Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

Eddan : Det har jag ingen aaaaaaaniiiing om! Vi brukar snylta på min mans syskon + att vi brukar hysa in oss hos barnens farfar eftersom han bor i min mans hus. Ni kanske kan hyra en stuga? www.baltcott.ee

Juliah : Kan jag få åka till IKEA en sväng först? Måste ha lite trådbackar att stoppa smutstvätt och handdukar i först innan jag fotar. Just nu består inredningen av en tvättmaskin och ett berg av tvätt i en blå badbalja. Varken lantligt eller romantiskt!

Millface : Snyggt!

• nublu

therre: Vad kostar frakten ungefär?

Jag har lagt bud på ett tokfint kakfat på Tradera. Älskar blå-vitt porslin.

• nublu

annibilly : Blocket och en burk vit färg är ett bra budgettips. Pensel icke att förglömma!

Therre: Jag tror att jag måste börja e-baya också...Det räcker inte med Tradera längre, jag behöver tyngre grejer!

För dem av er som har Family-kort på IKEA : Rist finns på "extrapris" just nu! www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=68088&langId=-11&categoryId=15934&chosenPartNumber=50076455

Kostar 349 om man har Familykort. Gissa vad maken håller på och skruvar ihop just nu som ska hänga över vårt kolossala Norden matbord? Bingo för er som gissade på Rist!

• nublu

Therre : Japp, den gjorde matsalen 10 ggr snyggare. Minst! Den gamla matsalslampan hamnar i ungarnas rum. Är så less på deras veckade plafond som knappt ger ledljus ens.

• nublu

therre: Ungarnas rum är hemskt. Trasig Nalle Puh-bård och gul tapet. Fernissat trägolv där fernissan blivit bortfrätt av kvarglömt kissat lakan (urrrk) på ett ställe precis vid dörren och urfula Expedit bokhylla i stl XXL (känns det som).

Men IKEAs lampa Kantele gav ju rummet en aningens lantlig touch. Får försöka leva på det till nästa sommar, då kanske vi har tid och resurser att renovera deras rum.

• nublu

Hehe, nu har maken kommit fram till att vi måste ha en Rist till! Matsalen och TV-rummet är ju ett stort rum på ca 45 kvm i vinkel och nu vill han ha en till TV-rummet också.

"Den här svarta är ju skitful! *rynka på näsan* Den passar ju inte alls här!" Snacka om att jag smittat honom!

• nublu

Beartrize74 : Grattis till den förbättrade mannen!
    Designers Guild/Tapi Agentur, tel 08-661 03 80. Hit borde du kunna ringa och fråga om dina tapeter.

Jag tror att bästa sättet att vinna slaget om heminredningen är att göra som Beartrize74 och jag gjort; visa hur vi vill ha det och börja i liten skala och så kompromissa lite så att karlarna också får som de vill utan att totalsabba helhetsintrycket. Jag för min del gillar att blanda ut det vita med lite trä och lite färg så jag klarar av att sova i våran furusäng. Mest för att jag inte ids att dels ta fajten för att få måla den och dels spyr jag vid blotta tanken på att behöva rugga upp ytan på hela eländet med sandpapper och sedan måla 2 gånger.

• nublu

annibilly : Ring till butiken och fråga. Passa på att höra efter vad bordet kostar innan du beställer det.

• nublu

Och den som kan svara på jen 75:s fråga här ovan löser även mitt problem med våra skitfula blåa, solblekta och fläckiga soffor!

Aldrig mer blå soffa! Det har maken också sagt! Sköna är de ju men fula som skam efter bara 3 år!

• nublu

Jen 75 : Det vet visst inte säljaren heller.

Jag funderar på att klä in mina soffor med billiga IKEA-lakan (vita) och sedan komplettera med några fina filtar och om plånboken inte kvider alltför häftigt, några nya SNYGGA kuddar den här gången. Typ bruna Gant-kuddar. Har sett dem "live" och det väckte mitt ha-begär. Inte för att de heter Gant utan för att de är så fina i designen. Hade de funnits på ÖB för 49 spänn styck hade jag köpt hur många som helst!

Annars får jag väl göra en raid på Indiska. Älskar deras grejer men har inte så mycket av det hemma.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!