Lantlig/Romantisk inredning!
Samla>>
"Det är jag som drog ihop det för mycket, tyckte din idé lät super inte att min lampa var finare än din..!!!"
Hihi... Ok, då fattar jag...
Jo, jag ÄR helnöjd med arbetsrummet...!
Samla>>
"Det är jag som drog ihop det för mycket, tyckte din idé lät super inte att min lampa var finare än din..!!!"
Hihi... Ok, då fattar jag...
Jo, jag ÄR helnöjd med arbetsrummet...!
juliah>>
Jag skall lägga in ett par bilder på vårat arbetsrum snart... Men jag kan beskriva det så länge...
Jag har lagt en gammal vit 3-spegeldörr på två vita benbokar med hylla från IKEA (pefekt att ställa pärmar/lådor & ha skrivare under) & så har jag lagt en glasskiva på dörren... Ovanför bordet sitter en vitlaserad hylla som jag ställt två vita korgar i... Lampan (som jag länkat till tidigare i tråden) är från IKEA... Jag tycker att det är jättefint till vårat vitsåpade trägolv !
Hur gick det förresten på auktionen i dag? *nyfis*
Vi ska på loppis i morgon där jag hört att det skall finnas lite gamla stora byråar.. *hoppas* Vill ha en till gästrummet!
...Jag har förresten beställt en massa från H&M & fick ett av de nämnda påslakanseten på köpet. Köpte till ett för 99:-! Hoppas att de är lika fina i verkligheten som på bilden !
Kommer iaf nästa vecka!
juliah>> Gå in på hm.se & kolla... Jag beställde där INNAN jag fick katalogen (igår)!
Bättre tur nästa gång då...
Hoppas hitta en byrå som jag kan måla (vit-såklart!) i morgon på loppisen!
Elisia>> Ja, det är kusligt vilken hemskt bra smak vi har här
! Får se om påslakanen håller måttet när de kommer bara... Lovar rapportera, hihi!
Kan du inte länka till "drömhuset"? Kul att kika in!
Vi håller på att totalrenovera vårat 20-tals hus - men jag hittar hela tiden nya renoveringsobjekt på hemnet... Sambon blir gaaaaalen på mig!!!
Elisia>> Jag förstår PRECIS ! Jag var med om ngt liknande precis innan vi köpte vårat hus... Men som "tur" var så fanns det stora anmärkningar på taket & källaren (krypgrund) så att det var perfekt i övrigt spelade inte så stor roll då...
Vi köpte vårat 20-tals hus 50 m från Vättern - som var behov av totalrenovering - men som hade det "lilla extra"!
Men, när du känner att du klarar av hemnet - så länka GÄRNA till huset... Kanske kan man få lite renoveringsidéer?!!
Är i en liten svacka just nu... Känns ALDRIG som vi kommer att bli klara!!!
juliah>> Hur lång tid tog eran renovering & vad gjorde ni då?
Tycker att våran tar såååå lång tid... Är lite irriterad på sambon idag, hihi!
juliah>>
Vi började renovera i januari, och elektriker har bytt all gammal el & rörmokaren har bytt all VVS, vi har byggt nytt badrum, renoverat & tilläggsisolerat två sovrum & ett arbetsrum plus rivit ut det gamla köket & satt in ett nytt.
Vi har kvar att renoverar vardagsrum, matsal, 3 hallar & stora trappan & två små toaletter... Det kommer medföra en hel del ny eldragning då det mesta är utanpåliggande & fult draget.
Har bytt ut alla kontakter till "Renovas" på övervåningen som ser lite äldre ut (runda) & passar tokbra i vårat hus! Dyrt dock... Men det får bli sådana på nedervåningen oxå!!
En hel del kvar mao - men nästan hälften klart !
Nästa vår (2007) så vill vi måla om huset (ny ljusare färg!) & bygga ny trappa till köksentrén & bygga altan. Men det är ingen brådska med det. Vi satsar på att bli klara inomhus först!
Amoroso>> Har ni MIO:s "Cottage"-serie i matsalen? Sååå fint!
Enda nackdelen är priset...
Vi funderar nämligen på att köpa "Cottage"-bordet, stolarna & skåpet, det när vi renoverat färdigt matsalen & vardagsrummet.
Vilken kombination har Ni?
Åhhh, vad fiiiiint hus... Både inne & ute...
Elisia>> Puh, då kan jag andas ut... Trodde att "drömhuset". vi snackat om hela dagen, var heeeeelt perfekt... Men vad skönt att läget var dåligt!! Då kan vi släppa det, eller hur hihi?!!
Med ens så känns inte ens eget hus så fjuttigt, det har ju en underbar utsikt över Vättern *skryt* Men en hel del bra idéer fick man ju gratis iaf!
Håller på att grundmåla pärlsponten i trappan... Oj, vad jobbigt!
Funderar på om vi skall måla trappan vit & lacka med matt golvlack över. Taket & snedtaket skall iaf målas med helmatt "sidenmatt). Väggarna skall nog målas i Alcro-färgen "Tofu"...
Vad tror ni om det? Välkomna med tips...