RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
Ja verkligen. Jag såg nallen för ett tag sedan, en blev såld iaf. Tänkte näästan köpa den men det är ju ett plasthjärta jag vill ha. Får hålla ögonen på Traderaauktioner framöver:) Tack för alla svar.
Ja verkligen. Jag såg nallen för ett tag sedan, en blev såld iaf. Tänkte näästan köpa den men det är ju ett plasthjärta jag vill ha. Får hålla ögonen på Traderaauktioner framöver:) Tack för alla svar.
Nu MÅSTE jag rota i garderoberna hos mor o far. Jag ska hitta det där hjärtat, för Veladis vill väl inte sälja sitt;)
R Mutt: jag hade behållt AMW:n, den har så fina stänkskärmar! Fast helst hade jag behållt båda, broderi på vagnar är jättefint! Finns det något överdrag till Emmaljungan? Du kan nog ta lite mer om det finns kvar.
Behåll båda!!! Ombyte förnöjer. Jag har 2 liggvagnar, eller 3 om man räknar med den nya Brion (kombi).
Ankmor: en sådan lampa har vi! - ute i garaget;) så är det någon som vill ha en sådan kan ni få en av oss alldeles gratis!!
Igår rotade jag frm tre jättekassar med barnkläder från 1974 och framåt. Det mesta var ganska slitet men några fina fanns det, jag har lagt några bilder i galleriet.
De där plyschdressarna var i ganska ok skick men det fanns andra riktigt härliga kläder som är totalt utslitna:( jag har tvättat upp en del byxor som var i bra skick. Funderar på att sälja lite på Tradera, mycket är iofs hemmasytt men det kanske säljer ändå? De är sydda av en som kan och vet hur man skulle sy:)
Hittade mer kläder från 70-talet i gömmorna hos föräldrarna idag:) Har 3 stora säckar sen innan men där var det mest slitna kläder tyvärr. De här 3 lite mindre säckarna innehöll en del riktigt roliga saker. Flera supersöta små miniklänningar, stickade kretioner och saker i konstiga material. Ska fota lite i morgon och lägga i galleriet.
I en av säckarna låg nån form av amningspump och en bok från 1972 som heter "graviditet, förlossning, spädbarnsvård". Skrattade när jag läste den. Får jag citera?
oki, här kommer lite citat:
Från stycket "pappan under förlossningen":
På många förlossningskliniker finns det nu möjlighet för pappan att vara med vid förlosningen. Att det inte förekommer överallt beror på att äldre sjukhus inte är planerade för pappans närvaro. Det blir allt vanligare med sk. papparum med möjlighet att hänga av ytterkläder och att ta på en skyddsrock innan han går in i förlossningsrummet. Här kan han koppla av en stund och vistas under ronder eller när undersökning pågår i förlossningsrummet"
Men så j-a bra att pappan har någonstans där han kan koppla av, för det är ju han som har det jobbigast!!!!!
Från stycket om återhämtning:
Vårdtiden på BB är början på den återhämtningsperiod som kallas barnsängstiden och som omfattar 6-8 veckor.
har aldrig någon talat om för mig;)
Men detta tar väl priset då!!!
"Vanligen ammar modern fem gånger om dagen, nämligen kl. 06, 10, 14, 18 och 22."
Och detta stycke handlar om amning när barnet är nyfött, här var det inte fri amning inte.