Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Lantlig/Romantisk inredning!

Ville visa våran vagga som har gått i släkten hur länge som helst, tycker den e så fin!

• Pärla1

Samla: Nä, det e hörnet på vårat sovrum. Vi har inte ordnat med kottens rum än, kanske blir husägare nu ju Flört
    Byrån köpte vi genom blocket för 500 kr, hade inte tänkt att måla den först, men vi upptäckte mögel, så vi var tvugna att byta ut vissa delar på den.
    Den var fin som den var annars. Sätter in en bild.

DSC02022.JPG

• Pärla1

Eftersom vi bor i hyresrätt vill man ju inte lägga pengar på fina bänkskivor, så jag köpte film och klädde in, visst blev det helt ok!

• Pärla1

Jag har ju denna möbeln själv och det är MDF skivor, så man kan ju inte få fram några fina ådror. men jag har en byrå  som jag ville få att se äldre ut, då tog vi svart sprayfärg och sprayade på kanter och "utbuckningar", efter jag slipat den, sen målade jag vitt över som jag ville ha. Sen slipade jag till försiktigt på de ställen där jag ville att de svarta skulle synas. Då ser det skavt och härligt ut.

Kanske köpa någon list som ser äldre ut och ha på dörrarna(där det redan går ut lite, runt om)

• Pärla1

Lister kan man köpa på en vanlig brädgård, sen var jag på coop häromdan, de hade jättefina typ taklister som man kanske kan använda. lägger in en bild på det skavda, kanske inte syns så väl.

• Pärla1
    Mystjejen: När jag läser hur du beskriver det kan jag tänka mig tavlor typ Lexington/Gant.
  • Pärla1

Lola Jämtland: Grattis, vad kul för er! Det skulle vara så himla kul att få inreda ett helt hus!

Mystjejen: En annan idé om tavlor...om du hittar ett tyg du tycker om kan man ju spänna fast det på en ram(som du gör själv) och fästa med häftpistol. Då får du precis den storleken du vill ha och mönster. Det har jag funderat länge på att göra själv, tycker det är svårt att hitta fina och inte allt för dyra tavlor.

• Pärla1

Vi kommer förmodligen att köpa det lilla huset jag pratade om innan i tråden. Läget e helt perfekt och tror att det skulle kunna bli himla fint! Det som är bra är att hon som säljer, gör det privat. Ikväll ska jag och sambon dit och mäta lite, vi ska göra om kök och badrum isf.

Då kommer jag få mitt efterlängtade lantkök!!

Så har ni ideér, överrös mig!Tacksam för allt!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!