• stinaliza

Hur vet man sin BH-storlek??

Sitter och äter frukost och har på en repris av Oprah där de provar olika BH. Misstänker att jag egentligen kör med fel storlek Har alltid trott att jag har en viss storlek, men hur mäter man för att få veta vad man ska köpa "på riktigt"? Någon som är duktig på sånt här? Mina känns aningen stora runt om men jag kan väl inte bara gå ner 5 cm utan att ändra kupan?

• Svar på tråden Hur vet man sin BH-storlek??
  • stinaliza

och visste ni att 8/10 har fel storlek

• Bisquit

Gå till en affär och be om hjälp. Det är det bästa.

Jag har fått jättebra hjälp på bla lindex och twilfit.

• MissyGBG

Ser på samma repris och undrar samma sak.

• milimina

nää du kan inte byta ut sotlrken run tom utan att ändra kupa. storleken på kupan är relativ tll storleken runt om, dvs en 75c och en 85c har olika stora kupor

det bästa är nog att gå till en riktig underklädesaffär där de är duktiga och få hjälp med måttet, men annars kan du nog leta fram en tabell och mäta själv. först mäta under bysten (storleken runt om, ska gärna sitta en smula tajt) och sedan över bredast stället på bysten. skillnaden däremellan ger kupstorleken.

själv gick jag omkring länge och trodde jag hade 85d och hade ont i ryggen jämt, tills jag gick till en riktig affär och fick hjälp. jag hade 80g.

• MARIA99

Jag gick till en special butik & mätte mej.. men hade redan rätt strl innan. Den kom jag fram till genom att mäta mej själv & gå efter tabeller i vanliga klädkataloger.

• stinaliza

Haha...alltså jag har superfel Enligt två tabeller jag kikat på nu borde jag ha 70A istället för 75B. Snacka om galet. Gissa vem som ska till stan idag

• Chaia

Lita inte på tabeller! Jag kollade i en sådan och fick reda på att min storlek är 70A I själva verket har jag 70C (oftast).

• Banana82

tabeller är skit, jag köper dem som sitter bäst... enligt tabell har jag 95A, men kanppast jag skulle kunna ha det, har provat och det glider upp i ryggen och brösten får inte plats, däremot en 80C, sitter perfekt där den ska på ryggen glider inte upp och gör mycket mer för bysten

• milimina

stinaliza,

om kupan är bra på en 75b kan jag inte tänka mej att du ska ha en mindre kupa på en 70, den kommer ju bli jätteliten! pröva en 70c istället, den borde passa bättre.

omkretsen är nästan viktigast för det är den som ger mest stöd.den ska inte sitta hårt men den får absolut inte sitta lös heller så behån åker upp. den ska sitta helt rakt runtom ryggen. sen får man leta fram en kupa som är bra till det

Svar på tråden Hur vet man sin BH-storlek??