Inlägg från: Smajla |Visa alla inlägg
  • Smajla

Lantlig/Romantisk inredning!

Smultronet12 skrev 2006-10-02 19:30:15 följande:
    Smajla; Ja sånna skulle jag väldigt gärna vilja ha i mitt kök. Helst zink, men dessa skulle nog vara ännu finare i mitt kök. Tack!
    Ingen orsak. Synd att jag inte sett i zink bara..
    enlitenbitkaka skrev 2006-10-02 19:34:01 följande:
    Jag kryper på nålar....vi har i dagsläget 3lghter att välja på! 2:a på 74m2 (gammal, högt till tak, stora fönster, fina trägolv, nyrenoverat badrum, diskmaskin, nytt kök m.m.) hyra 5800:- MITT i stan3:a på 88m2 (ska kika på den imorgon men tror det är ett 60-tals hus) hyra 5700:- utkanten av Centrum2:a på 67m2 ( byggd -94, nytt, fräscht, inglasad balkong.) hyra 4800:-.....LÅÅÅÅÅNGT ifrån stanBlir galen!! Vill flytta nu ju......*ler*.•:*¨¨*:•. 7år av kärlek .•:*¨¨*:•.
    Vilken vill ni helst ha?
    Mellismamma skrev 2006-10-02 19:41:44 följande:
    Hoppas det är ok att jag tittar in och hänger på i tråden?!luscious: Åh vad spännande, alternativ 1 (2:a på 74m2 (gammal, högt till tak...) hade jag valt!Vi håller oxå på leta nytt boende, hus och har hittat ett väldigt fint som är i toppskick, en sekelskiftsvilla som är byggd 1870. Problemet är priset, SÅ dyr. Så vi står i valet kvalet hur vi ska göra. Och dessutom är det ute på e-bud, kan gå iväg för hur mkt som helst, men grejen är att INGEN har laggt bud ännu...
    Självklart! Välkommen! Kul att ni hittat hus, hoppas ni får det då! Har du bilder?
    //Smajla
  • Smajla
    enlitenbitkaka skrev 2006-10-02 19:46:43 följande:
    Mellismamma:Välkommen Vad härligt..... är det DRÖMHUSET så tycker jag ni ska smygbuda lite iaf.....så ser ni hur det går upp sen, OM det går upp....Smajla:Vi vill självklart ha 2:an på 74m2.......den ligger rakt över ett av mina jobb och max. 50m ifrån de andra två.....*ler*.•:*¨¨*:•. 7år av kärlek .•:*¨¨*:•.
    Självklart Flört
    Mellismamma skrev 2006-10-02 19:56:24 följande:
    smajla mf l: Här kommer länken: vad tycks?! =)www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame...://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/
    Ååååå vilket underbart hus!!!!!!!!!!
    //Smajla
  • Smajla
    Mellismamma skrev 2006-10-02 20:36:04 följande:
    Smajla: Ja visst är det, ngt tips för att kunna få det?! *ler*
    Nej, tyvärr, bor i hyresrätt o ska flytta till hyresrätt igen så tyvärr så är jag inte så haj på försäljning och köp.. Flört
    //Smajla
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2006-10-02 20:46:49 följande:
    Är det någon som ska på husmässan i Gtbg!det ska jag, längtar!!
    Jepp, både www.hemochvilla.se och www.hemmassan.se - de är ju samtidigt och 2 mässor till priset av 1! Sådär, nu lät jag som jag jobbar på Svenska Mässan o gör reklam Skrattande
    //Smajla
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2006-10-03 08:23:06 följande:
    Saken är den, jag har dessa röda tavlor i rummet, så det måste passa till dem...
    Man måste ju inte ha panel jämt utan kan du inte varva mellan dina röda och vita panellängder och köpa kanske vit hissgardin (tycker jag är supersnyggt) eller "vanliga" längder i ljust tyg.
    //Smajla
  • Smajla
    millface skrev 2006-10-03 12:32:53 följande:
    Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet.
    Jag röstar på Siri i vitt - tycker den var jättefin och tror den blir snyggast i er hall. Gant-kuddarna får bli som en "färgklick" på bänken. Glad
    //Smajla
  • Smajla
    millface skrev 2006-10-03 12:50:35 följande:
    Madicken73 skrev 2006-10-03 12:41:25 följande: millface skrev 2006-10-03 12:32:53 följande: Vad tror ni skulle passa bäst i min hall?Väljer mellan den som heter Siri (i vitt då såklart) och den som heter Viggo, antingen brunrandig med vita stjärnor eller guldbrun utan ränder med vita stjärnor.Tänkte ha Gant-kuddar, bruna med vita stjärnor på min bänk om ni tittar i galleriet. Ohhh, det var svårt faktiskt! Jag tror att jag hade valt Siri...men de andra ger ju lite stuns till rummet! De är fina alla tre! Hur gjorde du den fina texten på väggen? Väggorden har jag beställt på internet www.myfirstroom.se.Tack så mycket för att ni kollade och gav ert förslag.Jag tror också det blir Siri den är ju lite mer tidlös och passar till allt. Är rädd att man kanske tröttnar på stjärnorna efter ett tag annars och mattan är ju rätt dyr...Undrar bara om mattan har lätt att bli smutsig i och med att den är vit och om det i så fall går bort lätt? Mattan går att tvätta i 30 grader i maskinen tydligen.
    Vi har en vit matta i v-rummet. Syns aldrig att den blir smutsig..
    //Smajla
  • Smajla

Skulle själv kunna tänka mig en Siri..

//Smajla
  • Smajla
    therre skrev 2006-10-03 12:47:40 följande:
    Alltså... Washroom på engelska... Tvättrum. Är det där man tvättar av sig, badrum eller tvättstuga? Letar ju efter en tvätt-stuge-skylt!
    http://imagecache2.allposters.com/images/pic/SLM/3418~Laundry-Room-Posters.jpg
    //Smajla
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!