Inlägg från: Smajla |Visa alla inlägg
  • Smajla

Har lite nya bilder hos mig i både inredning och inredningsdetaljer

//Smajla
  • Smajla
    abris skrev 2006-10-03 21:34:53 följande:
    smajla: fina bilder...
    tack! Kyss har lagt in ännu fler på vad vi vill köpa i "3-an"..
    Lola Jämtland skrev 2006-10-03 21:35:10 följande:
    Detta vill jag ha i burspråket i mitt nya hus. Funkar det ihop med gammal stil? Insynsskydd //Blivande husägare!
    Mycket snyggt, har velat ha det själv men har inget behov av ett just nu. Absolut funkar det! Jag vet vad du menar, har sett det på Designtorget.. Påminner om kakeldekor liksom..
    //Smajla
  • Smajla
    Elisia skrev 2006-10-04 12:49:55 följande:
    Lola! De där insynsskydden är gammal svensk tradition och användes ursprungligen på de stora hälsingegårdarna där man sällan hade råd att möblera hela husen utan lät övervåningarna stå tomma. För att ge en illusion av att det var bebott även där så satte man upp sådana där blom-siluetter - mest för att ge intryck av att han hade mer pengar än vad man kanske hade...
    Cooolt! Glad
    //Smajla
  • Smajla

Har sett nåt insynsskydd nånstans som var så himla snyggt men nu hittar jag det ju inte bara för att jag skulle visa Skrikandes

Titta gärna in hos mig så får ni se var vi väntar på ledig 3:a.. (Till 3:an)

//Smajla
  • Smajla
    millface - har skrivit i vita tråden..
    //Smajla
  • Smajla
    Flatt skrev 2006-10-05 16:02:57 följande:
    Hej Jag o min sambo har länge undrat hur vi ska lösa förvaringen av dvd:n och förstärkaren. Eftersom vi har en vägg-tv och gärna vill slippa ha en tv-bänk under Eftersom det blir så trångt mellan tv-bänken och vardagsrumsbordet. Så nu har jag en fundering på att köpa denna bokhylla o ställa bredvid tv:n. Då kan man ju måla den vit och köpa lite läckra vinflaskor så får man både en tv-möbel plus att man kan göra förstärkaren och dvd:n lite "snyggare"Det blev lite långt och krångligt inlägg men vad tror ni?www.blocket.se/vi/9399750.htm
    Blir nog jättesnyggt!
    //Smajla
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2006-10-05 21:39:48 följande:
    hej hej allihopa!! Nu skrivs det ej så mkt i tråden som det gjorde innan.Väntar fortfarande på min älskade säng, haha!! Har börjat inreda rummet lite smått nu, pallar inte att vänta längre! Det är ju så kul! Köpte en vit tavellist(IKEA), där jag ska ha två olika gräddvita fotoramar på och ett par ljus. Köpte även en fin liten vit hylla på Indiska, som jag satt en blomma på. själva upphängningen är av smide.Tyckte denna var fin på Indiska!indiska.com/system/search/product.aspVet ni var man kan få tag på typ vita hjärtan av ull, filt eller tyg? Funderar på att göra själv, men har ni nåt hum så skriv gärna! Tänkte jag skulle använda vårt gamla fönster och sätta in hönsnät och sätta fast hjätan på!
    Jättesnygg!

Håller med dig, det har avstannat betydligt både här och i vita hem-tråden Ledsen Trist..
    //Smajla
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!