• ligre

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Tezz: Eftersom min sambo ska vara pappaledig i 2 månader och jag kan ej gå tillbaka och jobba med små barn, så har jag sökt en förskollärartjänst på ett fritidshem på Tornhagskolan. Den är på just 2 månader med ev förlängning och det skulle passa mig bra att testa och se om det går bättre att arbeta med äldre barn för min nackskada.

Är du nöjd med ergon? Tror du att den skulle funka om man har problem med nacke, axlar och skuldror? Har funderat på att ringa på den annonsen.

• ligre

Tezz: Jag ringde på annonsen och Ergon fanns kvar, så imorgon åker vi och provar och ser om Meja/vi vill ha den ...det var urgulligt av dig att jag skulle få testa eran. innan Det blir nog helt säkert att vi köper den så har vi ett bra komplement till vagnen nu när vi ska till Gotland.
    Brukar du ha Saga mest på ryggen eller gillar hon och sitta på magen? Hur många kilo klarar den?

• ligre

Vi kommer inte på någon fika....vi går här och väntar på OM vi kommer bli magsjuka. Vi var nämligen på 35-års kalas och en kusin till Meja började att kräkas . Hoppas hoppas vi klarar oss... inkubationstiden kan vara 1-3 dygn och då blir det lite väl nära våran Gotlandsresa.

Klippte Mejas lugg idag(sparar locken för framtiden)...och det blev en helt annan tjej. Inte alls våran trollunge längre men ack så söt .

• ligre

Criwi: Jag skulle jättegärna ha kommit...men vill inte riskera att smitta ner er och alla bebisar med härlig maginfluensa .

Angående jobbet har jag inte hört något och försökt att kontakta rektorn. Så jag vet ej om den tjänsten redan var tillsatt och de var tvungna att annonsera ut den...så som det är med det komunala .

Sambon kom precis hem med Ergon(skickade iväg honom eftersom Meja hade lätt feber imorse...vi hoppas på tänder och inget annat;-D). Så nu ska det provas och se om den passar lilla madam. Häftigt att man tydligen kan använda selen både på mage, rygg och höft.
    Gotland ska var härligt säger alla...och jag som ALDRIG har varit där. Det ska verkligen blir superdupermysigt att dela parhus med två andra par, vars ett har en liten Olle på 1½ år. Som vanligt kommer jag att överpacka så det är tur att vi ska takbox också.
    Hoppas ni har en riktigt trevlig fika!
    Många kramar från oss(än så länge ingen magsjuka)

• ligre

Criwi: Visby ska vi till, så är det Medeltidsveckan nästa vecka och det ska bli spännande.
    Usch är det algblomning där ....hoppas det är borta nu så Meja får nytta av sina badbyxor. Man vill ju kunna bada när det är så varmt.
    Meja tyckte Ergon var jättemysig...jag provade att ha henne på magen och sambon på ryggen och hon skrattade glatt. Just nu tvättas den i maskinen så den bli alldeles fräsch .

• ligre

Criwi: Rektorn på skolan ringde....och de hade inte fått min ansökan som jag garanterat har skickat per mail . Så jag fick skicka den till henne istället, för den andra mailpersonen som skulle ta emot ansökningarna var på semester...snacka om rörigt.
    Denna nya rektor hade börjat sin tjänst denna vecka så hon hade knappt tittat på ansökningarna trots att tjänsten jag har sökt börjar på måndag...hängde du med?

• ligre

Tezz: Grattis på bröllopsdagen! Mejagumman är 10 månader idag...våran lilla...hm stora tjej

En så länge har vi inte fått något..."men man ska inte ropa hej...". Vi var nämligen hos sambons bror i fredags för att låna takbox och lite grillkväll. Sedan ringde de igår och sa att en av tvillingarna och Gs brorsfru hade kräks . Så säkra kan vi inte vara...usch man går och känner efter jämt tycker jag. Men det verkar inte drabba alla i familjen och det verkar gå över efter 1-2 kräkningar.

Angående jobb så vet jag inte eftersom jag skickade min ansökan igen i fredags och sedan när vi kom hem på kvållen hade rektorn ringt och sagt att det hade INTE gått fram IGEN:-{. Får skicka iväg ett argt mail till Home och kräva skadestånd tror jag.
    Så nu har jag skickat det via hotmail och skrivit att jag ringer imorgon bitti, annars kommer jag upp med ansökan personligen innan vi åker. Men någon anställningintervju kan jag ju inte gå på nu när vi ska till Gotland....så jag hoppas att det går vägen ändå.

Hoppas ni får en riktigt trevlig fika denna vecka så kommer vi garanterat nästa vecka.

Många goa kramar från oss
    (sambon ska ha den bärbara jobbdatorn med till Gotland...så jag behöver inte vara utan FL och missa något roligt inlägg...Jippi!).

• ligre

Oj, så mycket att läsa när man har varit borta en vecka.
    Vi har haft det underbart med härligt väder. Men Meja doppade endast fötterna för det var för kallt för hennes smak(men vi andra badade som tokar). Men den mjuka sanden var skön att borra ner fötterna i och äta förstås.

Jag fick jobbet så jag börjar imorgon kl 13.00.
    Har inte hunnit tänka så mycket på det förrän nu. Imorgon får jag schema men jag vet att det blir eftermiddagstider.....så jag hoppas verkligen jag kan vara med på fikat framöver(annars dånar jag). Jobbet var ju till en början 2 månader med ev förlängning...och det blir det fram till jul. Så efter att sambon har varit pappaledig så blir det att pyssla med tider (med lite hjälp av min kära mamma när det kör ihop sig). Det bästa med det är ju att Meja inte börja förskolan tidigare utan 4 manader senare än tänkt.

• ligre

Min första jobbdag blev jättebra. Verkar vara härliga kolerger jag ska arbeta med och goa ungar. Men mycket information blev det så vid kvälls amningningen somnade jag tillsammans med Meja från 21.30-00.00 .

Criwi: Vi har en Akta Graco Cosmic XTP som vi köpte lite billigare på Baby Outlet i Norrköping.

Angående fika så slutar jag 15.00 på torsdagar och 15.30 på fredagar, så då hoppas jag att Meja och jag kan ramla in lite senare.

Soffien: Denna fredag slutar jag 14.30 eftersom vi ska ha lite planering i denna vecka. Hade ni beatämt fikaställe?

• ligre

Maria73: Prova att ha två tanborstar, dvs en som Tyra håller i och en som du borstar med(det brukar funka). Men Meja har ju inte fått några bissingar ännu så jag vet ej om det funkar på henne
    .

Criwi: Vilken stor tjej ni har, Meja vägde 8760 och var 73 cm vid 9 månaders kontrollen. 10 månaders blir lite försenat pga av semestrar, så nu har jag ingen aning om vad hon kan väga.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2