• IddeGi­rl
    Äldre 5 Jun 10:49
    14345 visningar
    24 svar
    24
    14345

    faderskapsbevis

    Hur gjorde/ska ni göra med faderskapsbeviset? Måste man själv ta kontakt med soc eller gör dom de? Ungefär när ska man skriva på papprena? Jag har hört folk säga både innan och efter barnet har kommit...

  • Svar på tråden faderskapsbevis
  • Fallen­Angel
    Äldre 21 Jun 17:12
    #11

    vi ska nog fixa det nu innan, slippa det sen. Lär vara tillräkligt att pyssla med då :)

  • stina7­2
    Äldre 21 Jun 17:23
    #12

    Vi får boka en tid med socionomen på familjecentralen (dör mvc och bvc finns)och skriva på där Himla smidigt

  • LillaL­inan
    Äldre 21 Jun 20:42
    #13

    Ja i Arvika är det oxå familjerätten men hört att endel går till soc oxå...

  • barali­llajag
    Äldre 21 Jun 20:55
    #14

    Vi fick en kallelse med tid att skriva på papperna hos Stadsdelsförvaltningen. Detta skedde när lilltjejen var ca två veckor. Gick inte att göra innan barnet var fött, så det verkar ju vara väldigt olika..

  • Trasel
    Äldre 22 Jun 20:39
    #15

    Vi gick dit i går. Och vi ska inte ha förens i September. Vi gick till Soc. Man vet aldrig vad som händer med Mamman. Om nåt skulle hända och vi inte är gifta så får mammans föräldrar vårdnaden automatiskt. Det suger ganska fett...

  • Bengan­fans
    Äldre 15 Jul 17:26
    #16

    Verkar var mycket att tänka på... vår barnmorska har inte nämt något om sådant men det kanske beror på att inte skall ha förens i dec??? får fråga om 1 månad vad som gäller

  • En av varje
    Äldre 16 Jul 02:18
    #17

    Jag kontaktade familjerätten i min kommun och bokade tid, ville få det fixat innan bebisens ankomst. Fick en tid och sedan åkte vi dit och skrev under bara. En vecka senare föddes vår dotter 1 hel månad för tidigt, men allt gick bra.


    Mamma till världens sötaste barn Isaac 040825 och Klara 060515
  • myspys­2
    Äldre 16 Jul 13:13
    #18

    Har ringt familjerätten o kollat och det är de som sköter d där me faderskapsbevis m.m vi ska även göra faderskapstest o det sköter de oxå om.. nån vecka efter bebis är född, måste ju ha ett personnr på den lille, så får vi en kallelse från fam.rätten o får då ringa dit och tala om att vi vill göra ett faderskapstest, får då en tid till dem och blir då testade allihopa, jag, bebbe o pappan, sen skickas det iväg o tar ett par veckor innan svaret kommer. Den informationen fick jag förra veckan när jag ringde dem.

  • knoddi­s1
    Äldre 16 Jul 18:07
    #19

    Men om man är gifta då behöver man inte skriva på några papper va?

  • häggen
    Äldre 6 Aug 20:42
    #20

    i vilken vecka kan man skriva under faderskaps intyg?

  • Äldre 6 Aug 20:50
    #21
  • häggen
    Äldre 6 Aug 21:30
    #22

    Mojzan tack

  • knoddi­s1
    Äldre 7 Aug 06:58
    #23

    Om man är gifta får man delad vårdnad automatisk då eller?


    Världens lyckligaste blivande pappa :)
  • vkx
    Äldre 7 Aug 07:22
    #24

    Knoddis1: Yepp är man gift behöver man inte något faderskapsbevis mm. Man har automatiskt delad vårdnad. Det där gäller bara för oss som är sambos, särbos osv.

    En lika lycklig blivande pappa.

Svar på tråden faderskapsbevis