Embla+Tatuering
Har hört att man kan använda emblakräm innan tatuering - stämmer detta verkligen eller?
Har hört att man kan använda emblakräm innan tatuering - stämmer detta verkligen eller?
det ska nog inte vara farligt. och det e säkert mycket mer bekvämt.. det gör ont som faaan
Testade det när jag gjorde min senaste "tattis" och tro mig det gjorde ingen skillnad!
Tycker inte att det känns så mycket, mer lite skön smärta haha =)
Fast det är ju olika..personligen skulle jag hursomhaver inte smeta på mig nåt, har man bestämt sig så har man.
När jag tatuerade mig sa tatueraren att det var absolut "nej" att använda embla innan.
Kommer inte riktigt ihåg varför men tror att det hade att göra med att kroppen ska känna av om det blir "för mycket". Man ska inte lura kroppen på det viset.
Det är väl bara att trycka i sig lite starkare värktabletter innan
(ca:1tim)..
Jag tycker inte att det gjorde så ont att tatuera sig (har i svanken och på vä. överarm) men däremot om jag ska ta blodprov så håller jag på att dö känns det som! Jag tycker att man blir "bedövad" efter en stund när man tatuerar sig..
Man fåt inte använda emla kräm innan man ska tatuera sig. För det kan plötsligt släppa under tiden dom tatuerar och då blir det ett jävla liv så nej det är INGET dom vill man har eller rekomenderar. Jag fick ha emla plåster när jag pierca navlen men var mitt val,dom rekomendera inte det men smärtan efter när det släppt var inte kul
Jag hade det när jag fyllde i en tatuering, det var inga problem!
EMLA heter salvan,inte EMBLA,det är ett namn....
Fast som det så fint heter --vill man vara fin får man lida pin
embla är bara för att lugna ner psyket.. jag tror inte på "inteontkrämer" som jag kallade när jag var liten...
Satte i P-stav med enbart Embla kräm, BM sa att det skulle räcka - YEAH RIGHT!
Det gör inte så ont att det inte går att uthärda!
Jag har tatuerat båda överarmarna, bröstet och nästan hela ryggen...
Det är väl bara att bita ihop
och jag tycker det är mysigt ont när man tatuerar sig