• Monsa

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Min man svimmade första gången vi skulle ha barn och det var precis när jag hade precis fått min kompis lustgasen, låg där och sa: INTE NUUUUUUUU! Visste ju liksom inte att det skulle ta några timmar till Sen fick han in en säng och kaffe och mackor. När han vaknade stod jag på knä och krystade

När vi skulle ha andra så höll han på att svimma så dom släpper min lustgas som dom hjälpt mig hålla och BM leder bort HONOM till en sackosäck! Som tur är så samlade jag alla mina krafter och fick tag i masken igen

Vet att när dom sklle sätta ryggbedövningen på mig första gången så fick jag liksom hänga lite på sköterskan som va med och jag sa: Åååååh vad du är snäll som låter mig hänga på dig Jag var verkligen så tacksam och inte alls påverkad av lustgas, (hehe, mer totalt omtöcknad!)

Jsut det, första gången hade jag värsta stora bagen med mig in med sidenpyjamas som jag trodde jag skulle komma i för det första och sen glassa runt med på förlossningen Byxorna fick jag väl upp till rumpan ungefär

• Monsa

Rödbettan

Det där var bara så bra! Ma vill ju verkligen trycka på CTRL ALT DELETE när man är där ju med

• Monsa

Englas pappa, ibland går det fort alltså!

Sist så satt en tugummituggande narkosläkare bakom mig och försökte och försökte med att få dit den förbaskade ryggbedövningen. Han sa åt mig att jag väl inte kunde ha så ont, jag sög mig nämligen fast vid masken mest hela tiden och kunde inte sitta rakt

I alla fall så blev jag ombedd att lägga mig ner när han satt den men det ville inte jag. Gjorde det i alla fall och då hade jag krystvärkar, haha, 13 minuter efter läkaren fått dit ryggbedövningen var han ute

• Monsa

Merpaketet va bara för bra!

När jag skulle ha min dotter så ville dom gärna ge mig dropp för att skynda på det. Min mamma hade varnat mig för att det blir hästvärkar bums av droppet så jag var rädd och frågade om de var så. Nej då, det var ingen fara, bla. bla. Så satte dom droppet och jäklar vad det drog på. Så jag ropade i smärta att: Ni har lurat mig, ni ha lurat mig....Till slut erkände dom i alla fall. Dom tog bort droppet diekt. Kanske inte låter så kul men det gör ju liksom ont och en liten stund efter hade jag ju lika ont igen, det var mina egna värkar, men de hade jag ju i alla fall inte blivit lurad till!

• Monsa

Danielaa, jo vi har skrattat en hel del åt det där Jättelurad att föda barn

NÄr jag skulle krysta så vågade jag inte först gången, tänkte att nej, det kommer ju göra jätteont när det spänner och huvudet står rätt i öppningen, precis som om det fanns någon annan väg liksom

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??