Inlägg från: Madicken73 |Visa alla inlägg
  • Madicken73

Lantlig/Romantisk inredning!

Madicken73 skrev 2006-08-31 21:39:12 följande:
    Var uppe i mina svärföräldrars gamla torp idag och fick ta 6 st jättefina matrumsstolar. Nu är de galet mörkbruna med mörkbrun klädsel men om ett tag ska de vara vackert vita med fin blårutig eller randig klädsel. Hade ingen kamera med så jag kan inte visa dem ännu.... Nu har vi tapetserat det blivande lekrummet i huset. Det är tre ljusblåa väggar och en underbar smårutig fondtapet. Då jag fattades en blå tapetvåd (irriterande nog) och hade kavar mycket av det rutiga så blev det faktiskt 2 rutiga våder på den ena blåa väggen. Jätte tufft faktiskt. Tror att det skulle vara fint att sätta en bokhylla utan "baksida" framför...då syns ju det rutiga mellan hyllplanen...vad tycker ni om det????Sedan funderar jag på om jag ska göra det extra barnvänligt genom att sätta Wallies?! Går de att ta bort utan att det syns något??? Annars funderar jag på att skriva något fint/kul med hjälp av schabloner på väggen. Har ni någon annan idé för att göra det mer barnsligt?
    Ursäkta att jag frågar igen! Men jag undrar om ni har några fler roliga idéer till mitt blivande lekrum? Se beskrivning i citatet...
  • Madicken73

Tips om ni har barn! Ni vet att Sia har trapp-pallar till barn med prinsar och prinsessor på....nyss var jag på Netto och hittade den här kopian...inte lika fin men den kan bli...tänkte måla den på mitt sätt...så att det passar min pojke dessutom! Kostade bara 79:-

Pall.JPG

• Madicken73

Har lagt in några småsaker som jag gillar i galleriet om någon vill se.... bland annat den rutiga fondtapeten som jag ska ha i det omtalade lekrummet.

• Madicken73

Tack! *rodnar*

Då lillen är hos mormor och morfar och gubben är hos sina föräldrar så njuter jag av en alldeles egen kväll!!!! Då passade jag på att göra inbjudningskorten till Johannes barnvälsignelse....ohhhh, vad jag har saknat att pyssla!!!
    Så här blev dem...

Inbjudan.JPG

• Madicken73

Suck här sitter man fortfarande...nu med placeringskorten...så här blev dem:

Placeringskort.JPG

ÄNTLIGEN KLAR!!!!!

• Madicken73

Ha ha ha är du fortfarande vaken??? Nu ska jag städa en massa klipprester sedan är det SOVA!!! Ska sjunga på bröllop imorgon...kommer ha påsar till knäna under ögonen.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!