• Winnie

Tips på var an köper gästböcker/böcker att skriva i

Hej!

Tänkte höra om det finns nån som har några bra tips på var jag kan hitta söta/fina/gulliga böcker till dopet? (Bor i Sthlm)Hade tänkt mig en sån där "anteckningsbok" som ligger framme under dopfikat, så att folk kan skriva i små hälsningar till sonen. Istället för en gästbok alltså, har nämligen läst om denna varianten här inne på fl och det låter som en bra idé tycker jag.
    Förresten, ni som gjorde på detta vis med en sån här bok- köpte ni bara en bok med tomma sidor eller dekorerade ni och pysslade ni i ordning den?

• Svar på tråden Tips på var an köper gästböcker/böcker att skriva i
  • Flätad

Puffar lite också, vill också veta...

Lycklig mamma till Thea 060330
  • Linnpinn

har inte gjort det än men tänker ha en liten "gästbok" för hälsningar på sonens namnkalas. Har tänkt köpa en lite finare anteckningsbok med blanka sidor eller ett album. På ordning och reda finns små böcker med antingen en kille eller en tjej på framsidan, är lite sugen på en sån...

• Tildas52

ska ge mig ut i veckan efter en så jag vet inte än men jag ska kolla åhlens och bokia tänkte jag =)

• En av varje

Tänkte köpa den som Linnpinn nämner med en tjej på framsidan. Har en liten sån med kille på utsidan till sonen.

• Sanna SDFS

Vi har också tänkt att köpa en "gästbok" där folk kan skriva hälsningar till vår son på hans namnkalas.
    Ett med blanka blad och sen tänkte jag måla ett släktträd på första sidan och fylla i med allas namn och ev. bild. Tänkte det kunde bli lite roligt då min släkt och min killes släkt inte känner till varandra alltför väl...
    De sidor som sen blir över har jag tänkt fylla med foton från namnkalaset i efterhand.

• Tatu

Jag har köpt ett album från ordning och reda, med en ritad flicka på framsidan. Jättesött, och så ska jag skriva en dikt på första bladet som gästerna får läsa innan dom skriver ett par rader eller en hälsning.. Urfina album har dom...

Elins mamma
  • Tildas52

jag köpte en gästbok i dag på åhlens och den va vit på omslaget med tjocka vita nästan gråablad i den blir bra =) 100:- kostade den =)

• Linnpinn

Har varit på Lagerhaus och köpt en "gästbok" till namnkalaset nu. Det är egentligen ett album, men det kvittar. Den är ringbunden med turkos pärm och kostade bara 79 kr trots att prislappen sa 99

• kozzan

köpte en rosa anteckningsbok med hård pärm för 50kr på åhlens. ska klistra fast en foto på jennifer i dopklänningen som vi tatt hos en fotograf. sen ska jag och hennes pappa skriva något fint gemensamt på första sidan... känns mer personligt då

• Lilla O

Ordning och reda har fina gästböcker!

• csv

Vi köpte en rosa inbunden anteckningsbok från wettergrens satte på ett kort och lite söta klistermärken på framsidan. Klistrade även ngt märke på varje sida, mkt uppskattat.

• kozzan

på åhlens har de ljusrosa och ljusblå gästböcker... är speciellt gjorda för dop och liknande... köpte min på åhlens i farsta för 175kr... de ligger vid ingånen på nedre plan vid konsumbutiken... jättefina.

• Stina M

Jag hittade på Domus en rosa bok med en flicka på. Klistrade fast lite blommor och annat som jag hittade på hobbyaffären och skrev inne i boken datum osv. Vid fikat berättade jag om den och sedan skrev folk så pennorna glödde. Billigt blev det också

Svar på tråden Tips på var an köper gästböcker/böcker att skriva i