Inlägg från: Fragglerock |Visa alla inlägg
  • Fragglerock

Lantlig/Romantisk inredning!

Hej allihopa! Måste bara säga att den här tråden är helt beroendeframkallande! Jag har följt den rätt länge men hinner
    sällan (aldrig ) plita ned några rader.

Men nu har jag faktiskt en fråga. Jag har sett en taklampa i jugendstil från Indiska för typ 499:- (fanns med i Lantliv sista numret), är det någon som sett den i verkligenheten, är den fin? Vi letar efter något liknade att sätta en elektrisk lampa i, vore det möjligt i den från Indiska tror ni?

• Fragglerock

JO, jag måste ju faktiskt tipsa om www.allposters.com
    Jag har beställt lite tavlor och träskyltar därifrån som är jättefina! Snabb leverans och billig frakt. Sök på tex countryliving (fina saker för inramning eller redan inramade) eller wood signs (Jag äääälskar dessa roliga små skyltar i gammal stil) så får man upp mycket fina grejer!

• Fragglerock

Millface: Jag har beställt en träskylt. Det som det står ... life is made of choices, remover your shoes or scrub the floor! Den är jättefin!!! Det står i beskrivningen om det är papp, trä eller plåt.

Ska nog beställa nån till badrummet oxå. Finns ju några skoj att välja på. De har ju faktiskt plåtskyltar i gammeldags til oxå. Sök på "tin signs" så kommer de upp. Jättefina oxå!

• Fragglerock

Millface... övanför skyltens mått står material. Tror att den du tittar på är "art print", dvs tryckt på papper. Den skulle va skitsygg i en patinerad ram i alla fall!

• Fragglerock

Jag gillar oxå slipade kanter. Men jag målade vår hallbyrå för ett år sedan och hann liksom aldrig slipa. Ett år senare och en son som lekt med gåstol, bankat med leksaker och naturligt slitning så är den fint sliten och patinerad a la old style! Utan att jag ens behövde peta på sandpappret.
    Nu hoppas jag på samma underverk med en kista som jag målade vit i helgen!

Har nån sett lampetten (spegel lampett) från Jysk? Är den fin? Såg att de hade några små söta vita hyllor i nya reklambladet...

• Fragglerock

Lilla Uv... satt och dreglade över kokbokstället på just DEN sidan för typ en halvtimma sedan! Jättefina saker och hyffsade priser!

• Fragglerock

Var det förresten inte nån som sökte "lampkjolar" för ett tag sedan här? Det finns fina på www.countrybymail.se/
    De verkar va slut på lager... men fina var de!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!