Inlägg från: Våran lilla familjs |Visa alla inlägg
  • Våran lilla familjs

Lantlig/Romantisk inredning!

juliah>> Ja, sommaren ÄR ju inte slut... Men som inredningstokig så ligger vi ju alltid steget före, eller hur ?!
    Ser iaf fram emot alla tips från boken... Senare i höst...

• Våran lilla familjs

Rut>> Åhhh,jag vill oxå köpa "Vit Jul"... Beställde du genom Akandemibokhandeln? Eller sökte du på nätet... MÅSTE ha den... *panik*
    Vi har bestämt att vi skall ha hela tjocka släkten här i vårat hus över julhelgen... Så då MÅSTE vi vara färdiga med renoveringen & inredningen *panik* Men det är bra med liiiite stress... hihi! Har tre rum & två toaletter & två små hallar kvar...

• Våran lilla familjs

Tror ni att vi hinner?
    Vi skall tilläggsisolerna, dra ny el, gipsa & spackla & måla...
    Sätta upp nya foder & lister & slipa trägolvet som skall vitlutas & lackas.

• Våran lilla familjs

Samla>> Jag har inte beställt ngt väggord ännu... Men jag kikar GÄRNA på ditt när det är klart !

Var i Jönköping i dag på Village & shoppade... Och så hittade jag en hylla från Bruka på butiken "SATSA"... Åhhh, jag vill ha såååå mkt nytt! Men har ännu inga fler rum att inreda...
    Så jag köpte lite höstkläder i stället... Så mkt fina färger i höst ju...
    Har nästan glömt bort klädmodet nu när vi satsar varenda krona på renoveringen av huset!

• Våran lilla familjs

Englavingar>> Fiiiint! Varifrån kommer det & vad kostar det?

• Våran lilla familjs

Elisia>>
    Vi har IKEA:s "Ståt"-kök fast med vitvaror från Husqvarna.
    Summa: 125 000 kr inkl snickare (20 000 kr)
    Vitvarorna; induktionshäll, inbyggnadsugn, kyl/frys & diskmaskin gick på 45 000 kr.

• Våran lilla familjs

Halloj!
    Nu är jag ÄNTLIGEN klar med renoveringen av övervåningens spegeldörrrar. Har tagit hela sommaren - men det blev kanon! På en del dörrar var speglarna övertäckta med fastspikad masonit. Det blev en del spackling mao !

Jag har en liten fråga; har beställt jalusier till köket - och de kommer i morgon... Men jag vet inte om jag skall sätta dem inuti fönstret intill glaset, eller bara inuti i linje med fönsterfodret?
    Svårt att förklara *puh*
    Lägger in en bild på ena köksfönstret i mitt  bildgalleri under "HOME".

• Våran lilla familjs

Nja, jag skall nog inte dra ner dem alls... Utan ha dem i stället för gardiner... Ska kika på hur Du gjort då !

• Våran lilla familjs

juliah>> Hur menar du? Inuti fönstret fast i "våg" med fodret?

• Våran lilla familjs

Juliah>> Tack förresten !

• Våran lilla familjs

Tack för alla tips ang. mina köksjalusier ! Lägger in bild så fort jag fått upp dem i morgon!

• Våran lilla familjs

Samla>> JÄÄÄÄÄTTEFIN!
    Ang. färgspray; jag skall måla om trappräcket upp till övervåningen - för det är brunt & fult till allt vitt! Den är nedmonterad - men hur gör jag? Stången är rund, så det är lite svårt att hantera den mao.
    Tips?

• Våran lilla familjs

pr32>> Låter som en kul grej - att måla med hela handen, alltså!

• Våran lilla familjs

Heeej!

Har Ni lust att hjälpa mig hitta en fin passande spegel till våran pyttelilla gästtoa?
    Har lagt in två bilder:
    http://www.familjeliv.se/krypin/varan_lilla_familjs/galleri.php

Ska det vara en rund eller? Vill få det lite mysigare än vad det är just nu... Rörmokaren har inte dragit alla nya kromade rör klart - men i övrigt är det färdigt.

• Våran lilla familjs

Åhhh, det låter jättefint! Hur ser den i guld (som sprayas vit) ut?

Den tredelade låter intressant. Kommer du ihåg i vilken tråd den finns?

Samla skrev 2006-09-12 18:56:02 följande:
    VLF:  kanske en sån där i guld från jysk men sprayade den vit. Den är ju inte så dyr så man kan ju byta den om man vill. Såg också en söt tre delad i virkad metall, typ luffarslöjd i en annan tråd.
  • Våran lilla familjs

Samla - Ok, Tack! Skall kolla in hos Millface då!

• Våran lilla familjs

Hoppas att Jysk har kvar spegeln då... Skall ta en titt imorgon! Är aldrig inne där annars - men jag skall börja med det nu !

• Våran lilla familjs

Är det ngn som har bild på JYSK-spegeln? så att jag vet vad jag skall leta efter !

• Våran lilla familjs
    therre skrev 2006-09-13 03:33:51 följande:
    Alltså... VAR kan man hitta enfärgade naturvita morgonrockar i unisex-modell?! Jag har letat, men antingen är de för feminina eller flerfärgade, tom på Hemtex som jag trodde kunde ha... Vet att Jotex haft förut i flera år, men inte nu längre!
    På LAGERHAUS i Göteborg köpte jag vita morgonrockar... Enkla & fräscha!
    Ta en titt där...
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!