• hjärnladyn

    Klädsel: casual?

    Vad hade ni tagit på er då?

    Ganska oviktigt, för festen var igår, men jag skulle ändå vilja höra hur ni andra tänker. Festen var med makens jobb, i ett partytält med buffémat. Folk hade tolkat klädkoden så himla olika, en del kom i kostym och slips, några i jeans och skjorta eller tröja, en hade shorts, tjejerna hade allt emellan riktigt fina klänningar, någon linnebyxor och top och andra jeans och kortärmad top.

  • Svar på tråden Klädsel: casual?
  • Lola Jämtland

    Typ jeans o skjorta på killen o kjol eller jeans o nån top för min del....

  • Dizzi

    Typ kjol och top för min del, byxor (inte jeans) och skjorta för maken, så tror jag vi hade gjort.

  • Lady Namárië

    Tja, det är ju därför det blir så konstigt när folk hittar på egna klädkoder. "Casual" kan ju faktiskt inebära allt från jeans till en lite mer uppklädd men ändå ledig stil. Jag hade nog kört det senare alternativet. Kostym och slips var lite overkill, tycker jag.


    You can't take the sky from me.
  • hjärnladyn

    Ni tänker ungefär som mig. Jag tog mina snyggaste jeans, ett fint linne och kavaj och sandaletter med klack på. Maken hade linnebyxor och snygg skjorta.

    Därför blev jag himla förvånad när det kom folk i kostym och klänning.

  • Banana82

    håller med om klädkoder, jag är en stark förespråkare för att använda redan etablerade klädkoder

  • hjärnladyn

    Tack för länken Lady N! Känns som att det är en amerikansk tradition som inte riktigt har fått fäste i Sverige, möjligen.

Svar på tråden Klädsel: casual?