• Lilla Mindy

Lidl vad brukar du handla där?

Själv handlar jag läsk, glass, tvättmedel, sköljmedel, tvål och lite godis där ibland

Vad brukar du handla där? nån särskilt sort av nånting? söker tips

• Svar på tråden Lidl vad brukar du handla där?
  • Zenobia

Vi hadnlar där rätt så ofta, men vi hr blviit vana då man hadnlar där mycke när man är i Finland, billigast.

Men det är miniralvatten
    Morottslimpa
    Cocala och annnan läsk
    Grönsaker
    Frukt, jordgubbarna är super goda där =)
    Skinkorv, salami, jaktkorv, pålägg
    Yoghurt, vanilj och jordgubbs yoghurten på rund stor burk.
    Gräddfilen
    Creme fracihen
    Grädde
    Ägg
    Mjölk
    Lätta
    Lasagne
    Pasta
    14 kr kaffe
    Klyftpotatisen
    Gordon Blue snitzel
    Öl
    Munguggel
    Kebab
    Torkade bananer
    Pistagenötter
    Skorpor med chocklad och madel i

Sen mycke mycke mer men ja minns inte allt =)

• Peztis

De har en päronjuice som är supergod! Den är ganska tjockflytande och jag har tänkt att prova den i drink också!

• Sallisen

Deras glass!!! Den som är 2½ liter i en blå bytta. Vaniljglass, med äkta vanilj. Kostar ca 30 kr. SUPERGOD, och då är jag ganska kinkig vad gäller glassen!

• Mickis74

* godis
    * brieost
    * glass
    * pommes i div. varianter
    * frukt
    * grönsaker
    * nötter
    * pasta
    * kryddor

• lurv

Vi handlar också där och det blir mineralvatten, lättöl, keso, flytande margarin, frukt och grönsaker och så det senaste fyndet: Stracciatellayoughurt! Ýoghurt med chokladrasp i så underbart ljuvligt gott*mums*

• Sallisen

Halloj lurv! :)

De har cornflakes billigt också, och de är precis lika goda som de från Kellogg´s! :)

• Anne74

Vi handlar alltid blöjor och våtservetter där. Blöjorna är riktigt bra, vi övergav oxå Libero. Handlar typ godis, festisar, dricka m.m

• Avelyn

Älskar deras paella! Supergod ! Köper även deras pizzor i tre pack, glass, sop-påsar, deras fläckspray ( jättebra! ), lördagsgodis, mjölk, fil, ägg, pasta etc..

• Zenobia

Alveline

Vad heter fläcksprayen? Har letat som en galning efter nån som funkar men ja hittar bara såna som inte funkar =(

• izadora

Deras cocacola, mellanöl, lufttorkad skinka, grönsaker (oftas 10-20kr/kg billigare än maxi och bättre) Pizza, fetaost, fylda fefferoni, pizzalize, glass, kex, pappersnäsdukar, godis, jos, vitlöksbaguetter, nudlar, pasta, tomatsås, baconchips, grillkol, kattmat, toarengörning(de har brustabletter, ser ut so stora treo, helt suveräna) mm mm.
    Nu har ju Lidl väldigt mycket svenska varor, tom scans kött och jag vet att kronfågel levererar kyckling dit. Oftare är grönsakerna svenska än på Maxi. Jag gillar Lidl. Ett bra kompliment till tex Maxi och Coop. Det är ju bra varor till bra pris. Tyskarna tummar inte gärna på kvalitet.

• Trikarn

De har rengörningsservetter är typ som våtservetter fast för att städa med..tycker de är toppen!!!!!  Brukar köpa en hög när jag är där + snickerglass =) samt vitlöksbröd

• mermaid

jag köper framför allt korv på Lidl, med tanke på dess höga kötthalt (Tyskland har ju en helt annan korvkultur än Sverige), men även glass och maskindiskmedel.

• Luffarmor

Blöjor

Stolt mamma till Rasmus
  • Who am I

Jag köper mjölk, vitlöksbaguetter och fryspizzor.

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Yollis

har aldrig satt min fot i en lidl butik...kommer inte göra det heller

/ Yollis - mamma till Tuva född 060603
  • Who am I

Jag har handlat på Lidl länge nu. Min systers man är etableringschef på Lidl och han introducerade oss andra för deras varor och tänk, gillar Lidl men handlar ganska få saker där ändå.

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • nelina

Köper mest frukt och grönsaker, dom är verkligen jättebra på Lidl! Har även köpt bröd, godis, skivad kalkon, rökt chiliost (god), blöjor, tandkräm, tandborstar, bindor, glass, mm.

• Megalomania

eftersom jag bor ungefär 100 meter ifrån Lidl så har jag av ren lathet lyckats övertala min sambo till att köpa vissa varor där, exempelvis: cola, bröd, mjölk, smör, grönsaker, godis, snacks m.m.
    I princip går han med på allt som han ser som "svenska" varor, arla mjölken blev ju ett framsteg, lätta o.s.v.

Jag tror att jag utan större problem skulle kunna handla det mesta där, men jag tror inte att det är en sån jätte markant skillnad i prisjämförelse...

Svar på tråden Lidl vad brukar du handla där?