Inlägg från: Kärleksdronken |Visa alla inlägg
  • Kärleksdronken

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Rozwa, vad kul! Men uppfattar jag rätt, har hon verkligen alla dessa vagnar själv? Oj oj oj vilken snäll sambo hon måste ha. Eller så är hon singel.

Jag har ju försökt föra den idén vidare (från Jag af) till kulturhuset och en mässlokal men jag har inte hört nåt besked än ifall de nappat.
    Falköping... dit vill jag åka!

• Kärleksdronken

Rozwa, du måste ju skriva om det på den här tråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m10846932.html

Finns det nåt info om utställningen på nätet? Drömmen vore om hon hade bilder på alla dessa 50 vagnar så man kan kika lite, för jag lär nog dessvärre inte kunna åka till Falköping just nu, eller när var det?, ååååå!!!, jag vill dit, det är ju bara så coolt!

• Kärleksdronken

Ankmor, en sån lampa som du länkade till är ju väldigt 80-tals-retro nu, såna har ju börjat nytillverkas nu och säljs dyyyrt i inredningsbutiker. Jag tyckte att dom var förskräckliga för ett par år sedan, nu tycker jag dom är rätt coola. Man ändrar sig hela tiden.

• Kärleksdronken

Cecci 78, hemmasydd är väl det bästa! Skriver du bara ordet retro eller nostalgi så säljs det nog bra! Men ska du inte spara? Själv sparar jag nästan allt, hoppas mina barn kommer ha glädje av det!

www.tradera.com/auction/aid_31819215
    en orange badbalja

• Kärleksdronken

Veladis, dyr?! Ha, du är på min sambos sida hör jag Nä, jag hade betalat ännu mer om det behövts, jag kände starkt att jag ville ge den ett hem!

• Kärleksdronken

Man kan ju sälja "nytt" på Tradera, som kidsen vuxit ur och som man inte tycker är nån idé att spara som andra vill ha, typ Pop och HM, och så köper man istället lite roligare kläder, ÄKTA RETRO, inte fusk-retro. Visst blir man sur när man söker på retro och det dyker upp me&i och sånt...(fast jag gillar me&i också, men ibland vill man ju verkligen ha RETRO)

Jag VET att det finns folk som FÖRSÖRJER sig på att sälja rea-kläder på Tradera. Jag tycker det är helt galet. (Självklart umgås jag inte med henne längre.)

(Jag måste bli plusmedlem så jag kan ha fetstil.)

• Kärleksdronken

bettzen, hon (som jag nu vet, men det är nog många på Tradera som gör likadant) köper upp massor på reor, samma plagg i olika storlekar, och av märken som de vet säljer som exempelvis Pop och Katvig och annat som är poppis. Sen finns det ju många köpare som antingen inte bor nära såna butiker, eller vet att det var rea, som köper och budar för minst det dubbla och tycker att de har gjort ett kap. Står det i tradera-annonsen: "ny, prislappar kvar" så är det definitivt så. (Det är bara rea-lappen som är borttagen.)

www.tradera.com/auction/aid_31469848
    den här t.ex kostar 50 kr i Pop-butiker på rea........

• Kärleksdronken

Lallan, vilka fina stickade filtar du hade i ditt galleri!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.