Inlägg från: Smajla |Visa alla inlägg
  • Smajla

Lantlig/Romantisk inredning!

Eddan skrev 2006-10-01 18:10:10 följande:
    Smajla: jag är inredningstidningsmissbrukare . Jag kastar mig över alla tidningar jag kan hitta men läser först och främst Drömhem & Trädgård, Lantliv, Hus&Hem, Hem Ljuva Hem. Har nyss avslutat en prenumeration på Country Living (amerikansk). Hade Country Accents (också amerikansk) förut men den lades ner. Nu har de börjat sälja den igen så jag är sugen på att ta en ny prenumeration på den. I Country Accents låg dock tonvikten mer på lantligt än på vitt och romantiskt. Jag gillar dock bägge stilarna och försöker mixa ihop dem.
    Ujuj vad många Skrattande

Samla - Krya på dig!

Samla o Eddan - kul med norsk, brorsan bor i Norge så han kan ju få shoppa åt mig ifall jag ser nåt i norska inredningstidningar då FlörtSkrattande
    //Smajla
  • Smajla
    nublu skrev 2006-10-01 18:53:45 följande:
    Estniska heminredningstidningar har MYCKET att lära om lantlig romantisk inredning. Mycket ful modern arkitektur (och vackra timmerhus) och brackigt i värsta Dallas-stilen. Vit färg är okänt, det ska vara furupanel genomgående *brrrr*
    Brrr... Sånt gillar vi inte!!
    Samla skrev 2006-10-01 19:01:31 följande:
    Tack va snälla ni är! Smajla: la in lite av de norska länkarna i länklistan!Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    Å vad bra!

Handlade denna idag;

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/smajla/gallery/phpdji6wl.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    //Smajla
  • Smajla
    Fragglerock skrev 2006-10-01 19:50:41 följande:
    Jättefin Smajla! Var fick du tag på den? Jag hoppas kunna göra ett klockklipp i Ullared när jag ska dit... eller om de är helt jättefula, vem vet!!! *håller tummarna*
    Tack! Köpte den på Chilli på Backaplan här i Gbg Håller tummarna för att Ullared får in nya till dig Glad
    Smultronet12 skrev 2006-10-01 20:10:07 följande:
    Jag är ute efter en fin tvättkorg, i dagsläget har jag en ful, blå i plast där locket har gått sönder, måste införskaffa mig en ny. Nån som har något tips eller har någon fin tvättkorg att visa upp?
    Liknande den som jag har (kika i inredningsdetaljer i mitt bg) finns på Åhléns - de gillar jag.
    //Smajla
  • Smajla
    Fragglerock skrev 2006-10-01 20:44:55 följande:
    Åh, Smajla! Jag har hört talas om Chilli i Gbg. Försökte hitta nån hemsida men lyckades aldrig! Ååå, det är ju sååå långt till Götet från Stockis. Men nån kanske vet om den eller liknande klocka finns att få tag på här i krokarna om Ullared sviker???
    chillistore.se/

Vet att det finns såna liknande klockor på en ngra av webbaffärerna, minns dock inte riktigt var.. Du har en massa länkar i www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html

Ska försöka komma ihåg och tipsa dig om jag hittar själv vid tillfälle..
    //Smajla
  • Smajla
    Elisia skrev 2006-10-01 20:57:18 följande:
    Smajla! Hjärtat med pärlor är samma som finns på framsidan på den här i tråden omtalade boken "Vit jul". Om jag inte minns fel så hade Milface gjort en egen variant av den som i så fall finns i hennes galleri. Eller var det någon annan?Hur som helst så har IKEA gjort sin egen variant men den ser lite "hafsig" ut, tycker jag.
    Ah, då vet jag vad du menar. Jo, minns Millfaces jättesöta hjärtan men visste inte att de finns på IKEA.. Vore jag duktig så skulle jag knåpa själv..
    //Smajla
  • Smajla
    juliah skrev 2006-10-01 21:07:41 följande:
    Vet inte om det är denna ni menar? Jag har iallfall gjort min efter boken Vit julFinns nog lite nytt pyssel i mitt galleri om ngn vill se
    Visst är det dina hjärtan jag tänkte på!
    Smultronet12 skrev 2006-10-01 21:23:58 följande:
    Smalja; Den var väldigt fin, tvättkorgen alltså! Du har väldigt många fina saker, skulle väldigt gärna vilja "shoppa" hemma hos dig...
    Tack tack Kyss
    //Smajla
  • Smajla
    juliah skrev 2006-10-01 21:54:39 följande:
    Minns att ngn även pratade om etiketter som finns att köpa på panduro! Jag köpte sådana, målade en ask vit, o klistrade fast en etikett! Perfekt för tex fröpåsar till vårens trädgårdspyssel...
    Väldigt vackra etiketter..
    //Smajla
  • Smajla
    Madicken73 skrev 2006-10-02 11:47:39 följande:
    De där fina ettiketterna på Panduro som vi pratat om här inne har ju utgått från affären men min affär ringde till huvudkontoret och ordnade till mig....ett tips till er som vill ha!
    Har de utgått? Äsch vad synd.. Ledsen
    //Smajla
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!