• Evan83

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

jag sa till bm o min sambo att "-nu kan ni snacka hur mkt skit ni vill för jag hör ändå inte vad ni säger.." Sugit för mkt lustgas kanske så att det bara lät som om de mumlade/brummade när de prata! =)

Sen när det va dags för att krysta så sa bm att jag inte fick ha lustgaser mer utan skulle ta ett sista andetag i masken! Då blev jag lite "busig" o sög i mig allt va jag kunde, flera andetag o sen skrattade jag nöjt för mig själv att jag "fuskat" till mig mer än vad jag fick! =)

Va väl inte direkt jättekul iofs men men.. sen sa jag väl inte så mkt mer! Förutom att "han kommer ur fel hål" o "nu vill jag ha snitt" (10min innan han är född! haha) o "nää nu lurar ni mig nog, det kommer nog bara vanl luft ur masken nu!"

• Evan83

beckisen: haha jag gjorde oxå det!

När jag hade värkar så skrek jag inte utan bet ihop tänderna som 17 o "morrade", bm sa att jag inte skulle låta för att det tog mer av krafterna då o jag bad om ursäkt! =) sen så sa jag "aaaaj faaaan!" o bad om ursäkt för att jag svor! De sa bara att det va ok o att de hört värre saker! =)o emellan värkarna sa jag att det itne gjorde så himla ont! haha,,

• Evan83

palmblad: jag vet inte riktigt, kommer inte ihåg va de sa men tror att det va för att jag skulle koncentrera mig mer på att krysta o att man inte kunde andas då eller hur det va? Trodde det va så för alla? Konstigt, måste höra m sambon om han vet nåt annat, man är ju som sagt lite konsig i huvudet då! =)

• Evan83

palmblad o lillaMalin:
    frågade sambon o jag fick ej ha lustgas vid krystningen pga att man inte kan fokusera på både andning o krystning samtidigt, hade det inte mellan värkarna heller! eftersom det gått ganska fort innan så trodde väl bm att krysningen skulle gå fort me men nejdå! Då helt plötsligt blir värkarna svaga o jag får droppp.. krystar i nästan 2timmar! Utan bedövning.. =( men men det gick ju bra o jag tyckte inte att krystvärkarna gjorde så ont som i slutet av öppningsskedet..

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??