Inlägg från: Mi Amore |Visa alla inlägg
  • Mi Amore

    Hur ordnar man en babyshower??

    Jag skulle jätte gärna ha en sån lite senare i graviditeten och då hade jag ialla fall tänkt något såhär:

    Inte bjuda på en massa mat, mer nå fika eller tilltugg.

    Bara bjuda mina närmaste vänner,(känns som att jag inte riktigt har lust att bjuda "malin" bara för att man pratar när man väl träffas på konsum).

    Jag har nog ialla fall tänkt bjuda bara tjejer, (mammor,blivande mammor eller ialla fall personer av det kvinnliga könet, käns som att det går lättare att prata med om hur man känner osv, sen tror inte jag att mina kill vänner är så överdriver intreserade att dom vill sitta ocvh lysna och ställa frågor i flera timmar.)

    Jag tycker nog att dom bör ha med sig något, vill man inte lägga ner så mycket pengar så kan man ju köpa något litet, mer som en symbolisk grej.

    Om man har t.ex. en 3D video skulle det nog vara roligt att visa den, annars kan man ju prata om namn kolla på Ul bilder och bara prata en massa om barn saker, om det finns andra mammor där, kan det ju vara roliggt att få lite olika tips.

    Under en babyshower ska det cirkuler kring det kommande barnet, men det behöver ju inte betyda att man inte kan prata om annat.

    Lycka till

Svar på tråden Hur ordnar man en babyshower??