guide du hittar nr samt ort etc

  • amorin­a518
    Äldre 31 May 13:37
    #8

    Hej
    kan du inte gå till en alternativ terapeut? dom kan ofta mer om sånt här-enligt min erfarenhet iallafall ex akupunktur eller zonterapi kolla på www.ajkon.se det är alternativ terapeuternas guide du hittar nr samt ort etc

  • Äldre 31 May 16:52
    #9

    Hej!
    Tack jag skall kolla...

Svar på tråden Bisköldkörteln, kan den orsaka problem?