• Strawbaby

Bra hudkräm för torr hud?

Jag får, oftast på vintern när luften är torr, väldigt torr hud. Huden är därför också väldigt känslig. Jag har provat de flesta krämer alltifrån apotekets egna kräm till Eucerin och receptbelagd kräm. Jag har varit hos en homepat men inget hjälper! Även den mildast oparfymerade kräm ger mig utslag och jag är tvungen att tvätta bort krämen.

Det enda som fungerar är olivolja, men dte kan jag inte ha i ansiktet och heller inte nu på sommaren eftersom den då reflekterar solen.

Någon som har samma problem??? Finns det något kräm/salva/lotion som fungerar för er???

• Svar på tråden Bra hudkräm för torr hud?
  • Viking och Loke
    Vickan skrev 2006-06-19 11:26:35 följande:
    Viking och Loke skrev 2006-06-19 10:48:00 följande: Locbase serien är inte bra till sonen då den innehåller nån mlölk grej inget bra för hans hud.SKulle vilja veta vad du menar?? Då jag hade den krämen till min mjölkallergiska dotter?? (och många fler med mig)?
    Vet ej exakt barn lkaren här som sa.....
    HAr nog inte med allergi att göra utan den torra huden...
  • natta83

Miniderm från apoteket-kanonbra!!

• Elli47

Har du provat Helosan? Det är en suverän fet creme som jag skulle tro är allergivänlig också, har iallafall inte hört att nån skulle vara överkänslig mot den. Helosan finns på apotek men även i vanliga mataffärer.

• Nemone

såg att du prövat dom på apoteket, har du testat Vichy , för väldigt torr hud ( finns även för torr hud 2 olika alltså.)??
    Har haft problem själv och provat allt men den funkar!! provade t ex Aco´s TIME helt värdelös

Lycka till

• Viking och Loke
    Vickan skrev 2006-06-19 11:26:35 följande:
    Viking och Loke skrev 2006-06-19 10:48:00 följande: Locbase serien är inte bra till sonen då den innehåller nån mlölk grej inget bra för hans hud.SKulle vilja veta vad du menar?? Då jag hade den krämen till min mjölkallergiska dotter?? (och många fler med mig)?
    Nu har jag kollat på fass
    Det är mjölksyra i locbase
  • mejram

Strawbaby - tror att vuxenvarianten heter Canoderm, den innehåller mer karbamid (eller nåt).

• Strawbaby

Just det - propyderm, den har jag testat, men dte var bara in i duschen fortast kvickt och benen blev alldeles röda. Helosan fungerar ibland, men oftast är huden torr dagen efter och ibland ger även den utslag.

Babyoljan - köper ni den i livsmedelsbutiken eller någon annanstans?

• Alcarinque

Jag använder Canoderm från apoteket. Den är kanon

• Anki79

Aloe Vera kräm. Den heter propolis. Märket kan vara Living?. Dyr men bra.

/Anki

• Vickan
    Viking och Loke skrev 2006-06-19 13:06:30 följande:
    Vickan skrev 2006-06-19 11:26:35 följande: Viking och Loke skrev 2006-06-19 10:48:00 följande: Locbase serien är inte bra till sonen då den innehåller nån mlölk grej inget bra för hans hud.SKulle vilja veta vad du menar?? Då jag hade den krämen till min mjölkallergiska dotter?? (och många fler med mig)? Nu har jag kollat på fassDet är mjölksyra i locbase
    Fast det har ju inget med mjölk att göra igentligen...

• Mjölksyra innehåller inte mjölkprotein.
Svar på tråden Bra hudkräm för torr hud?