• Anonym (trött)

    Hatar min svägerska (långt)

    Jepp de gör jag!!

    Hon har varit elak mot både min sambos bror , svärmor , mig o min sambo ändå låter alla henne hållas!
    Hon lyckas jämt klara sig undan med allt elakt hon gjort!

    Min svärmor orkar inte säga till henne, för hon är rädd för hennes humör! Plus att hon är rädd för sin sons humör! Utan svärmor häver ur sig allt hon tycker till mig!
    Sen när svägerskan är hos svärmor så är allt frid o fröjd. Svärmor spelar falskt med i henne spel.

    Min svåger som tagit tebax henne 5ggr om säger att folk inte gillar henne för de är avundsjuka!
    De han inte förstår är att folk vet om att hon är elak, falsk mm

    Nu denna våren har de varit ihop i 1½ mån när hon kommer o säger att de ska ha barn! Min svärmor fick jordens chock o är orolig att hon ska ta barnet sen när de är fött o lämna hennes son!

    Jag har varit i bråk med min svägerska 2ggr o hon är inte klok hon kalla mig tjock mm
    Ändå vill hon umgås med mig!
    Sen köper hon saker te vårt barn för att fjäska! Bara för att vis ka tycka om henne varje gång de blir ihop igen.

    Uh är så trött på denna relationen!

    Önskar att svärmor kunde stå för vad hon tycker för jag orkar inte va hennes psykolog hela tiden!

    Jag vil bara slippa denna människa vilket inte är så lätt!
    När jag tänker på alla familjemiddagar framöver får jag ont i magen!

    Måste de va såhär??
    Tips på vad jag kan göra?

    Måste nog tillägga att min svägerska är en jäkel på att manipulera folk! Sen är hon jordens pengaslukerska min svåger ekonomi har kraschats på 1½mån. Ändå köper de bara märkeskläder o har mer pengar ut i mån än oss!
    Sen ringer de te min svärmor o ska låna pengar!
    Vi har mycket mindre pengar än dem vi har hus, barn o köper aldrig märkeskläder o får aldrig några pengs te hjälp av svärmor el svärfar.
    Sen har min svägerska mage att klanka ner på folk som inte köper märkeskläder te sina barn! Gissa om jag får spel ibland??

    Så om jag o min sambo säger vad vi tycker så blir vi bovarna i dramat som vanligt som förra sommaren då vi rök ihop!

  • Svar på tråden Hatar min svägerska (långt)
  • Anonym (kännerigen)

    fy vilken jobbig sits!
    känner igen en del av det du skriver. hade problem med min brors förra flickvän. hon va också manipulativ mot honom och han bara svalde det. detta är jättejobbigt att se. när han va på väg å lämna henne så va hon plötsligt gravid  o han tog henne tillbaka *hmm*  (blev aldrig något)  ett halvår senare kom jag på henne med att hon såg ut att ha något knepigt i fickan (min bror va med och såg det också) - det visade vara mitt guldarmband som legat i vårat sovrum. jag sa då till henne att hon ALDRIG mer va välkommen hem till oss, samt att jag skulle berätta detta för resten av vår släkt vilket då skulle innebära att hon inte skulle vara det hos någon av oss.
    Hon blåneka och sa att hon inte visste hur mitt armband hamnat i hennes byxficka  *godda..hur dum får man vara*  Efter det fick min bror som tur va nog och det tog slut.
    hon kan fortfarande ringa både till oss och mina bröder men vi lägger bara på luren.

    tyvärr är det nog så ofta att man inte kan göra så mycket utan får låta de själva komma på vilken nit de går på - däremot så behöver ni inte acceptera att hon kommer hem tilll er.
    visst kan han vara med henne - men ni behöver ju inte umgås med henne. Sätt stopp. så småningom förstår han säkert sitt misstag och då är det bara att finnas där och stötta honom.

  • Anonym (också)

    Min svägerska är på något sätt bakom när det gäller det mentala, det är hela släkten mycket överrens om. Hon har ett hiskligt humör och klarar inte kritik över huvud taget.

    Av någon anledning som jag inte fått reda på så avskyr hon mig över allt annat. Det går ok för henne att fjäska när det är något som är viktigt för henne, men det biter inte längre på mig. Efter ca 5 år har jag helt enkelt tröttnat på allt som handlar om henne eller hennes mesige make.

    Teorin i min makes familj är att hon är avundsjuk på mig och har varit från dag 1. Det hon inte förstår är att jag har kämpat för allt jag har och har varit framme för att kunna uppleva saker! Jag kämpade för mitt körkort, mitt jobb...att jag valde att bli tjänsteman istället för arbetare som hon verkar reta livet ur henne trots att jag ALDRIG har och aldrig heller haft tanke på att skryta om mitt.

    För nästan ett år sedan ställde jag henne mot väggen och frågade henne vad det var hon störde sig på när det gällde mig och hur vi skulle kunna fixa så allt kändes bättre, för allas skull. Hon började grina (insåg dock snart i samtalet att tårarna var för att hon var arg för att någon ifrågasatte henne) och nekade fullt till att hon ogillade mig. Nej Nej, hon tyckte mycket bra om mig och min familj.

    Efter detta aktar hon sig extra noga med att hamna i onåd hos mig, hon vill verkligen slippa bli ställd mot väggen igen. Min man frågade mig så sent som i förrgår att
    "Ska vi bryta kontakten helt med dom?" och jag var inte sen att godkänna detta förslag tills vidare.

    Kan lägga till att det handlar om en styvbror till min man, så egentligen är inte våra barn "riktiga" kusiner och har ingen direkt kusinrelation till deras ungar än ändå.

  • Anonym (trött)

    Känns skönt att höra att de är fler som har jobbiga svägerskor!
    Min svärmor tror också att hon är avundsjuk på mig o en del av mina vänenr också när jag berättar hur hon beter sig mot mig!
    Hon tävlar ju om allt!

    Nu när jag ska at mitt körkort ska hon också de =) Inte helt oväntat =) Hon har knappt vågat köra bil förut o nu helt plötsligt ska hon de!

    Ja ska nog sätta stopp snart för att slippa träffa henne! Men då kommer hon anklaga mig för att förstöra realtionen i släkten de gjorde hon förra gången jag sa att jag inte ville umgås med henne! Jobbigt bara för min sambo för han säger själv att han inte orkar umgås med sin bror när han är ihop med henne!

  • Anonym (trött)

    Vi är inte ovänner !
    De är bara att jag är trött på henne o hennes falska o omännskliga beteende!
    Tror inte du skulle vilja ha sådana vänner tro mig!

    Jobbigt o se på när hon förtör nån man tycker om!

  • puss

    nej, det klart man inte vill.
    kanske kan ni lägga er realtion på en artig, men ytlig nivå?

  • biomedbonus

    men ni behöver ju inte låna ut pengar till henne och det behöver faktiskt inte din svärmor heller.

    Jag vet presic hur det känns när man ger ett lillfinger och de tar hela handen. Men man måste sätta en hård gräns sen när du gjort det kommer hon kanske att bli jättearg men du kommer att må bättre sen kan ni alltid arbeta på eran relation från de nya lika villkoren.

Svar på tråden Hatar min svägerska (långt)